Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

onwetendheid is als een donkere kamer

• Stefan

Het is een groot wonder,

dat het eeuwige woord van de almachtige God

in mij woning zoekt,

in mij geborgen wil zijn

als de zaadkorrel in de akker.

Gods woord is niet geborgen in mijn verstand,

maar in mijn hart.

Het doel van het woord dat uit Gods mond komt is niet,

tot het einde doordacht en geanalyseerd te worden,

maar in het hart te resoneren,

zoals het woord van iemand van wie wij houden

in ons hart woont,

ook wanneer wij er niet bewust aan denken.

Heb ik Gods woord alleen in mijn verstand,

dan zal mijn verstand vaak door andere zaken in beslag worden genomen

en ik zal tegen God zondigen.

Daarom zijn wij er nooit mee klaar Gods woord gelezen te hebben;

het moet diep in ons zijn ingegaan,

in ons wonen,

zoals het allerheiligste woont in het heiligdom,

opdat wij niet zondigen in gedachten, woorden en daden.

Het is vaak beter,

weinig en langzaam in de Schrift te lezen

en te wachten tot het tot ons is doorgedrongen,

dan van Gods woord veel te weten,

maar het niet in zich te ‘bergen’.

DIETTRICH BONHOEFFER (1906 - 1945)

• BOAZ

theo Schreef:

——————————————————-

> Citaat; Zou het niet gekund hebben—

>

> Dat is gans iets anders dan; Jezus groeide op en

> reisde naar vele landen.

>

> ——————————————

> Citaat: Dus de conclusie kan zijn dat Jezus tussen

> zijn 12e en 30e heel ergens anders was. Als hij

> tot zijn 30e in Nazareth of zo was gebleven dan

> had dat wel in de bijbel gestaan.

>

> Iets is aannemelijk of vergezocht of wellicht waar

> of niet waar.

>

> Als Jezus verre landen had bezocht dan had het wel

> in de bijbel gestaan..als Jezus getrouwd was

> geweest dan had het wel in de bijbel gestaan..als

> hij niet gerouwd is geweest trouwens ook

> wel….Als Jezus weet zou hebben gehad van Veda's

> dan had het wel in de bijbel gestaan.

> Oftewel; of je het met bovenstaande nou eens bent

> of niet, “”Het zou wel in de bijbel hebben

> gestaan“” is natuurlijk een nietszeggend argument.

Ik ben het voor en keer eens met jouw argumentatie, Theo(tu)

Boaz.

• 'en passant'

> samuel Schreef:

> ————————————————–

Je kan ook niks bewijzen aan mij, daarom doe je het niet!

Je zou het toch niet aannemen Samuël

23 Toen hij naar de tempel was gegaan en daar onderricht gaf, kwamen de hogepriesters en de oudsten van het volk naar hem toe. Ze vroegen hem: ‘Op grond van welke bevoegdheid doet u die dingen? En wie heeft u die bevoegdheid gegeven?’ 24 Jezus gaf hun ten antwoord: ‘Ik zal u ook een vraag stellen, en als u mij daarop antwoord geeft, zal ik u zeggen op grond van welke bevoegdheid ik die dingen doe. 25 In wiens opdracht doopte Johannes? Kwam die opdracht van de hemel of van mensen?’ Ze overlegden met elkaar en zeiden: ‘Als we zeggen: “Van de hemel,” dan zal hij tegen ons zeggen: “Waarom hebt u hem dan niet geloofd?” 26 Maar als we zeggen: “Van mensen,” dan krijgen we het volk over ons heen, want iedereen houdt Johannes voor een profeet.’ 27 Dus gaven ze Jezus als antwoord: ‘We weten het niet.’ Daarop zei hij tegen hen: ‘Dan zeg ik u ook niet op grond van welke bevoegdheid ik die dingen doe. Matth,21

Ik heb niks met jou geloof en jou wet, maar dat was je toch al duidelijk geworden?

Ja,van bij het begin …

>

> en waar staat dat zo expliciet?

In de Bijbel!

Nee, het staat nergens.

> Ik denk zelfs dat jij heel angstig bent dat al

> jouw opgebouwde zekerheden wel eens op losse

> schroeven zouden kunnen komen te staan en je je

> daarom verstopt achter jouw ‘geloof’; Maar heb je

> wel het Ware Geloof, belijd je wel in je hart het

> Ware Geloof in Christus?

Ach onwetend meisje, voor mijn bekering was ik een zg new-ager, er is niks wat jij mij kan vertellen of leren, mijn zekerheid is Jezus Christus.

Dus doe geen moeite met je slappe praatjes, ze raken kant nog wal!

Je bestrijdt iets waar jezelf nog met worstelt en dat door mij en anderen opgeroepen wordt.. Goed dat jouw zekerheid bij Jezus Christus ligt,maar ook jouw hart, bezit Hij jouw hart?

Heb. 11 1 Het geloof nu is de zekerheid der dingen, die men hoopt, en het bewijs der dingen, die men niet ziet.

Zekerheid, heb jij die?

Slechts de zekerheid dat Liefde Overwint,altijd.

> Of belijd je het alleen met je scherpe tong

Vind jij mijn tong scherp als ik uit de Schrift bewijs dat je een leugenleer verkondigt, dat kan kloppen het Woord van God is als een tweesnijdend zwaard: Heb. 4 12 Want het woord Gods is levend en krachtig en scherper dan enig tweesnijdend zwaard en het dringt door, zó diep, dat het vaneenscheidt ziel en geest, gewrichten en merg, en het schift overleggingen en gedachten des harten;

Het Woord Gods is Liefde en dat is als een tweesnijdend zwaard, niet jouw tong die haat predikt.

“39 U onderzoekt de Schriften, want u denkt daardoor eeuwig leven te hebben, en die zijn het die van Mij getuigen.

