Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

onwetendheid is als een donkere kamer

• 'en passant'

Allen Schreef:

——————————————————-

> Mooi stukje Marith,

>

> Sommigen die in de donkere kamer verblijven denken

> dat ze in een zee van licht vertoeven.

> de gelovigen die denken de wijsheid in pacht te

> hebben, de zogenaamde supergelovigen, de arrogante

> betweters, de altijd denken gelijk te hebben

> gelovigen, de ik alleen weet de waarheid

> gelovigen.

> Ze moeten er dus wel haast een heel donkere bril

> bij op dragen om het zo donker te krijgen, dat je

> dan gaat denken in het licht te vertoeven.

>

> Allen.

en dan identificeert men zich met een fata morgana, dit lijkt ook zo reëel ;)

Marith

• Frederik D

Je leest fout. Er is een groot verschil tussen monisme en pluriformisme. Maar binnen het monisme zelf bestaan geen verschillen. Daarom wijs ik het monisme af.

(De zaak ligt iets gecompliceerder aangezien er ook nog eens substantialistisch monisme en pluralisme bestaan. Maar ik ontken substanties. )

• Sietse 45

Jezus sprak: "Laat hem die zoekt, zonder ophouden zoeken, totdat hij vindt.

En als hij vindt, zal hij in verwarring raken, en als hij in verwarring geraakt is,

zal hij zich verwonderen, en hij zal heersen over het Al."

http://www.einzelgangers.eu/einzel/index.php?option=com_content&view=article&id=15%3Adit-zijn-de-geheime-woorden&catid=17%3Asleutel&Itemid=1

• samuel

Marith Schreef:

——————————————————-

> samuel Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Ik draag geen zonnebril in een kamer!

> >

> > Nee Indiaase en Hebreeuwse wijsheid gaan niet

> > samen, ze komen uit twee verschillende bronnen,

> de

> > één heeft vele afgoden de andere maar één

> > God.

> >

> > Zie je het verschil?

>

> Geen godsdienst boven Waarheid!

Jezus Christus is de waarheid!

6 Jezus zeide tot hem: Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot den Vader, dan door Mij. Joh. 14

> Maar om dit te kunnen onderscheiden is het niet

> voldoende om je zonnebril af te zetten, maar wel

> nodig te bidden dat het Licht van Christus je mag

> ‘verlichten’, letterlijk en figuurlijk.

Jezus Christus is het licht, en wie in Hem geloven zijn het licht!

12 Wederom dan sprak Jezus tot hen en zeide: Ik ben het licht der wereld; wie Mij volgt, zal nimmer in de duisternis wandelen, maar hij zal het licht des levens hebben. Joh. 8

14 Gij zijt het licht der wereld. Een stad, die op een berg ligt, kan niet verborgen blijven. 15 Ook steekt men geen lamp aan en zet haar onder de korenmaat, maar op de standaard, en zij schijnt voor allen, die in het huis zijn. 16 Laat zo uw licht schijnen voor de mensen, opdat zij uw goede werken zien en uw Vader, die in de hemelen is, verheerlijken. Matt. 5

Geen verlichting, maar het licht zijn, geen oosterse dwaal-leer, maar de Bijbelse leer die Jezus onderwees en nog steeds onderwijst.

Lees nu de handtekening nog een keer en wellicht gaat er nu een licht op!

> Dan zal je ook een andere handtekening plaatsen

> onder je schrijfsels en niet meer gaan imiteren.

>

> Marith

• 'en passant'

——————————————————-

> Marith Schreef:

> > Geen godsdienst boven Waarheid!

samuel Schreef:

> Jezus Christus is de waarheid!

> 6 Jezus zeide tot hem: Ik ben de Weg, en de

> Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot den

> Vader, dan door Mij. Joh. 14

Precies! Geen godsdienst of religie, geen leer,geen tussenpersonen, maar Christus!

Niemand zal de Vader kennen vooraleer hij de Weg kent , vooraleer hij de Waarheid kent en door Hem Leeft

Geloven is niet voldoende,Geloven voert naar het Leven maar is het Leven niet.

>

Marith: Maar om dit te kunnen onderscheiden is het niet

> > voldoende om je zonnebril af te zetten, maar

> wel

> > nodig te bidden dat het Licht van Christus je

> mag

> > ‘verlichten’, letterlijk en figuurlijk.

>

Samuel: Jezus Christus is het licht, en wie in Hem geloven

> zijn het licht!

oftewel als Christus zijn door slechts te geloven??? :S

Wie Mij Volgt, wie met Mij de Weg gaat…..in hem zal Licht zijn.

Vandaar dat de kerken op hun grondvesten aan het daveren zijn, omdat zij in niets aan Hem gelijken in hun daden en hun theorie dus onmogelijk stand kan houden.

>

> 12 Wederom dan sprak Jezus tot hen(tot zijn discipelen) en zeide: Ik

> ben het licht der wereld; wie Mij volgt, zal

> nimmer in de duisternis wandelen, maar hij zal het

> licht des levens hebben. Joh. 8

>

> 14 Gij zijt het licht der wereld. Een stad, die op

> een berg ligt, kan niet verborgen blijven. 15 Ook

> steekt men geen lamp aan en zet haar onder de

> korenmaat, maar op de standaard, en zij schijnt

> voor allen, die in het huis zijn. 16 Laat zo uw

> licht schijnen voor de mensen, opdat zij uw goede

> werken zien en uw Vader, die in de hemelen is,

> verheerlijken. Matt. 5

>

> Geen verlichting, maar het licht zijn, geen

> oosterse dwaal-leer, maar de Bijbelse leer die

> Jezus onderwees en nog steeds onderwijst.

> Lees nu de handtekening nog een keer en wellicht

> gaat er nu een licht op!

Je eigent je het Licht toe en plaats jezelf op de Troon van God en dat is de Imitatie.

Want het Licht heeft zo zijn eigenschappen die zichtbaar moeten zijn in de woorden en handelingen.

Wat zou een discipel kenmerken? Roept hij zichzelf uit tot een discipel of wordt hij Geroepen?

Om je nog eens te laten herinneren opdat er ook een licht mag opgaan: De Bergrede

1 Toen hij de mensenmassa zag, ging hij de berg op. Daar ging hij zitten met zijn leerlingen om zich heen. 2 Hij nam het woord en onderrichtte hen:

3 ‘Gelukkig wie nederig van hart zijn,

want voor hen is het koninkrijk van de hemel.

4 Gelukkig de treurenden,

want zij zullen getroost worden.

5 Gelukkig de zachtmoedigen,

want zij zullen het land bezitten.

6 Gelukkig wie hongeren en dorsten naar gerechtigheid,

want zij zullen verzadigd worden.

7 Gelukkig de barmhartigen,

want zij zullen barmhartigheid ondervinden.

8 Gelukkig wie zuiver van hart zijn,

want zij zullen God zien.

9 Gelukkig de vredestichters,

want zij zullen kinderen van God genoemd worden.

10 Gelukkig wie vanwege de gerechtigheid vervolgd worden,

want voor hen is het koninkrijk van de hemel.

11 Gelukkig zijn jullie wanneer ze je omwille van mij uitschelden, vervolgen en van allerlei kwaad betichten. 12 Verheug je en juich, want je zult rijkelijk worden beloond in de hemel; zo immers vervolgden ze vóór jullie de profeten.

