Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Christenen beginnen het licht te zien ivm de Noachidische geboden

• Eliyahu

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Jammer voor jou maar in elke democratie

> onderschrijft men het recht op vrijheid van

> meningsuiting en op, hoe kan het anders,

> democratie. Twee fundamentele rechten die niet

> voorkomen in het schrale verzamelingetje van de

> sociaal-morele regels van Noach. Als ik jou was,

> zou ik toch eens beter de diverse grondwetten, ook

> die van de VS, bestuderen.

Bs'd

Democratie is twee wolven en een schaap die gaan stemmen wat ze voor het avondeten zullen hebben.

Maar we zullen zien of de nieuw gevormde democratiën in het midden oosten vrijheid van mening zullen toestaan.

Eens kijken of je daar over een jaar of wat probleemloos kan verkondigen dat Mohammed een kinderverkrachter was.

• Frederik D

Islamitische dictaturen zijn geen democratieën.

• Eliyahu

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Islamitische dictaturen zijn geen democratieën.

Bs'd

In gaza is de terroristische organizatie hamas door democratische verkiezingen aan de macht gekomen, en hetzelfde is bezig te gebeuren in Egypte, en andere arabische landen.

• Richard II

>Maar we zullen zien of de nieuw gevormde democratiën in het midden oosten vrijheid van mening zullen toestaan.

>

>Eens kijken of je daar over een jaar of wat probleemloos kan verkondigen dat Mohammed een kinderverkrachter was.

Ja, en wat je over een paar jaar in Israël nog mag verkondigen.

Schokkend artikel in de NRC gisteren, over de haredim, ultra-orthodoxe joden in Israël. 10 procent van Israël. 25 procent van Jeruzalem.

Die strijden voor kosjere busritten met aparte zitplaatsen voor mannen en vrouwen. Kleutermeisjes op school mogen niet zingen. Vrouwen moeten vormloze kleren aan die bijna alle huid bedekken om toch maar vooral geen “zondige” gedachten te wekken bij mannen. Hoofddoekjes tot de wenkbrauwen. Vrouwen moeten uit het leger. Vrouwen moeten veel kinderen krijgen. Meisjes worden aangevallen als ze niet “kuis” genoeg gekleed zijn.

Het schijnt steeds verder op te rukken.

.

• Frederik D

Maar eenmaal aan de macht zijn zulke partijen verre van democratisch.

Het zelfde geldt voor de ultra-orthodoxe Joden. Zij oefenen een schrikbewind uit op hun medeburgers. Wat is dat toch voor iets zots? Als ik geel een lelijke kleur vind, mag ik dan die kleur voor iedereen verbieden?

Val een ander niet lastig met je religie (behalve op fora die daarvoor zijn bestemd).

• Frederik D

Over vijf jaar sluiten Hamas en de Haredim een verbond.