40 En toch wilt u niet tot Mij komen opdat u leven hebt.

41 Eer van mensen neem Ik niet aan,

42 maar Ik ken u: u bezit zelf de liefde van God niet.

43 Ik ben gekomen in de Naam van Mijn Vader maar u neemt Mij niet aan. Als een ander komt, in zijn eigen naam, die zult u aannemen. “ Joh,5

> Maar je vult graag in, dus laat ik jou je

> ‘gedachte’ en jouw ‘veronderstellingen’ die je

> voor waarheid neemt.

Zit ik niet mee, even een opfrissertje voor je: Jezus heeft de wet vervuld, de wet de tien geboden, Hij heeft er geen één overtreden, vandaar dat Hij ze vervuld heeft.

Nu één van de geboden van de wet van God is: Ex. 20 2 Ik ben de HERE, uw God, die u uit het land Egypte, uit het diensthuis, geleid heb. 3 Gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben.

4 Gij zult u geen gesneden beeld maken noch enige gestalte van wat boven in de hemel, noch van wat beneden op de aarde, noch van wat in de wateren onder de aarde is. 5 Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de HERE, uw God, ben een naijverig God, die de ongerechtigheid der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde en aan het vierde geslacht van hen die Mij haten, 6 en die barmhartigheid doe aan duizenden van hen die Mij liefhebben en mijn geboden onderhouden.

Dit is het eerste gebod van de tien geboden van God, nu krisna komt uit een religie van beelden een hindoeistische religie van afgodenaanbidding, zoals je heel goed weet hebben zij meer dan 33.000 afgoden.

Het is net andersom: de hindoe religie ontstond vanuit de Vedische Wijsheid waarin Krishna de Boodschapper en de Boodschap is, net zoals gemeenten en kerken of de christelijke religie dus ontstond vanuit de Bijbelse Wijsheid en Christus de Boodschapper en Boodschap zelf is

Afgoden worden door mensen gemaakt,alsook de ‘religie’ zoals ze nu overal ter wereld is.De verdeeldheid hierin toont aan dat de Eenheid zoek is en Zijn geest hierin niet meer aanwezig is.

Er is maar één Boodschap of Waarheid en één Boodschapper of Gezondene en dat is de Ene Geest, God. Er zijn vele ‘dienaren’ .

Jezus Christus is het Woord van God, alles is in hem en door Hem geschapen, dus ook de tien geboden!

Het Woord van God, je zegt het zelf.

Denk je nu echt dat krisna hetzelfde is als Christus, niet echt toch!

Kol. 1 15 Hij is het beeld van de onzichtbare God, de eerstgeborene der ganse schepping, 16 want in Hem zijn alle dingen geschapen, die in de hemelen en die op de aarde zijn, de zichtbare en de onzichtbare, hetzij tronen, hetzij heerschappijen, hetzij overheden, hetzij machten; alle dingen zijn door Hem en tot Hem geschapen; 17 en Hij is vóór alles en alle dingen hebben hun bestaan in Hem; 18 en Hij is het hoofd van het lichaam, de gemeente. Hij is het begin, de eerstgeborene uit de doden, zodat Hij onder alles de eerste geworden is.

4. De gehele wereld is doordrongen van Mij en toch is Mijn vorm niet zichtbaar. Alle levende wezens hebben hun bestaan in Mij en toch word Ik door hen niet begrensd.

5. Nochtans vertoeven zij niet bewust in Mij. Mijn Goddelijke Oppermacht is zodanig, dat Ik, ofschoon Ik, het Opperste Zelf, de oorzaak en instandhouder van alles ben, er toch buiten blijf.

Uit de Bhagavad Gita

>

> Ter overweging (uit Sirach 1:

Sorry ik lees niet de katholieke bijbel, dus ook niet de Willibrordvertaling.

De Nieuwe Bijbelvertaling was het.

Ter informatie: Wikipedia

De deuterocanonieke boeken zijn de geschriften die niet behoren tot de Hebreeuwse canon (deuterocanoniek betekent ‘in tweede instantie aan de canon toegevoegd’), maar die in het Hellenistische jodendom gebruikt werden. Zij maken daar deel uit van het Oude Testament. Sommigen ervan gaan terug op oorspronkelijk in het Hebreeuws of Aramees geschreven handschriften. Anderen zijn oorspronkelijk in het Grieks geschreven. Uit deze deuterocanonieke boeken werd soms door de kerkvaders en kerkelijke schrijvers uit de eerste eeuwen geciteerd. Ze behoren tot de canon van de Septuagint en van de Vulgaat, en hun plaats in de canon van de Bijbel werd bevestigd door de Concilies van Florence (1441) en Trente (1546). Het woord deutero-canoniek is van de kerkvader en Bijbelgeleerde Hiëronymus afkomstig en duidt aan dat hij ze in tweede instantie tot de canon zou willen rekenen (Gr. deuteros = tweede).

Deze Bijbelboeken worden door de protestantse kerken niet als theologisch en geestelijk gezaghebbend erkend en maken volgens hen geen deel uit van de Bijbel. Omdat Maarten Luther de Tenach als grondtekst voor zijn Bijbelvertaling gebruikte - en niet de Septuagint - heeft hij ook de Hebreeuwse canon uit het jodendom overgenomen. De eerste versie van de (protestantse) Statenvertaling bevatte deze zogenaamde deuterocanonieke boeken overigens wel, maar als bijlage en ze werden voorafgegaan door een ‘waarschuwing voor de lezer’ dat de boeken weliswaar nuttig waren om te lezen, maar niet tot de protestantse canon behoorden. In latere (protestantse) Bijbeluitgaven werden de boeken echter weggelaten, oftewel: ze werden toegevoegd aan de protestantse lijst van apocriefe boeken. In moderne Nederlandse Bijbeluitgaven zijn de deuterocanonieke boeken veelal wel weer aanwezig, zoals de Nieuwe Bijbelvertaling (NBV).