13 Jullie zijn het zout van de aarde. Maar als het zout zijn smaak verliest, hoe kan het dan weer zout gemaakt worden? Het dient nergens meer voor, het wordt weggegooid en vertrapt.

14 Jullie zijn het licht in de wereld. Een stad die boven op een berg ligt, kan niet verborgen blijven. 15 Men steekt ook geen lamp aan om hem vervolgens onder een korenmaat weg te zetten, nee, men zet hem op een standaard, zodat hij licht geeft voor ieder die in huis is. 16 Zo moet jullie licht schijnen voor de mensen, opdat ze jullie goede daden zien en eer bewijzen aan jullie Vader in de hemel.

17 Denk niet dat ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze tot vervulling te brengen. 18 Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn. 19 Wie dus ook maar een van de kleinste van deze geboden afschaft en aan anderen leert datzelfde te doen, zal als de kleinste worden beschouwd in het koninkrijk van de hemel. Maar wie ze onderhoudt en dat aan anderen leert, zal in het koninkrijk van de hemel in hoog aanzien staan. 20 Want ik zeg jullie: als jullie gerechtigheid niet groter is dan die van de schriftgeleerden en de farizeeën, zullen jullie zeker het koninkrijk van de hemel niet binnengaan.

21 Jullie hebben gehoord dat destijds tegen het volk is gezegd: “Pleeg geen moord. Wie moordt, zal zich moeten verantwoorden voor het gerecht.” 22 En ik zeg zelfs: ieder die in woede tegen zijn broeder of zuster tekeergaat, zal zich moeten verantwoorden voor het gerecht. Wie tegen hen “Nietsnut!” zegt, zal zich moeten verantwoorden voor het Sanhedrin. Wie “Dwaas!” zegt, zal voor het vuur van de Gehenna komen te staan. 23 Wanneer je dus je offergave naar het altaar brengt en je je daar herinnert dat je broeder of zuster je iets verwijt, 24 laat je gave dan bij het altaar achter; ga je eerst met die ander verzoenen en kom daarna je offer brengen. 25 Leg een geschil snel bij, terwijl je nog met je tegenstander onderweg bent, anders levert hij je uit aan de rechter, draagt de rechter je over aan de gerechtsdienaar en word je gevangengezet. 26 Ik verzeker je: dan kom je niet vrij voor je ook de laatste cent betaald hebt.

27 Jullie hebben gehoord dat gezegd werd: “Pleeg geen overspel.” 28 En ik zeg zelfs: iedereen die naar een vrouw kijkt en haar begeert, heeft in zijn hart al overspel met haar gepleegd. 29 Als je rechteroog je op de verkeerde weg brengt, ruk het dan uit en werp het weg. Je kunt immers beter een van je lichaamsdelen verliezen dan dat heel je lichaam in de Gehenna geworpen wordt. 30 En als je rechterhand je op de verkeerde weg brengt, hak hem dan af en werp hem weg. Je kunt immers beter een van je lichaamsdelen verliezen dan dat heel je lichaam naar de Gehenna gaat.

31 Er werd gezegd: “Wie zijn vrouw verstoot, moet haar een scheidingsbrief meegeven.” 32 En ik zeg jullie: ieder die zijn vrouw verstoot, drijft haar tot overspel – tenzij er sprake was van een ongeoorloofde verbintenis; en ook wie trouwt met een verstoten vrouw, pleegt overspel.

33 Jullie hebben ook gehoord dat destijds tegen het volk werd gezegd: “Leg geen valse eed af, voor de Heer gedane geloften moeten worden ingelost.” 34 En ik zeg jullie dat je helemaal niet moet zweren, noch bij de hemel, want dat is de troon van God, 35 noch bij de aarde, want dat is zijn voetenbank, noch bij Jeruzalem, want dat is de stad van de grote koning; 36 zweer evenmin bij je eigen hoofd, want je kunt nog niet één van je haren wit of zwart maken. 37 Laat jullie ja ja zijn, en jullie nee nee; wat je daaraan toevoegt komt voort uit het kwaad.

38 Jullie hebben gehoord dat gezegd werd: “Een oog voor een oog en een tand voor een tand.” 39 En ik zeg jullie je niet te verzetten tegen wie kwaad doet, maar wie je op de rechterwang slaat, ook de linkerwang toe te keren. 40 Als iemand een proces tegen je wil voeren en je onderkleed van je wil afnemen, sta hem dan ook je bovenkleed af. 41 En als iemand je dwingt één mijl met hem mee te gaan, loop er dan twee met hem op. 42 Geef aan wie iets van je vraagt, en keer je niet af van wie geld van je wil lenen.

43 Jullie hebben gehoord dat gezegd werd: “Je moet je naaste liefhebben en je vijand haten.” 44 En ik zeg jullie: heb je vijanden lief en bid voor wie jullie vervolgen, 45 alleen dan zijn jullie werkelijk kinderen van je Vader in de hemel. Hij laat zijn zon immers opgaan over goede en slechte mensen en laat het regenen over rechtvaardigen en onrechtvaardigen. 46 Is het een verdienste als je liefhebt wie jou liefheeft? Doen de tollenaars niet net zo? 47 En als jullie alleen je broeders en zusters vriendelijk bejegenen, wat voor uitzonderlijks doe je dan? Doen de heidenen niet net zo? 48 Wees dus volmaakt, zoals jullie hemelse Vader volmaakt is.

>

>

> > Dan zal je ook een andere handtekening plaatsen

> > onder je schrijfsels en niet meer gaan

> imiteren.

> >

Marith

• samuel

Marith Schreef:

——————————————————-

> ————————————————–

> —–

> > Marith Schreef:

>

> > > Geen godsdienst boven Waarheid!

>

> samuel Schreef:

>

> > Jezus Christus is de waarheid!

> > 6 Jezus zeide tot hem: Ik ben de Weg, en de

> > Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot den

> > Vader, dan door Mij. Joh. 14

>

> Precies!

Ja precies, geen zg. indiase wijsheid kan daar tegenop.

Geen godsdienst of religie, geen

> leer,geen tussenpersonen, maar Christus!

> Niemand zal de Vader kennen vooraleer hij de Weg

> kent , vooraleer hij de Waarheid kent en door Hem

> Leeft

> Geloven is niet voldoende,Geloven voert naar het

> Leven maar is het Leven niet.

Zet die zonnebril eens af in je kamer je wilt het licht zien maar het verblind je nog steeds vandaar die zionnebril, Jezus Chistus is de weg de waarheid en het leven.Door Hem ben je op de weg en door hem leer je de waarheid kennen, Hij is de waarheid, door hem leef je, Hij is het leven.

> >

> Marith: Maar om dit te kunnen onderscheiden is

> het niet

> > > voldoende om je zonnebril af te zetten, maar

> > wel

> > > nodig te bidden dat het Licht van Christus je

> > mag

> > > ‘verlichten’, letterlijk en figuurlijk.

> >

> Samuel: Jezus Christus is het licht, en wie in

> Hem geloven

> > zijn het licht!

12 Wederom dan sprak Jezus tot hen en zeide: Ik ben het licht der wereld; wie Mij volgt, zal nimmer in de duisternis wandelen, maar hij zal het licht des levens hebben. Joh. 8

14 Gij zijt het licht der wereld. Een stad, die op een berg ligt, kan niet verborgen blijven. 15 Ook steekt men geen lamp aan en zet haar onder de korenmaat, maar op de standaard, en zij schijnt voor allen, die in het huis zijn. 16 Laat zo uw licht schijnen voor de mensen, opdat zij uw goede werken zien en uw Vader, die in de hemelen is, verheerlijken. Matt. 5

Lees het nog eens goed!