> Ik heb niet geschreven dat Christus mens in mij of

> jou geworden is, waar lees je dit?

Hier: quote Marith: Jezus is Christus en Christus is Jezus, Christus werd Mens in de mens…

Jezus is Christus en Christus is Jezus, Christus werd Mens in de mens Jezus

> en wat zou die eerste doop betekenen volgens jou?

> Waarvoor staat dat uiterlijk ritueel voor?

Het is geen uiterlijk ritueel, het is een opdracht van Jezus Christus!

Ja, en welke is dat?

> Hoe weet jij dat het de Geest is die jou

> influistert of opdraagt?

Omdat ik zijn stem ken!

Hoe komt het dan dat je alleen jouw stem hoort en vecht tegen alles wat niet ‘klinkt’ als jouw stem? Mededogen is jou vreemd toch en is dat niet het kenmerk van een mens die Leeft of Wedergeboren is?

> > Johannes er was om de weg vrij te maken aan te

> > kondigen wie er komt, Jezus Christus dat is

> waar

> > het om gaat, om Hem en niet om Johannes.

En is die weg reeds vrijgemaakt om Hem te kunnen ontvangen?

Hij zei: ‘Ik ben de stem die roept in de woestijn: “Maak recht de weg van de Heer,” zoals de profeet Jesaja gezegd heeft.’ 24 De afgevaardigden die uit de kring van de farizeeën kwamen, 25 vroegen verder: ‘Waarom doopt u dan, als u niet de messias bent, en ook niet Elia of de profeet?’ 26 ‘Ik doop met water,’ antwoordde Johannes. ‘Maar in uw midden is iemand die u niet kent, 27 hij die na mij komt – ik ben het niet eens waard om de riemen van zijn sandalen los te maken.’ 28 Dit gebeurde in Betanië, aan de overkant van de Jordaan, waar Johannes doopte.

29 De volgende dag zag hij Jezus naar zich toe komen, en hij zei: ‘Daar is het lam van God, dat de zonde van de wereld wegneemt. 30 Hij is het over wie ik zei: “Na mij komt iemand die meer is dan ik, want hij was er vóór mij.” 31 Ook ik wist niet wie hij was, maar ik kwam met water dopen opdat hij aan Israël geopenbaard zou worden.’ Johannes ,1

>

> Wie is de bruid of wat begrijp jij onder de

> bruid?

De gemeente, het lichaam de christenen!

De bruid is elke Ziel die vrij is van begeerte,lust en gehechtheid en waarin het Vuur van Liefde brandt. Zij is als één van de 5 wijze maagden die wacht op de komst van de Bruidegom en zich hierop voorbereid heeft…

Weet je het verschil tussen “ware” en “niet ware” ? Dan ligt daarin ook het antwoord!

Een Waar Gelovige is een mens waarin Christus intrek genomen heeft in het hart en die zich door Hem laat leiden. Liefde is het kenmerk in zijn woorden en daden.

> Ik wacht de dag van het Oordeel af

Ik op Zijn wederkomst, ik heb niks met het Oordeel!

Hmmm….

Het laatste oordeel

31 Wanneer de Zoon des mensen komen zal in Zijn heerlijkheid en al de heilige engelen met Hem, dan zal Hij zitten op de troon van Zijn heerlijkheid.

32 En voor Hem zullen al de volken bijeengebracht worden, en Hij zal ze van elkaar scheiden zoals de herder de schapen van de bokken scheidt.

33 En Hij zal de schapen aan Zijn rechterhand zetten, maar de bokken aan Zijn linkerhand.

34 Dan zal de Koning zeggen tegen hen die aan Zijn rechterhand zijn: Kom, gezegenden van Mijn Vader, beërf het Koninkrijk dat voor u bestemd is vanaf de grondlegging van de wereld.

35 Want Ik had honger en u hebt Mij te eten gegeven; Ik had dorst en u hebt Mij te drinken gegeven; Ik was een vreemdeling en u hebt Mij gastvrij onthaald.

36 Ik was naakt en u hebt Mij gekleed; Ik ben ziek geweest en u hebt Mij bezocht; Ik was in de gevangenis en u bent bij Mij gekomen.

37 Dan zullen de rechtvaardigen Hem antwoorden: Heere, wanneer hebben wij U hongerig gezien en te eten gegeven? Of dorstig en te drinken gegeven?

38 Wanneer hebben wij U als een vreemdeling gezien en gastvrij onthaald, of naakt en hebben U gekleed?

39 Wanneer hebben wij U ziek gezien of in de gevangenis en zijn bij U gekomen?

40 En de Koning zal hun antwoorden: Voorwaar, Ik zeg u: voor zover u dit voor een van deze geringste broeders van Mij gedaan hebt, hebt u dat voor Mij gedaan.

41 Dan zal Hij ook zeggen tegen hen die aan de linkerhand zijn: Ga weg van Mij, vervloekten, in het eeuwige vuur, dat voor de duivel en zijn engelen bestemd is.

42 Want Ik ben hongerig geweest en u hebt Mij niet te eten gegeven; Ik ben dorstig geweest en u hebt Mij niet te drinken gegeven;

43 Ik was een vreemdeling en u hebt Mij niet gastvrij onthaald; naakt, en u hebt Mij niet gekleed; ziek en in de gevangenis, en u hebt Mij niet bezocht.

44 Dan zullen ook dezen Hem antwoorden: Heere, wanneer hebben wij U hongerig gezien of dorstig of als een vreemdeling of naakt of ziek of in de gevangenis, en hebben U niet gediend?

45 Dan zal Hij hun antwoorden: Voorwaar, Ik zeg u: voor zover u dit voor een van deze geringsten niet gedaan hebt, hebt u het ook niet voor Mij gedaan.

46 En dezen zullen gaan in de eeuwige straf, maar de rechtvaardigen in het eeuwige leven.Matt,25

> > > Nee hoor,er is maar één Leraar en dat is

> > > Christus. En Zijn Stem is hoorbaar in vele

> van

> > > zijn dienaren. Paulus was er één van.

> >

> > Gewoon stug volhouden en ontkennen wat er

> > geschreven staat!

> Jezus van Sirach, is niet Jezus Christus, niet de boel verwarren oftewel verdraaien!

Nee, maar hij werd aangestoken door Gods Geest, zijn Lamp brandde hevig en hij bezat er ook de nodige olie voor ;)

Marith

• 'en passant'

Dank je wel Thomas,mooi! :)

Marith

• samuel

Marith Schreef:

——————————————————-

> > samuel Schreef:

> >

> ————————————————–

>

> Je kan ook niks bewijzen aan mij, daarom doe je

> het niet!

>

> Je zou het toch niet aannemen Samuël

Ach meisje, voor mijn bekering was ik een

> zg new-ager, er is niks wat jij mij kan vertellen

> of leren, mijn zekerheid is Jezus Christus.

> Dus doe geen moeite met je slappe praatjes, ze

> raken kant nog wal!

>

>>

>

> Ik heb niks met jou geloof en jou wet, maar dat

> was je toch al duidelijk geworden?

>

> Ja,van bij het begin …

Dat zal ook niet veranderen!

>

>

> >

> > en waar staat dat zo expliciet?

> In de Bijbel!

>

> Nee, het staat nergens.

Nee er staat nergens in de Bijbel dat Jezus Christus de veda's heeft bestudeert, of naar India, Tibet, of Egypte is gereisd na zij twaalfde.

Er staat wel dat Hij uit Nazareth vertrok: Mat. 4 12 Toen Hij vernam, dat Johannes overgeleverd was, trok Hij Zich terug naar Galilea. 13 En Hij verliet Nazaret en ging wonen te Kafarnaüm, aan de zee, in het gebied van Zebulon en Naftali, 14 opdat vervuld zou worden het woord, door de profeet Jesaja gesproken, toen hij zeide:

15 Het land Zebulon en het land Naftali, aan de zeeweg, over de Jordaan, Galilea der heidenen:

16 het volk, dat in duisternis gezeten is, heeft een groot licht gezien, en voor hen, die gezeten zijn in het land en de schaduw des doods, is een licht opgegaan.

17 Van toen aan begon Jezus te prediken en te zeggen: Bekeert u, want het Koninkrijk der hemelen is nabijgekomen.

Mat. 13 53 En het geschiedde, toen Jezus deze gelijkenissen ten einde gebracht had, dat Hij vandaar wegging. 54 En in zijn vaderstad gekomen, leerde Hij hen in hun synagoge, zodat zij versteld stonden en zeiden: Vanwaar heeft Hij die wijsheid en die krachten? 55 Is dit niet de zoon van de timmerman? Heet zijn moeder niet Maria en zijn broeders Jakobus en Jozef en Simon en Judas? 56 En behoren zijn zusters niet allen bij ons? Vanwaar heeft Hij dan dit alles? 57 En zij namen aanstoot aan Hem. Maar Jezus zeide tot hen: Een profeet is alleen in zijn vaderstad en in zijn huis ongeëerd. 58 En Hij deed daar niet vele krachten wegens hun ongeloof.

Luc. 2 51 En Hij ging met hen terug en kwam te Nazaret en was hun onderdanig. En zijn moeder bewaarde al deze woorden in haar hart.

52 En Jezus nam toe in wijsheid en grootte en genade bij God en mensen.

>

>

>

>

>>

> Je bestrijdt iets waar jezelf nog met worstelt en

> dat door mij en anderen opgeroepen wordt..

Nee hoor, ik bestrijdt gewoon de leugenleer en de verdichtsels die jij vekondigt,.

Goed

> dat jouw zekerheid bij Jezus Christus ligt,maar

> ook jouw hart, bezit Hij jouw hart?

Hij bezit mij dus ook mijn hart!

>

>

>

> Heb. 11 1 Het geloof nu is de zekerheid der

> dingen, die men hoopt, en het bewijs der dingen,

> die men niet ziet.

> Zekerheid, heb jij die?

>

> Slechts de zekerheid dat Liefde Overwint,altijd.

Ligt er aan welke liefde!

>

>

> > Of belijd je het alleen met je scherpe tong

> Vind jij mijn tong scherp als ik uit de Schrift

> bewijs dat je een leugenleer verkondigt, dat kan

> kloppen het Woord van God is als een tweesnijdend

> zwaard: Heb. 4 12 Want het woord Gods is levend en

> krachtig en scherper dan enig tweesnijdend zwaard

> en het dringt door, zó diep, dat het

> vaneenscheidt ziel en geest, gewrichten en merg,

> en het schift overleggingen en gedachten des

> harten;

>

>

> Het Woord Gods is Liefde en dat is als een

> tweesnijdend zwaard, niet jouw tong die haat

> predikt.

Je spreekt nu over jezelf neem ik aan, waar zie jij dat ik haat predik?

Ik bemerk alleen maar haat bij jou!

Daarom snijdt dat zwaard jou, het schift je overleggingen en de de gedachten van jou hart.

Jezus heeft het tweesnijdend zwaard Hij is het het Woord Gods:

Op 1, 16 En Hij had zeven sterren in zijn rechterhand en uit zijn mond kwam een tweesnijdend scherp zwaard; en zijn aanzien was gelijk de zon schijnt in haar kracht.

Op 2,12 En schrijf aan de engel der gemeente te Pergamum: Dit zegt Hij, die het tweesnijdende scherpe zwaard heeft:

Op 2,16 Bekeer u dan; maar zo niet, dan kom Ik spoedig tot u en Ik zal strijd tegen hen voeren met het zwaard mijns monds.

Dus het klopt dat het je raakt!

>

>

> > Maar je vult graag in, dus laat ik jou je

> > ‘gedachte’ en jouw ‘veronderstellingen’ die je

> > voor waarheid neemt.