>

> oftewel als Christus zijn door slechts te

> geloven??? :S

Door slechts te geloven? Onwetendheid is allom in jou aanwezig! 6 Er trad een mens op, van God gezonden, wiens naam was Johannes; 7 deze kwam als getuige om van het licht te getuigen, opdat allen door hem geloven zouden. Joh. 1

14 En gelijk Mozes de slang in de woestijn verhoogd heeft, zó moet ook de Zoon des mensen verhoogd worden, 15 opdat een ieder, die gelooft, in Hem eeuwig leven hebbe. 16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe. 17 Want God heeft zijn Zoon niet in de wereld gezonden, opdat Hij de wereld veroordele, maar opdat de wereld door Hem behouden worde. 18 Wie in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld; wie niet gelooft, is reeds veroordeeld, omdat hij niet heeft geloofd in de naam van de eniggeboren Zoon van God. 19 Dit is het oordeel, dat het licht in de wereld gekomen is en de mensen de duisternis liever gehad hebben dan het licht, want hun werken waren boos. 20 Want een ieder, die kwaad bedrijft, haat het licht, en gaat niet tot het licht, opdat zijn werken niet aan de dag komen; 21 maar wie de waarheid doet, gaat tot het licht, opdat van zijn werken blijke, dat zij in God verricht zijn. Joh. 3

Even ter verduidelijking wat geloof nu echt is en inhoud, en ja dus door slechts te geloven, en in geloof te leven en te handelen, en niet een beetje semi religieus en zg. geestelijk kwebbelen zoals je poogt te doen.

> Wie Mij Volgt, wie met Mij de Weg gaat…..in hem

> zal Licht zijn.

> Vandaar dat de kerken op hun grondvesten aan het

> daveren zijn, omdat zij in niets aan Hem gelijken

> in hun daden en hun theorie dus onmogelijk stand

> kan houden.

Welke kerken? De new-age kerk?

> >

> > 12 Wederom dan sprak Jezus tot hen(tot zijn

> discipelen) en zeide: Ik

> > ben het licht der wereld; wie Mij volgt, zal

> > nimmer in de duisternis wandelen, maar hij zal

> het

> > licht des levens hebben. Joh. 8

> >

> > 14 Gij zijt het licht der wereld. Een stad, die

> op

> > een berg ligt, kan niet verborgen blijven. 15

> Ook

> > steekt men geen lamp aan en zet haar onder de

> > korenmaat, maar op de standaard, en zij schijnt

> > voor allen, die in het huis zijn. 16 Laat zo uw

> > licht schijnen voor de mensen, opdat zij uw

> goede

> > werken zien en uw Vader, die in de hemelen is,

> > verheerlijken. Matt. 5

> >

> > Geen verlichting, maar het licht zijn, geen

> > oosterse dwaal-leer, maar de Bijbelse leer die

> > Jezus onderwees en nog steeds onderwijst.

> > Lees nu de handtekening nog een keer en

> wellicht

> > gaat er nu een licht op!

>

> Je eigent je het Licht toe en plaats jezelf op de

> Troon van God en dat is de Imitatie.

Nee dat is wat jij er van maakt, het is jou blindzijn, jou geloof hangt aan dat je god bent, niet de boel verdraaien.

> Want het Licht heeft zo zijn eigenschappen die

> zichtbaar moeten zijn in de woorden en

> handelingen.

> Wat zou een discipel kenmerken? Roept hij zichzelf

> uit tot een discipel of wordt hij Geroepen?

Dus dit prikbord weerspiegelt jou leven wil je hiermee zeggen? Inderdaad dan zie ik helaas dat je nog steeds in duisternis verkeert! Een discipel is een volgeling, of wist je dat nog niet? En discipelen van Jezus Christus zijn inderdaad geroepen. Zijn leer te volgen en geen indase of andere afgodenleer te volgen, lees de Bijbel.

>

> Om je nog eens te laten herinneren opdat er ook

> een licht mag opgaan:

Ach was je in de veronderstelling dat ik niet weet wat er in het Schrift geschreven staat? Je weet wel beter toch?

En de klasieke new-age schijnbeweging toepassen om met de bergrede te komen helpt niet echt.

De Bergrede

> 1 Toen hij de mensenmassa zag, ging hij de berg

> op. Daar ging hij zitten met zijn leerlingen om

> zich heen. 2 Hij nam het woord en onderrichtte

> hen:

> 3 ‘Gelukkig wie nederig van hart zijn,

> want voor hen is het koninkrijk van de hemel.

> 4 Gelukkig de treurenden,

> want zij zullen getroost worden.

> 5 Gelukkig de zachtmoedigen,

> want zij zullen het land bezitten.

> 6 Gelukkig wie hongeren en dorsten naar

> gerechtigheid,

> want zij zullen verzadigd worden.

> 7 Gelukkig de barmhartigen,

> want zij zullen barmhartigheid ondervinden.

> 8 Gelukkig wie zuiver van hart zijn,

> want zij zullen God zien.

> 9 Gelukkig de vredestichters,

> want zij zullen kinderen van God genoemd worden.

> 10 Gelukkig wie vanwege de gerechtigheid vervolgd

> worden,

> want voor hen is het koninkrijk van de hemel.

> 11 Gelukkig zijn jullie wanneer ze je omwille van

> mij uitschelden, vervolgen en van allerlei kwaad

> betichten. 12 Verheug je en juich, want je zult

> rijkelijk worden beloond in de hemel; zo immers

> vervolgden ze vóór jullie de profeten.

> 13 Jullie zijn het zout van de aarde. Maar als het

> zout zijn smaak verliest, hoe kan het dan weer

> zout gemaakt worden? Het dient nergens meer voor,

> het wordt weggegooid en vertrapt.

> 14 Jullie zijn het licht in de wereld. Een stad

> die boven op een berg ligt, kan niet verborgen

> blijven. 15 Men steekt ook geen lamp aan om hem

> vervolgens onder een korenmaat weg te zetten, nee,

> men zet hem op een standaard, zodat hij licht

> geeft voor ieder die in huis is. 16 Zo moet jullie

> licht schijnen voor de mensen, opdat ze jullie

> goede daden zien en eer bewijzen aan jullie Vader

> in de hemel.

>

> 17 Denk niet dat ik gekomen ben om de Wet of de

> Profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze

> af te schaffen, maar om ze tot vervulling te

> brengen. 18 Ik verzeker jullie: zolang de hemel en

> de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in

> de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn.

> 19 Wie dus ook maar een van de kleinste van deze

> geboden afschaft en aan anderen leert datzelfde te

> doen, zal als de kleinste worden beschouwd in het

> koninkrijk van de hemel. Maar wie ze onderhoudt en

> dat aan anderen leert, zal in het koninkrijk van

> de hemel in hoog aanzien staan. 20 Want ik zeg

> jullie: als jullie gerechtigheid niet groter is

> dan die van de schriftgeleerden en de farizeeën,

> zullen jullie zeker het koninkrijk van de hemel

> niet binnengaan.

> 21 Jullie hebben gehoord dat destijds tegen het

> volk is gezegd: “Pleeg geen moord. Wie moordt,

> zal zich moeten verantwoorden voor het gerecht.”

> 22 En ik zeg zelfs: ieder die in woede tegen zijn

> broeder of zuster tekeergaat, zal zich moeten

> verantwoorden voor het gerecht. Wie tegen hen

> “Nietsnut!” zegt, zal zich moeten

> verantwoorden voor het Sanhedrin. Wie “Dwaas!”

> zegt, zal voor het vuur van de Gehenna komen te

> staan. 23 Wanneer je dus je offergave naar het

> altaar brengt en je je daar herinnert dat je

> broeder of zuster je iets verwijt, 24 laat je gave

> dan bij het altaar achter; ga je eerst met die

> ander verzoenen en kom daarna je offer brengen. 25

> Leg een geschil snel bij, terwijl je nog met je

> tegenstander onderweg bent, anders levert hij je

> uit aan de rechter, draagt de rechter je over aan

> de gerechtsdienaar en word je gevangengezet. 26 Ik

> verzeker je: dan kom je niet vrij voor je ook de

> laatste cent betaald hebt.

> 27 Jullie hebben gehoord dat gezegd werd: “Pleeg

> geen overspel.” 28 En ik zeg zelfs: iedereen die

> naar een vrouw kijkt en haar begeert, heeft in

> zijn hart al overspel met haar gepleegd. 29 Als je

> rechteroog je op de verkeerde weg brengt, ruk het

> dan uit en werp het weg. Je kunt immers beter een

> van je lichaamsdelen verliezen dan dat heel je

> lichaam in de Gehenna geworpen wordt. 30 En als je

> rechterhand je op de verkeerde weg brengt, hak hem

> dan af en werp hem weg. Je kunt immers beter een

> van je lichaamsdelen verliezen dan dat heel je

> lichaam naar de Gehenna gaat.

> 31 Er werd gezegd: “Wie zijn vrouw verstoot,

> moet haar een scheidingsbrief meegeven.” 32 En

> ik zeg jullie: ieder die zijn vrouw verstoot,

> drijft haar tot overspel – tenzij er sprake was

> van een ongeoorloofde verbintenis; en ook wie

> trouwt met een verstoten vrouw, pleegt overspel.

> 33 Jullie hebben ook gehoord dat destijds tegen

> het volk werd gezegd: “Leg geen valse eed af,

> voor de Heer gedane geloften moeten worden

> ingelost.” 34 En ik zeg jullie dat je helemaal

> niet moet zweren, noch bij de hemel, want dat is

> de troon van God, 35 noch bij de aarde, want dat

> is zijn voetenbank, noch bij Jeruzalem, want dat

> is de stad van de grote koning; 36 zweer evenmin

> bij je eigen hoofd, want je kunt nog niet één

> van je haren wit of zwart maken. 37 Laat jullie ja

> ja zijn, en jullie nee nee; wat je daaraan

> toevoegt komt voort uit het kwaad.

> 38 Jullie hebben gehoord dat gezegd werd: “Een

> oog voor een oog en een tand voor een tand.” 39

> En ik zeg jullie je niet te verzetten tegen wie

> kwaad doet, maar wie je op de rechterwang slaat,

> ook de linkerwang toe te keren. 40 Als iemand een

> proces tegen je wil voeren en je onderkleed van je

> wil afnemen, sta hem dan ook je bovenkleed af. 41

> En als iemand je dwingt één mijl met hem mee te

> gaan, loop er dan twee met hem op. 42 Geef aan wie

> iets van je vraagt, en keer je niet af van wie

> geld van je wil lenen.

> 43 Jullie hebben gehoord dat gezegd werd: “Je

> moet je naaste liefhebben en je vijand haten.”

> 44 En ik zeg jullie: heb je vijanden lief en bid

> voor wie jullie vervolgen, 45 alleen dan zijn

> jullie werkelijk kinderen van je Vader in de

> hemel. Hij laat zijn zon immers opgaan over goede

> en slechte mensen en laat het regenen over

> rechtvaardigen en onrechtvaardigen. 46 Is het een

> verdienste als je liefhebt wie jou liefheeft? Doen

> de tollenaars niet net zo? 47 En als jullie alleen

> je broeders en zusters vriendelijk bejegenen, wat

> voor uitzonderlijks doe je dan? Doen de heidenen

> niet net zo? 48 Wees dus volmaakt, zoals jullie

> hemelse Vader volmaakt is.

>

Ja mooie teksten leuk dat je kan knippen en plakken, maar wat wil je nu zeggen, ik heb meerdere (vele) leraren want Jezus is niet genoeg!

1 Ik betuig u nadrukkelijk voor God en Christus Jezus, die levenden en doden zal oordelen, met beroep zowel op zijn verschijning als op zijn koningschap: 2 verkondig het woord, dring erop aan, gelegen of ongelegen, wederleg, bestraf en bemoedig met alle lankmoedigheid en onderrichting. 3 Want er komt een tijd, dat de mensen de gezonde leer niet meer zullen verdragen, maar omdat hun gehoor verwend is, naar hun eigen begeerte zich tal vanleraars zullen bijeenhalen, 4 dat zij hun oor van de waarheid zullen afkeren en zich naar de verdichtsels keren. 5 Blijf gij echter nuchter onder alles, aanvaard het lijden, doe het werk van een evangelist, verricht uw dienst ten volle.

6 Want wat mij aangaat, reeds word ik als plengoffer geofferd en het tijdstip van mijn verscheiden staat voor de deur. 7 Ik heb de goede strijd gestreden, ik heb mijn loop ten einde gebracht, ik heb het geloof behouden; 8 voorts ligt voor mij gereed de krans der rechtvaardigheid, welke te dien dage de Here, de rechtvaardige rechter, mij zal geven, doch niet alleen

mij, maar ook allen, die zijn verschijning hebben liefgehad.

2 Tim. 4

Denk er eens over na voor je weer komt met een één of andere zg. leer van één van je vele leraars.

>

> >

> >

> > > Dan zal je ook een andere handtekening

> plaatsen

> > > onder je schrijfsels en niet meer gaan

> > imiteren.

En begrijp eens echt wat de handtekening inhoud!

> > >

>

> Marith

• 'en passant'

> > > Marith Schreef:

Geen godsdienst boven Waarheid!

samuel Schreef:

Jezus Christus is de waarheid!

> > > 6 Jezus zeide tot hem: Ik ben de Weg, en de

> > > Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot den

> > > Vader, dan door Mij. Joh. 14

Precies!

> Ja precies, geen zg. indiase wijsheid kan daar

> tegenop.

hmmm, enkele citaten uit de Gita en deze zijn 5000 jaar oud! Krishna is hier aan het woord:

“Waar en wanneer ook maar de dienst van God in verval raakt, O Arjuna, en goddeloosheid de overhand neemt – daar en te dien tijde daal Ik Zelf neer. Om de toegewijden te bevrijden en de goddelozen te verdelgen en om de beginselen der godsdienst te herstellen, verschijn Ik Zelf in tijdperk na tijdperk”.

“Laat alle vormen van geloof voor wat ze zijn en geeft u slechts aan Mij over. Ik zal u verlossen van de terugslagen van al uw zonden.”