> Zit ik niet mee, even een opfrissertje voor je:

> Jezus heeft de wet vervuld, de wet de tien

> geboden, Hij heeft er geen één overtreden,

> vandaar dat Hij ze vervuld heeft.

> Nu één van de geboden van de wet van God is: Ex.

> 20 2 Ik ben de HERE, uw God, die u uit het land

> Egypte, uit het diensthuis, geleid heb. 3 Gij zult

> geen andere goden voor mijn aangezicht hebben.

> 4 Gij zult u geen gesneden beeld maken noch enige

> gestalte van wat boven in de hemel, noch van wat

> beneden op de aarde, noch van wat in de wateren

> onder de aarde is. 5 Gij zult u voor die niet

> buigen, noch hen dienen; want Ik, de HERE, uw God,

> ben een naijverig God, die de ongerechtigheid der

> vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde en

> aan het vierde geslacht van hen die Mij haten, 6

> en die barmhartigheid doe aan duizenden van hen

> die Mij liefhebben en mijn geboden onderhouden.

> Dit is het eerste gebod van de tien geboden van

> God, nu krisna komt uit een religie van beelden

> een hindoeistische religie van afgodenaanbidding,

> zoals je heel goed weet hebben zij meer dan 33.000

> afgoden.

>

> Het is net andersom:

Verdraaing en leugen, nee het is niet andersom, je kan het gewoon in de Bijbel lezen daarom heb ik het ook neergezet!

de hindoe religie ontstond

> vanuit de Vedische Wijsheid waarin Krishna de

> Boodschapper en de Boodschap is,

Nee krisna is een boodschapper van een zonnegod: Afgeleid uit astronomische gegevens is de Gītā gedateerd op 3138 v.Chr. of 3102 v.Chr., maar er bestaat geen enigheid over onder de geleerden. Volgens de tekst zelf gaat de kennis die de inhoud van dit heilige boek vormt zelfs terug tot de vroegste dagen van de mensheid. Krishna stelt dat de kennis afkomstig is van de zonnegod (Vivasvān) die van Hem in zijn voorwereldlijke gedaante instructie ontving. Wiki.

net zoals

> gemeenten en kerken of de christelijke religie dus

> ontstond vanuit de Bijbelse Wijsheid en Christus

> de Boodschapper en Boodschap zelf is

Dus niet onstaan uit Bijbels wijsheid, je kan nergens lezen in de Bijbel, odat god een zonnegod is integendeel.

> Afgoden worden door mensen gemaakt,alsook de

> ‘religie’ zoals ze nu overal ter wereld is.

Zoals jij je eigen geloofje maakt, dat is dus afgoderij.

De

> verdeeldheid hierin toont aan dat de Eenheid zoek

> is en Zijn geest hierin niet meer aanwezig is.

De Geest van God van Jezus Christus is nooit aanwezig geweest in de gita of in krisna of in de veda`s, het is de geest van de zonnegod de verleider, de vader der leugen.

> Er is maar één Boodschap of Waarheid en één

> Boodschapper of Gezondene.

Ja dat had ik je toch al gezegd, Jezus Christus, de weg, de Waarheid en het Leven niemand komt tot de Vader (God) dan alleen door Hem! Joh. 14:6

Dus niet door krisna of een andere imitatie messias.

en dat is de Ene Geest,

> God. Er zijn vele ‘dienaren’ .

Er zijn ook vele valse dienaren!

>

>

> Jezus Christus is het Woord van God, alles is in

> hem en door Hem geschapen, dus ook de tien

> geboden!

>

> Het Woord van God, je zegt het zelf.

Goed dat je het begint te begrijpen.

>

>

> Denk je nu echt dat krisna hetzelfde is als

> Christus, niet echt toch!

> Kol. 1 15 Hij is het beeld van de onzichtbare God,

> de eerstgeborene der ganse schepping, 16 want in

> Hem zijn alle dingen geschapen, die in de hemelen

> en die op de aarde zijn, de zichtbare en de

> onzichtbare, hetzij tronen, hetzij heerschappijen,

> hetzij overheden, hetzij machten; alle dingen zijn

> door Hem en tot Hem geschapen; 17 en Hij is vóór

> alles en alle dingen hebben hun bestaan in Hem; 18

> en Hij is het hoofd van het lichaam, de gemeente.

> Hij is het begin, de eerstgeborene uit de doden,

> zodat Hij onder alles de eerste geworden is.

>

>

>>

>

> >

> > Ter overweging (uit Sirach 1:

> Sorry ik lees niet de katholieke bijbel, dus ook

> niet de Willibrordvertaling.

>

> De Nieuwe Bijbelvertaling was het.

Je mag niet liegen!

>

>

> > Ik heb niet geschreven dat Christus mens in mij

> of

> > jou geworden is, waar lees je dit?

> Hier: quote Marith: Jezus is Christus en Christus

> is Jezus, Christus werd Mens in de mens…

>

> Jezus is Christus en Christus is Jezus, Christus

> werd Mens in de mens Jezus

Jezus was er al voor de grondlegging van de wereld!

>

>

> > en wat zou die eerste doop betekenen volgens

> jou?

> > Waarvoor staat dat uiterlijk ritueel voor?

>

> Het is geen uiterlijk ritueel, het is een opdracht

> van Jezus Christus!

>

> Ja, en welke is dat?

De opdracht!

>

>

> > Hoe weet jij dat het de Geest is die jou

> > influistert of opdraagt?

>

> Omdat ik zijn stem ken!

>

> Hoe komt het dan dat je alleen jouw stem hoort en

> vecht tegen alles wat niet ‘klinkt’ als jouw

> stem?

Omdat je de Geest niet hebt, ongeestelijk dus: 1 Kor. 2 14 Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is, want het is hem dwaasheid en hij kan het niet verstaan, omdat het slechts geestelijk te beoordelen is. 15 Maar de geestelijke mens beoordeelt alle dingen, zelf echter wordt hij door niemand beoordeeld.