“Door toewijding leert hij Mij in essentie kennen, wie en wat Ik ben; Mij aldus in essentie kennend, gaat hij zonder verwijl op in het koninkrijk Gods. ”

“Mijn dierbare Arjuna, hij die handelingen verricht om Mijnentwil, hij voor wie Ik het hoogste heil ben, hij die Mij is toegewijd, bevrijd van alle gehechtheid, zonder haat jegens welke mens dan ook, hij zal tot Mij komen. ”

“Hij die Mij in alles ziet en alles in Mij, hem zal Ik nooit verlaten en hij zal Mij nooit verliezen.”

MIJ of IK is dezelfde die Zich door de Mens Jezus openbaart en die zegt 'IK ben de Weg ,de Waarheid en het Leven"

Geen godsdienst of religie, geen

> > leer,geen tussenpersonen, maar Christus!

> > Niemand zal de Vader kennen vooraleer hij de

> Weg kent , vooraleer hij de Waarheid kent en door

> Hem Leeft. Geloven is niet voldoende,Geloven voert naar

> het Leven maar is het Leven niet.

>

> Zet die zonnebril eens af in je kamer je wilt het

> licht zien maar het verblind je nog steeds vandaar

> die zionnebril, Jezus Chistus is de weg de

> waarheid en het leven.Door Hem ben je op de weg en

> door hem leer je de waarheid kennen, Hij is de

> waarheid, door hem leef je, Hij is het leven.

Wat ik dus zeg…“geen tussenpersonen, maar Christus! Niemand zal de Vader kennen vooraleer hij de Weg kent , vooraleer hij de Waarheid kent en door Hem Leeft”

want zei Jezus niet “Heb je Mij gezien dan heb je de Vader gezien”?

Zou zo uit de mond van Krishna kunnen komen

> > Samuel: Jezus Christus is het licht, en wie in

> > Hem geloven

> > > zijn het licht!

Marith: oftewel als Christus zijn door slechts te

> > geloven??? :S

>

> Door slechts te geloven? Onwetendheid is allom in

> jou aanwezig!

Dat beweer jij toch ?je schreef: “en wie in Hem geloven zijn het licht!”

Er is wat meer nodig dan slechts te geloven,dat bedoel ik..

6 Er trad een mens op, van God

> gezonden, wiens naam was Johannes; 7 deze kwam als

> getuige om van het licht te getuigen, opdat allen

> door hem geloven zouden. Joh. 1

Ja, hij kwam getuigen van het licht, wàs het licht niet.

Geloven is de eerste stap…oftewel zoals ik eerder schreef: Geloven voert naar

het Leven maar is het Leven niet. Johannes is niet Christus die het Leven is.

> > Wie Mij Volgt, wie met Mij de Weg gaat…..in

> hem zal Licht zijn.

> > Vandaar dat de kerken op hun grondvesten aan

> het daveren zijn, omdat zij in niets aan Hem

> gelijken in hun daden en hun theorie dus onmogelijk

> stand kan houden.

>

> Welke kerken? De new-age kerk?

Alle kerken en structuren gebouwd op strekkingen en overtuigingen en menselijke interpretaties;

En jazeker ook de New-Age en haar bronnen.

Alles zal uitgezuiverd worden opdat Waarheid en Liefde zullen zegevieren.

>

> > Want het Licht heeft zo zijn eigenschappen die

> > zichtbaar moeten zijn in de woorden en

> > handelingen.

> > Wat zou een discipel kenmerken? Roept hij

> zichzelf

> > uit tot een discipel of wordt hij Geroepen?

>

> Dus dit prikbord weerspiegelt jou leven wil je

> hiermee zeggen? Inderdaad dan zie ik helaas dat je

> nog steeds in duisternis verkeert! Een discipel is

> een volgeling, of wist je dat nog niet?

Dan had Jezus 2000 jaar geleden honderden discipelen, want velen volgden Hem. Hij had weinig uitverkorenen of geroepenen,lees discipelen.

> discipelen van Jezus Christus zijn inderdaad

> geroepen. Zijn leer te volgen en geen indase of

> andere afgodenleer te volgen, lees de Bijbel.

> Ach was je in de veronderstelling dat ik niet weet

> wat er in het Schrift geschreven staat? Je weet

> wel beter toch?

> En de klasieke new-age schijnbeweging toepassen om

> met de bergrede te komen helpt niet echt.

>

De bergrede is het krachtigste wat Jezus ons achterliet.

Is het te confronterend misschien om ze nog eens te lezen?Als je ze kent waarom past je haar dan niet toe?

Ja mooie teksten leuk dat je kan knippen en

> plakken, maar wat wil je nu zeggen, ik heb

> meerdere (vele) leraren want Jezus is niet

> genoeg!

wat een vreemde conclusie 8-)

>

> 1 Ik betuig u nadrukkelijk voor God en Christus

> Jezus, die levenden en doden zal oordelen, met

> beroep zowel op zijn verschijning als op zijn

> koningschap: 2 verkondig het woord, dring erop

> aan, gelegen of ongelegen, wederleg, bestraf en

> bemoedig met alle lankmoedigheid en onderrichting.

> 3 Want er komt een tijd, dat de mensen de gezonde

> leer niet meer zullen verdragen, maar omdat hun

> gehoor verwend is, naar hun eigen begeerte zich

> tal van leraars zullen bijeenhalen, 4 dat zij hun

> oor van de waarheid zullen afkeren en zich naar de

> verdichtsels keren. 5 Blijf gij echter nuchter

> onder alles, aanvaard het lijden, doe het werk van

> een evangelist, verricht uw dienst ten volle.

>

> 6 Want wat mij aangaat, reeds word ik als

> plengoffer geofferd en het tijdstip van mijn

> verscheiden staat voor de deur. 7 Ik heb de goede

> strijd gestreden, ik heb mijn loop ten einde

> gebracht, ik heb het geloof behouden; 8 voorts

> ligt voor mij gereed de krans der

> rechtvaardigheid, welke te dien dage de Here, de

> rechtvaardige rechter, mij zal geven, doch niet

> alleen mij, maar ook allen, die zijn verschijning

> hebben liefgehad. 2 Tim. 4

schrijft Paulus aan Timoteüs

Ik richt mij op Christus, niet op Paulus

>

> Denk er eens over na voor je weer komt met een

> één of andere zg. leer van één van je vele

> leraars.

Welke leraars?

> En begrijp eens echt wat de handtekening inhoud!

In de gehele context:

12 Toen hij hun voeten gewassen had, deed hij zijn bovenkleed aan en ging weer naar zijn plaats. ‘Begrijpen jullie wat ik gedaan heb?’ vroeg hij. 13 ‘Jullie zeggen altijd “meester” en “Heer” tegen mij, en terecht, want dat ben ik ook. 14 Als ik, jullie Heer en jullie meester, je voeten gewassen heb, moet je ook elkaars voeten wassen. 15 Ik heb een voorbeeld gegeven; wat ik voor jullie heb gedaan, moeten jullie ook doen. 16 Waarachtig, ik verzeker jullie: een slaaf is niet meer dan zijn meester, en een afgezant niet meer dan wie hem zendt. 17 Je zult gelukkig zijn als je dit niet alleen begrijpt, maar er ook naar handelt. 18 Ik doel niet op jullie allemaal: ik weet wie ik heb uitgekozen. Wat in de Schrift staat zal in vervulling gaan: “Hij die at van mijn brood heeft zich tegen mij gekeerd.” 19 Ik zeg het jullie nu al, voor het gaat gebeuren; wanneer het dan gebeurt, zullen jullie geloven dat ik het ben. 20 Ik verzeker jullie: wie iemand ontvangt die door mij gezonden is ontvangt mij, en wie mij ontvangt ontvangt hem die mij gezonden heeft.’

joh 13

Marith

• samuel

Marith Schreef:

——————————————————-

> > > > Marith Schreef:

> Geen godsdienst boven Waarheid!

> samuel Schreef:

> Jezus Christus is de waarheid!

> > > > 6 Jezus zeide tot hem: Ik ben de Weg, en de

> > > > Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot

> den

> > > > Vader, dan door Mij. Joh. 14

> Precies!

> > Ja precies, geen zg. indiase wijsheid kan daar

> > tegenop.

>

> hmmm, enkele citaten uit de Gita en deze zijn 5000

> jaar oud! Krishna is hier aan het woord:

Nee dat kan niet, Jezus quote geen gita maar quote de Schrift keer op keer, net zoals zijn volgelingen doen zijn discipelen.

Dit zijn de keren dat jezus Christus zei er staat geschreven:

1. Mat 4,4 Maar Hij antwoordde en zeide: Er staat geschreven: Niet alleen van brood zal de mens leven, maar van alle woord, dat uit de mond Gods uitgaat.

2. Mat 4,6 en zeide tot Hem: Indien Gij Gods Zoon zijt, werp Uzelf dan naar beneden; er staat immers geschreven: Aan zijn engelen zal Hij opdracht geven aangaande u, en op de handen zullen zij u dragen, opdat gij uw voet niet aan een steen stoot.

3. Mat 4,7 Jezus zeide tot hem: Er staat ook geschreven: Gij zult de Here, uw God, niet verzoeken.

4. Mat 4,10 Toen zeide Jezus tot hem: Ga weg, satan! Er staat immers geschreven: De Here, uw God, zult gij aanbidden en Hem alleen dienen.

5. Mat 21,13 en Hij zeide tot hen: Er staat geschreven: Mijn huis zal een bedehuis heten, maar gij maakt het tot een rovershol.

6. Mat 26,31 Toen zeide Jezus tot hen: Gij zult allen aan Mij aanstoot nemen in deze nacht. Want er staat geschreven: Ik zal de herder slaan en de schapen der kudde zullen verstrooid worden.

7. Mar 7,6 Maar Hij zeide tot hen: Terecht heeft Jesaja van u, huichelaars, geprofeteerd, zoals er geschreven staat: Dit volk eert Mij met de lippen, maar hun hart is verre van Mij.

8. Mar 9,12 Hij zeide tot hen: Elia komt wel eerst en herstelt alles; maar hoe staat er dan geschreven van de Zoon des mensen, dat Hij veel moet lijden, en dat Hij veracht zal worden?

9. Mar 11,17 en Hij leerde en sprak tot hen: Staat er niet geschreven, dat mijn huis een bedehuis zal heten voor alle volken?

10. Mar 14,27 En Jezus zeide tot hen: Gij zult allen aanstoot aan Mij nemen, want er staat geschreven: Ik zal de herder slaan en de schapen zullen verstrooid worden.

11. Luc 4,4 En Jezus antwoordde hem: Er staat geschreven: Niet alleen van brood zal de mens leven.

12. Luc 4,8 En Jezus antwoordde en zeide tot hem: Er staat geschreven: Gij zult de Here, uw God, aanbidden en Hem alleen dienen.

13. Luc 4,10 want er staat geschreven: Aan zijn engelen zal Hij opdracht geven aangaande u om u te behoeden,

14. Luc 19,46 en Hij zeide tot hen: Er staat geschreven: En mijn huis zal een bedehuis zijn, maar gij hebt het tot een rovershol gemaakt.

15. Luc 24,46 En Hij zeide tot hen: Aldus staat er geschreven, dat de Christus moest lijden en ten derden dage opstaan uit de doden,

Nu staat dit geschreven in de gita het boek wat jij aanhangt of staat dit geschreven in de Bijbel in het Oude Testament?

Juist in het Oude Testament, in De Bijbel.

En hebt gij nooit gelezen bv.:

1. Mat 21,16 en zij zeiden tot Hem: Hoort Gij wat dezen zeggen? Jezus zeide tot hen: Ja; hebt gij nooit gelezen: Uit de mond van kleine kinderen en zuigelingen hebt Gij lof bereid?

2. Mat 21,42 Jezus zeide tot hen: Hebt gij nooit gelezen in de Schriften: De steen, die de bouwlieden afgekeurd hadden, deze is tot een hoeksteen geworden; van de Here is dit geschied, en het is wonderlijk in onze ogen?

3. Mar 2,25 En Hij zeide tot hen: Hebt gij nooit gelezen wat David gedaan heeft, toen de nood drong en hij en die met hem waren, honger kregen

En er zijn vele plekken in het schrift waar Jezus het OT quote, en noch steeds niet de gita.

Nu even waar de apostelen en de discipelen het schrift quoten:

1. Hand 1,20 Want er staat geschreven in het boek der Psalmen: Zijn plaats worde woest en er zij niemand, die erop woont, en: Een ander neme het opzicht, dat hij had.

2. Hand 23,5 En Paulus zeide: Ik wist niet, broeders, dat het de hogepriester was, want er staat geschreven: Van een overste uws volks zult gij geen kwaad spreken.

3. Rom 12,19 Wreekt uzelf niet, geliefden, maar laat plaats voor de toorn, want er staat geschreven: Mij komt de wraak toe, Ik zal het vergelden, spreekt de Here.

4. Rom 14,11 Want er staat geschreven: Zo waarachtig als Ik leef, spreekt de Here: voor Mij zal alle knie zich buigen, en alle tong zal God loven.

5. 1 Kor 1,19 Want er staat geschreven: Verderven zal Ik de wijsheid der wijzen, en het verstand der verstandigen zal Ik verdoen.

6. 1 Kor 3,19 Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God. Want er staat geschreven: Die de wijzen vangt in hun sluwheid;

7. 1 Kor 15,45 Aldus staat er ook geschreven: de eerste mens, Adam, werd een levende ziel; de laatste Adam een levendmakende geest.

8. 2 Kor 8,15 zoals er geschreven staat: die veel verzameld had, had niet over en die weinig verzameld had, had niet te kort.

9. Gal 3,10 Want allen, die het van werken der wet verwachten, liggen onder de vloek; want er staat geschreven: Vervloekt is een ieder, die zich niet houdt aan alles, wat geschreven is in het boek der wet, om dat te doen.

10. Gal 3,13 Christus heeft ons vrijgekocht van de vloek der wet door voor ons een vloek te worden; want er staat geschreven: Vervloekt is een ieder, die aan het hout hangt.

11. Gal 4,22 Er staat immers geschreven, dat Abraham twee zonen had, één bij de slavin en één bij de vrije.

12. Gal 4,27 Want er staat geschreven: Verheug u, gij onvruchtbare, die niet baart, breek uit en roep, gij die geen weeën kent; want talrijker zijn de kinderen der eenzame dan van haar, die een man heeft.

13. 1 Petr 1,16 er staat immers geschreven: Weest heilig, want Ik ben heilig.

Je ziet dat de discipelen en de apostelen hetzelfde doen als hun Meester (Rabbi= Leraar) de schrift quoten, het Oude testament dus, en weer geen gita te bekennen.