Mededogen is jou vreemd toch en is dat niet

> het kenmerk van een mens die Leeft of Wedergeboren

> is?

Wat heeft mededogen te maken met het blootleggen van jou leugenleer? Geef je nu toe dat je leugen verkondigt!

Het kenmerk van een mens die Wedergeboren is, is dat deze zich niet laat verleiden of meeslepen door een leugenleer!

Efe. 4 Hij, die nedergedaald is, Hij is het ook, die is opgevaren ver boven alle hemelen, om alles tot volheid te brengen. 11 En Hij heeft zowel apostelen als profeten gegeven, zowel evangelisten als herders en leraars, 12 om de heiligen toe te rusten tot dienstbetoon, tot opbouw van het lichaam van Christus, 13 totdat wij allen de eenheid des geloofs en der volle kennis van de Zoon Gods bereikt hebben, de mannelijke rijpheid, de maat van de wasdom der volheid van Christus. 14 Dan zijn wij niet meer onmondig, op en neder, heen en weder geslingerd onder invloed van allerlei wind van leer, door het valse spel der mensen, in hun sluwheid, die tot dwaling verleidt, 15 maar dan groeien wij, ons aan de waarheid houdende, in liefde in elk opzicht naar Hem toe, die het hoofd is, Christus. 16 En aan Hem ontleent het gehele lichaam als een welsluitend geheel en bijeengehouden door de dienst van al zijn geledingen naar de kracht, die elk lid op zijn wijze oefent, deze groei des lichaams, om zichzelf op te bouwen in de liefde.

Ik heb mededogen met jou als ziel en liefde voor jou als ziel, maar niet voor je verdraaing van de waarheid.

>

>

>

> > > Johannes er was om de weg vrij te maken aan te

>

> > > kondigen wie er komt, Jezus Christus dat is

> > waar

> > > het om gaat, om Hem en niet om Johannes.

>

>

> En is die weg reeds vrijgemaakt om Hem te kunnen

> ontvangen?

Hij is er al!

En bij jou, wanneer ga je een keer opendoen?

> Hij zei: ‘Ik ben de stem die roept in de

> woestijn: “Maak recht de weg van de Heer,”

> zoals de profeet Jesaja gezegd heeft.’ 24 De

> afgevaardigden die uit de kring van de farizeeën

> kwamen, 25 vroegen verder: ‘Waarom doopt u dan,

> als u niet de messias bent, en ook niet Elia of de

> profeet?’ 26 ‘Ik doop met water,’ antwoordde

> Johannes. ‘Maar in uw midden is iemand die u

> niet kent, 27 hij die na mij komt – ik ben het

> niet eens waard om de riemen van zijn sandalen los

> te maken.’ 28 Dit gebeurde in Betanië, aan de

> overkant van de Jordaan, waar Johannes doopte.

> 29 De volgende dag zag hij Jezus naar zich toe

> komen, en hij zei: ‘Daar is het lam van God, dat

> de zonde van de wereld wegneemt. 30 Hij is het

> over wie ik zei: “Na mij komt iemand die meer is

> dan ik, want hij was er vóór mij.” 31 Ook ik

> wist niet wie hij was, maar ik kwam met water

> dopen opdat hij aan Israël geopenbaard zou

> worden.’ Johannes ,1

>

> >

> > Wie is de bruid of wat begrijp jij onder de

> > bruid?

> De gemeente, het lichaam de christenen!

>

> De bruid is elke Ziel die vrij is van

> begeerte,lust en gehechtheid en waarin het Vuur

> van Liefde brandt. Zij is als één van de 5 wijze

> maagden die wacht op de komst van de Bruidegom en

> zich hierop voorbereid heeft…

De gemeente, het lichaam de “ware” christenen!

De vijf wijze en de vijf dwaze maagden ze zijn allemaal christenen ze hebben alle tien een lamp het licht, maar de kruik olie die maakt het verschil, alleen de vijf wijze maagde zijn ware christenen.

Maar hoe is het met jou begeerte en lust en gehechtheid, ben je daar al vrij van?

Jezus Christus maakt je vrij Hij alleen: Joh. 8 36 Wanneer dan de Zoon u vrijgemaakt heeft, zult gij werkelijk vrij zijn.

>

>

>

>

> Weet je het verschil tussen “ware” en “niet ware”

> ? Dan ligt daarin ook het antwoord!

>

> Een Waar Gelovige is een mens waarin Christus

> intrek genomen heeft in het hart en die zich door

> Hem laat leiden. Liefde is het kenmerk in zijn

> woorden en daden.

Een ware gelovige is iemand die in Hem Jezus Christus gelooft, en Hem Jezus Christus belijd als Heer.

1 Kor. 12 3 Daarom maak ik u bekend, dat niemand, door de Geest Gods sprekende, zegt: Vervloekt is Jezus; en dat niemand kan zeggen: Jezus is Here, dan door de heilige Geest.

Door je hart aan Hem te schenken dan neemt Hij intrek in je hart, als Hij je Heer is je Koning je Meester, als je Hem dient.

rom. 10 8 Maar wat zegt zij? Nabij u is het woord, in uw mond en in uw hart, namelijk het woord des geloofs, dat wij prediken. 9 Want indien gij met uw mond belijdt, dat Jezus Heer is, en met uw hart gelooft, dat God Hem uit de doden heeft opgewekt, zult gij behouden worden; 10 want met het hart gelooft men tot gerechtigheid en met de mond belijdt men tot behoudenis. 11 Immers het schriftwoord zegt: Al wie op Hem zijn geloof bouwt, zal niet beschaamd uitkomen.

Heb jij je hart al aan Hem geschonken?

>

>

>

> > Ik wacht de dag van het Oordeel af

> Ik op Zijn wederkomst, ik heb niks met het

> Oordeel!