>

> "Waar en wanneer ook maar de dienst van God in

> verval raakt, O Arjuna, en goddeloosheid de

> overhand neemt – daar en te dien tijde daal Ik

> Zelf neer. Om de toegewijden te bevrijden en de

> goddelozen te verdelgen en om de beginselen der

> godsdienst te herstellen, verschijn Ik Zelf in

> tijdperk na tijdperk".

Precies arjuna, over wie hebben we het? Geen vermelding van jezus Christus in de gita, maar het Schrift is duidelijk: Joh.3 16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe. 17 Want God heeft zijn Zoon niet in de wereld gezonden, opdat Hij de wereld veroordele, maar opdat de wereld door Hem behouden worde. 18 Wie in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld; wie niet gelooft, is reeds veroordeeld, omdat hij niet heeft geloofd in de naam van de eniggeboren Zoon van God. De naam van de eniggeboren Zoon van God, en Zijn naam is Jezus de Christus.

>

> "Laat alle vormen van geloof voor wat ze zijn en

> geeft u slechts aan Mij over. Ik zal u verlossen

> van de terugslagen van al uw zonden."

>

> "Door toewijding leert hij Mij in essentie kennen,

> wie en wat Ik ben; Mij aldus in essentie kennend,

> gaat hij zonder verwijl op in het koninkrijk Gods.

> "

>

> "Mijn dierbare Arjuna, hij die handelingen

> verricht om Mijnentwil, hij voor wie Ik het

> hoogste heil ben, hij die Mij is toegewijd,

> bevrijd van alle gehechtheid, zonder haat jegens

> welke mens dan ook, hij zal tot Mij komen. "

>

> "Hij die Mij in alles ziet en alles in Mij, hem

> zal Ik nooit verlaten en hij zal Mij nooit

> verliezen."

Valse leer, verkeerde leraar.

>

> MIJ of IK is dezelfde die Zich door de Mens Jezus

> openbaart en die zegt 'IK ben de Weg ,de Waarheid

> en het Leven"

Nee dat is hij niet: Afgeleid uit astronomische gegevens is de Gītā gedateerd op 3138 v.Chr. of 3102 v.Chr., maar er bestaat geen enigheid over onder de geleerden. Volgens de tekst zelf gaat de kennis die de inhoud van dit heilige boek vormt zelfs terug tot de vroegste dagen van de mensheid. Krishna stelt dat de kennis afkomstig is van de zonnegod (Vivasvān) die van Hem in zijn voorwereldlijke gedaante instructie ontving. De boodschap wordt telkens weer opnieuw bevestigd als het dharma afzwakt. “daar en dan neem ik Mijn geboorte” zo stelt Krishna in het meest beroemde vers van de Gītā in het vierde hoofdstuk (4:7) Wiki.

De naam Jezus Christus komt nergens voor in de gita, en zijn oorsprong is dus afkomstig van een zonnegod, zoiets als de afgoderij van de Egyptenaren, eigenlijk zijn deze hetzelfde, luciferverheerlijking. maar Mij of ik waar jij op wijst is dus niet Jezus maar krisna een imitatie godheid.

>

>

> Geen godsdienst of religie, geen

> > > leer,geen tussenpersonen, maar Christus!

> > > Niemand zal de Vader kennen vooraleer hij de

> > Weg kent , vooraleer hij de Waarheid kent en

> door

> > Hem Leeft. Geloven is niet voldoende,Geloven

> voert naar

> > het Leven maar is het Leven niet.

> >

> > Zet die zonnebril eens af in je kamer je wilt

> het

> > licht zien maar het verblind je nog steeds

> vandaar

> > die zionnebril, Jezus Chistus is de weg de

> > waarheid en het leven.Door Hem ben je op de weg

> en

> > door hem leer je de waarheid kennen, Hij is de

> > waarheid, door hem leef je, Hij is het leven.

>

> Wat ik dus zeg…"geen tussenpersonen, maar

> Christus! Niemand zal de Vader kennen vooraleer

> hij de Weg kent , vooraleer hij de Waarheid kent

> en door Hem Leeft"

Zonder Jezus Christus geen weg, Hij is de weg, zonder Jezus Christus geen waarheid, Hij is de Waarheid, zonder Jezus Christus geen leven, Hij is het Leven.

Kortom je moet in Hem zijn, En Hij moet in jou zijn!

> want zei Jezus niet "Heb je Mij gezien dan heb je

> de Vader gezien"?

Ja dat heeft Jezus gezegd.

> Zou zo uit de mond van Krishna kunnen komen

Nee dat kan niet uit de mond van krisna komen want hij is Jezus niet en kent de Vader ook niet, hij aanbid de zon.

>

> > > Samuel: Jezus Christus is het licht, en wie

> in

> > > Hem geloven

> > > > zijn het licht!

>

> Marith: oftewel als Christus zijn door slechts

> te

> > > geloven??? :S

> >

> > Door slechts te geloven? Onwetendheid is allom

> in

> > jou aanwezig!

>

> Dat beweer jij toch ?je schreef: "en wie in Hem

> geloven zijn het licht!"

> Er is wat meer nodig dan slechts te geloven,dat

> bedoel ik..

Allereerst heb je geloof nodig, niet slechts, maar het is het hoofdbestanddeel, zonder geloof heb je niks, eerst geloof en dan bewustwoording en daarnaar handelen.

>

>

> 6 Er trad een mens op, van God

> > gezonden, wiens naam was Johannes; 7 deze kwam

> als

> > getuige om van het licht te getuigen, opdat

> allen

> > door hem geloven zouden. Joh. 1

>

> Ja, hij kwam getuigen van het licht, wàs het

> licht niet.

Staat er toch, of moet je het herhalen voor dat het tot je doordringt.

> Geloven is de eerste stap…oftewel zoals ik

> eerder schreef: Geloven voert naar

> het Leven maar is het Leven niet. Johannes is niet

> Christus die het Leven is.

Vergeet je Johannes mens leer, focus je op het Leven, Jezus Christus.

>

> > > Wie Mij Volgt, wie met Mij de Weg gaat…..in

> > hem zal Licht zijn.

> > > Vandaar dat de kerken op hun grondvesten aan

> > het daveren zijn, omdat zij in niets aan Hem

> > gelijken in hun daden en hun theorie dus

> onmogelijk

> > stand kan houden.

> >

> > Welke kerken? De new-age kerk?

>

> Alle kerken en structuren gebouwd op strekkingen

> en overtuigingen en menselijke interpretaties;

> En jazeker ook de New-Age en haar bronnen.

> Alles zal uitgezuiverd worden opdat Waarheid en

> Liefde zullen zegevieren.

Jezus heeft al gezegevierd.

>

>

> >

> > > Want het Licht heeft zo zijn eigenschappen

> die

> > > zichtbaar moeten zijn in de woorden en

> > > handelingen.

> > > Wat zou een discipel kenmerken? Roept hij

> > zichzelf

> > > uit tot een discipel of wordt hij Geroepen?

> >

> > Dus dit prikbord weerspiegelt jou leven wil je

> > hiermee zeggen? Inderdaad dan zie ik helaas dat

> je

> > nog steeds in duisternis verkeert! Een discipel

> is

> > een volgeling, of wist je dat nog niet?

>

> Dan had Jezus 2000 jaar geleden honderden

> discipelen, want velen volgden Hem. Hij had weinig

> uitverkorenen of geroepenen,lees discipelen.