>

> Hmmm….

> Het laatste oordeel

> 31 Wanneer de Zoon des mensen komen zal in Zijn

> heerlijkheid en al de heilige engelen met Hem, dan

> zal Hij zitten op de troon van Zijn heerlijkheid.

> 32 En voor Hem zullen al de volken bijeengebracht

> worden, en Hij zal ze van elkaar scheiden zoals de

> herder de schapen van de bokken scheidt.

> 33 En Hij zal de schapen aan Zijn rechterhand

> zetten, maar de bokken aan Zijn linkerhand.

> 34 Dan zal de Koning zeggen tegen hen die aan Zijn

> rechterhand zijn: Kom, gezegenden van Mijn Vader,

> beërf het Koninkrijk dat voor u bestemd is vanaf

> de grondlegging van de wereld.

> 35 Want Ik had honger en u hebt Mij te eten

> gegeven; Ik had dorst en u hebt Mij te drinken

> gegeven; Ik was een vreemdeling en u hebt Mij

> gastvrij onthaald.

> 36 Ik was naakt en u hebt Mij gekleed; Ik ben ziek

> geweest en u hebt Mij bezocht; Ik was in de

> gevangenis en u bent bij Mij gekomen.

> 37 Dan zullen de rechtvaardigen Hem antwoorden:

> Heere, wanneer hebben wij U hongerig gezien en te

> eten gegeven? Of dorstig en te drinken gegeven?

> 38 Wanneer hebben wij U als een vreemdeling gezien

> en gastvrij onthaald, of naakt en hebben U

> gekleed?

> 39 Wanneer hebben wij U ziek gezien of in de

> gevangenis en zijn bij U gekomen?

> 40 En de Koning zal hun antwoorden: Voorwaar, Ik

> zeg u: voor zover u dit voor een van deze

> geringste broeders van Mij gedaan hebt, hebt u dat

> voor Mij gedaan.

> 41 Dan zal Hij ook zeggen tegen hen die aan de

> linkerhand zijn: Ga weg van Mij, vervloekten, in

> het eeuwige vuur, dat voor de duivel en zijn

> engelen bestemd is.

> 42 Want Ik ben hongerig geweest en u hebt Mij niet

> te eten gegeven; Ik ben dorstig geweest en u hebt

> Mij niet te drinken gegeven;

> 43 Ik was een vreemdeling en u hebt Mij niet

> gastvrij onthaald; naakt, en u hebt Mij niet

> gekleed; ziek en in de gevangenis, en u hebt Mij

> niet bezocht.

> 44 Dan zullen ook dezen Hem antwoorden: Heere,

> wanneer hebben wij U hongerig gezien of dorstig of

> als een vreemdeling of naakt of ziek of in de

> gevangenis, en hebben U niet gediend?

> 45 Dan zal Hij hun antwoorden: Voorwaar, Ik zeg u:

> voor zover u dit voor een van deze geringsten niet

> gedaan hebt, hebt u het ook niet voor Mij gedaan.

> 46 En dezen zullen gaan in de eeuwige straf,

> maar de rechtvaardigen in het eeuwige

> leven.Matt,25

1 Kor. 6 2 Of weet gij niet, dat de heiligen de wereld zullen oordelen? En indien bij u het oordeel over de wereld berust, zijt gij dan onbevoegd voor de meest onbetekenende rechtspraak? 3 Weet gij niet, dat wij over engelen oordelen zullen?

Wat ben jij een bok of een schaap?

>

>

> > > > Nee hoor,er is maar één Leraar en dat is

> > > > Christus. En Zijn Stem is hoorbaar in vele

> > van

> > > > zijn dienaren. Paulus was er één van.

> > >

>

> > > Gewoon stug volhouden en ontkennen wat er

> > > geschreven staat!

> > Jezus van Sirach, is niet Jezus Christus, niet

> de boel verwarren oftewel verdraaien!

>

> Nee, maar hij werd aangestoken door Gods Geest,

> zijn Lamp brandde hevig en hij bezat er ook de

> nodige olie voor ;)

Dat maakt hem nog steeds niet Jezus Christus, en dat was wat jij wilde misbruiken door de tekst van Sirach voor te stellen alsof hij Jezus Christus was!

>

>

> Marith

• Erik

*Sietse 45* Schreef:

——————————————————-

> Dat kan zijn, maar jou verkondigingen vertrouw ik

> ook voor geen cent.

Voor wijsheid moet men openstaan, daar bent u nog niet aan toe

• 'en passant'

Ik heb niet de intentie jou te veranderen of te overtuigen Samuël.

En zolang je strijdt tegen je eigen opinie betekent dit dat je niet in rust en vrede bent door Jezus Christus zoals je eerder beweerde .

Of jij nu denkt en overtuigd bent dat ik een leugenleer verkondig maakt me niet veel uit, dus wat haalt het uit?

Als Christus jouw hart bezit dan zal dit moeten getuigen van Liefde en Liefde is onthecht en onvoorwaardelijk en die Liefde overwint altijd.

Die Liefde staat los van aards bezit en aards bestaan en is Vrede, wat er ook rondom jou gebeurt.

> Ik heb mededogen met jou als ziel en liefde voor

> jou als ziel, maar niet voor je verdraaing van de

> waarheid.

>

Heb je de Waarheid liever dan lief, ga dan naar binnen en sluit de deur achter je om je Heer te ontmoeten in je hart.Word mededogen en een zegen voor elke ziel ipv een vloek.

Marith

• M*j*r**

theo Schreef:

——————————————————-

> Citaat; Zou het niet gekund hebben—

>

> Dat is gans iets anders dan; Jezus groeide op en

> reisde naar vele landen.

>

> ——————————————

> Citaat: Dus de conclusie kan zijn dat Jezus tussen

> zijn 12e en 30e heel ergens anders was. Als hij

> tot zijn 30e in Nazareth of zo was gebleven dan

> had dat wel in de bijbel gestaan.

>

> Iets is aannemelijk of vergezocht of wellicht waar

> of niet waar.

>

> Als Jezus verre landen had bezocht dan had het wel

> in de bijbel gestaan..als Jezus getrouwd was

> geweest dan had het wel in de bijbel gestaan..als

> hij niet gerouwd is geweest trouwens ook

> wel….Als Jezus weet zou hebben gehad van Veda's

> dan had het wel in de bijbel gestaan.

> Oftewel; of je het met bovenstaande nou eens bent

> of niet, “”Het zou wel in de bijbel hebben

> gestaan“” is natuurlijk een nietszeggend argument.

Maar natuurlijk is het een nietszeggend argument, dat ben ik met je eens, maar voor bv de Samuellen van deze wereld is dat niet. Want alleen de bijbel is heilig voor hen. Elk buitenbijbels geschrift doet niet terzake. Wat als er morgen een geschrift wordt gevonden uit het jaar 20 waarin staat wat Jezus allemaal gedaan heeft? Als men dan consequent is dan wijst men dit ook af. Voor hen is de bijbel het hele leven van Jezus. Alles daarbuiten is niet goed en niet waar.

Dus ik wilde er maar mee zeggen “als de bijbel alles is wat men over Jezus moet weten en als daar zijn hele levensloop in zou moeten staan, dan had het er wel ingestaan wat Jezus tussen zijn 12e en 30e gedaan heeft als hij zo belangrijk was” . Begrijp je wat ik ermee bedoel?

En nee, als Jezus weet zou hebben gehad van Veda's dan had dat nooit in de bijbel gestaan. Een ieder weet inmiddels wel dat dat machtige zooitje dat niet wilde hebben.

Zo ook de mysteriescholen. Daar waren er heel veel van.

Gelukkig ben ik niet alleen gebonden aan de bijbel. En de bijbel op zich is ook totaal geen bewijs dat God bestaat of dat Jezus wel bestaan heeft. Mijn nietszeggende argument is dus gebaseerd op hoe de fundies de bijbel zelf zien.

• M*j*r**

BOAZ Schreef:

——————————————————-

> theo Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Citaat; Zou het niet gekund hebben—

> >

> > Dat is gans iets anders dan; Jezus groeide op

> en

> > reisde naar vele landen.

> >

> > ——————————————

> > Citaat: Dus de conclusie kan zijn dat Jezus

> tussen

> > zijn 12e en 30e heel ergens anders was. Als hij

> > tot zijn 30e in Nazareth of zo was gebleven dan

> > had dat wel in de bijbel gestaan.

> >

> > Iets is aannemelijk of vergezocht of wellicht

> waar

> > of niet waar.

> >

> > Als Jezus verre landen had bezocht dan had het

> wel

> > in de bijbel gestaan..als Jezus getrouwd was

> > geweest dan had het wel in de bijbel

> gestaan..als

> > hij niet gerouwd is geweest trouwens ook

> > wel….Als Jezus weet zou hebben gehad van

> Veda's

> > dan had het wel in de bijbel gestaan.

> > Oftewel; of je het met bovenstaande nou eens

> bent

> > of niet, “”Het zou wel in de bijbel hebben

> > gestaan“” is natuurlijk een nietszeggend

> argument.

>

> Ik ben het voor en keer eens met jouw

> argumentatie, Theo(tu)

Natuurlijk ben je het met hem eens want ook jij hebt geen antwoord op de vraag waar Jezus was tussen z'n 12e en 30e.

Lees voor de rest mijn antwoord aan Theo op zijn bericht waarop die argumentatie is gebaseerd.

Door dat stomme voormoderen staat mijn bericht er nog niet dus kan ik geen link geven.

Ik heb het weer helemaal gehad hier.

• samuel

Marith Schreef:

——————————————————-

> Ik heb niet de intentie jou te veranderen of te

> overtuigen Samuël.

Of je nu wel of niet die intentie hebt, in beide gevallen kan je me niet overtuigen of veranderen, ik ben al overtuigt en daardoor verandert!

> En zolang je strijdt tegen je eigen opinie

> betekent dit dat je niet in rust en vrede bent

> door Jezus Christus zoals je eerder beweerde .

Beetje domme opmerking: “En zolang je strijdt tegen je eigen opinie”, ik bestrijd jou opinie niet de mijne, niet de boel omdraaien.

Wat iets voor jou betekent, betekent niet dat het zo is!

Ik ben in rust en vrede!

Jij dus duidelijk niet, zoek Jezus Christus!

> Of jij nu denkt en overtuigd bent dat ik een

> leugenleer verkondig maakt me niet veel uit, dus

> wat haalt het uit?

Het blijft een leugenleer wat je verkondigt, of het je nu iets uitmaakt of niet, dat verandert er niks aan.

> Als Christus jouw hart bezit dan zal dit moeten

> getuigen van Liefde en Liefde is onthecht en

> onvoorwaardelijk en die Liefde overwint altijd.

> Die Liefde staat los van aards bezit en aards

> bestaan en is Vrede, wat er ook rondom jou

> gebeurt.

Daarom zal jij of een ander nooit mijn vrede kunnen breken, die is in mij terwijl de wereld in chaos is, wellicht zoals jij.

Dit deel ik je mee in liefde.

>

>

> > Ik heb mededogen met jou als ziel en liefde

> voor

> > jou als ziel, maar niet voor je verdraaing van

> de

> > waarheid.

> >

>

> Heb je de Waarheid liever dan lief, ga dan naar

> binnen en sluit de deur achter je om je Heer te

> ontmoeten in je hart.Word mededogen en een zegen

> voor elke ziel ipv een vloek.

Ik verbreek je infantiele poging om een vloek uit te spreken, en ik denk dat je geen notie hebt van mijn werk.

Dit is je weer medegedeeld in liefde.

>

> Marith