Hij had vele volgelingen (discipelen), 120 daarvan waren aanwezig met pinksteren in de bovenkamer, en nu zijn er ook nog vele volgelingen discipelen en ja uitverkorenen, je kan je wel geroepen voelen, maar daarmee ben je nog geen uitverkorene, je moet Zijn zegel hebben.

>

> > discipelen van Jezus Christus zijn inderdaad

> > geroepen. Zijn leer te volgen en geen indase of

> > andere afgodenleer te volgen, lees de Bijbel.

>

> > Ach was je in de veronderstelling dat ik niet

> weet

> > wat er in het Schrift geschreven staat? Je weet

> > wel beter toch?

> > En de klasieke new-age schijnbeweging toepassen

> om

> > met de bergrede te komen helpt niet echt.

> >

>

> De bergrede is het krachtigste wat Jezus ons

> achterliet.

Nee dat is de heilige Geest, die Hij ons schenkt, daardoor begrijp je dus wat die zaligsprekingen inhouden.

> Is het te confronterend misschien om ze nog eens

> te lezen?

Allerminst, voor mij in het geheel niet, hoe het bij jou staat laat ik open, mag je zelf invullen.

Als je ze kent waarom past je haar dan

> niet toe?

Dagelijks, en jij?

>

> Ja mooie teksten leuk dat je kan knippen en

> > plakken, maar wat wil je nu zeggen, ik heb

> > meerdere (vele) leraren want Jezus is niet

> > genoeg!

>

> wat een vreemde conclusie 8-)

Vind je, je quote de gita!

> >

> > 1 Ik betuig u nadrukkelijk voor God en Christus

> > Jezus, die levenden en doden zal oordelen, met

> > beroep zowel op zijn verschijning als op zijn

> > koningschap: 2 verkondig het woord, dring erop

> > aan, gelegen of ongelegen, wederleg, bestraf en

> > bemoedig met alle lankmoedigheid en

> onderrichting.

> > 3 Want er komt een tijd, dat de mensen de

> gezonde

> > leer niet meer zullen verdragen, maar omdat hun

> > gehoor verwend is, naar hun eigen begeerte zich

> > tal van leraars zullen bijeenhalen, 4 dat zij

> hun

> > oor van de waarheid zullen afkeren en zich naar

> de

> > verdichtsels keren. 5 Blijf gij echter nuchter

> > onder alles, aanvaard het lijden, doe het werk

> van

> > een evangelist, verricht uw dienst ten volle.

> >

> > 6 Want wat mij aangaat, reeds word ik als

> > plengoffer geofferd en het tijdstip van mijn

> > verscheiden staat voor de deur. 7 Ik heb de

> goede

> > strijd gestreden, ik heb mijn loop ten einde

> > gebracht, ik heb het geloof behouden; 8 voorts

> > ligt voor mij gereed de krans der

> > rechtvaardigheid, welke te dien dage de Here,

> de

> > rechtvaardige rechter, mij zal geven, doch niet

> > alleen mij, maar ook allen, die zijn

> verschijning

> > hebben liefgehad. 2 Tim. 4

>

> schrijft Paulus aan Timoteüs

> Ik richt mij op Christus, niet op Paulus

Jij richt je niet op Christus, want dan zou je opgebouwd worden op een fundament van apostelen en profeten, zoals Paulus en Timoteüs, zij zijn immers aangesteld door Jezus en ontvangen onderwijs door de heilige Geest, en jij verwerpt dat onderwijs, dat onderwijs dat van Jezus Christus komt.

Joh. 16 7 Doch Ik zeg u de waarheid: Het is beter voor u, dat Ik heenga. Want indien Ik niet heenga, kan de Trooster niet tot u komen, maar indien Ik heenga, zal Ik Hem tot u zenden. 8 En als Hij komt, zal Hij de wereld overtuigen van zonde en van gerechtigheid en van oordeel; 9 van zonde, omdat zij in Mij niet geloven; 10 van gerechtigheid, omdat Ik heenga tot de Vader en gij Mij niet langer ziet; 11 van oordeel, omdat de overste dezer wereld geoordeeld is.12 Nog veel heb Ik u te zeggen, maar gij kunt het thans niet dragen; 13 doch wanneer Hij komt, de Geest der waarheid, zal Hij u de weg wijzen tot de volle waarheid; want Hij zal niet uit Zichzelf spreken, maar al wat Hij hoort, zal Hij spreken en de toekomst zal Hij u verkondigen. 14 Hij zal Mij verheerlijken, want Hij zal het uit het mijne nemen en het u verkondigen. 15 Al wat de Vader heeft, is het mijne; daarom zeide Ik: Hij neemt uit het mijne en zal het u verkondigen.

Handelingen 1 1 Mijn eerste boek heb ik gemaakt, Teofilus, over al wat Jezus begonnen is te doen en te leren, 2 tot de dag dat Hij werd opgenomen, nadat Hij aan de apostelen, die Hij had uitgekozen, door de heilige Geest zijn bevelen had gegeven; 3 aan wie Hij Zich ook na zijn lijden met vele kentekenen levend heeft vertoond, veertig dagen lang hun verschijnende en tot hen sprekende over al wat het Koninkrijk Gods betreft.

2 Tim. 17 Want God heeft ons niet gegeven een geest van lafhartigheid, maar van kracht, van liefde en van bezonnenheid. 8 Schaam u dus niet voor het getuigenis van onze Here of voor mij, zijn gevangene, maar wees mede bereid voor het evangelie te lijden in de kracht van God, 9 die ons behouden heeft en geroepen met een heilige roeping, niet naar onze werken, maar naar zijn eigen voornemen en de genade, die ons in Christus Jezus gegeven is vóór eeuwige tijden, 10 doch die nu geopenbaard is door de verschijning van onze Heiland, Christus Jezus, die de dood van zijn kracht heeft beroofd en onvergankelijk leven aan het licht gebracht heeft door het evangelie. 11 En ík ben daartoe aangesteld als verkondiger, apostel en leraar.

> >

> > Denk er eens over na voor je weer komt met een

> > één of andere zg. leer van één van je vele

> > leraars.

>

> Welke leraars?

De vele.

>

> > En begrijp eens echt wat de handtekening

> inhoud!

>

> In de gehele context:

> 12 Toen hij hun voeten gewassen had, deed hij zijn

> bovenkleed aan en ging weer naar zijn plaats.

> ‘Begrijpen jullie wat ik gedaan heb?’ vroeg

> hij. 13 ‘Jullie zeggen altijd “meester” en

> “Heer” tegen mij, en terecht, want dat ben ik

> ook. 14 Als ik, jullie Heer en jullie meester, je

> voeten gewassen heb, moet je ook elkaars voeten

> wassen. 15 Ik heb een voorbeeld gegeven; wat ik

> voor jullie heb gedaan, moeten jullie ook doen. 16

> Waarachtig, ik verzeker jullie: een slaaf is niet

> meer dan zijn meester, en een afgezant niet meer

> dan wie hem zendt. 17 Je zult gelukkig zijn als je

> dit niet alleen begrijpt, maar er ook naar

> handelt. 18 Ik doel niet op jullie allemaal: ik

> weet wie ik heb uitgekozen. Wat in de Schrift

> staat zal in vervulling gaan: “Hij die at van

> mijn brood heeft zich tegen mij gekeerd.” 19 Ik

> zeg het jullie nu al, voor het gaat gebeuren;

> wanneer het dan gebeurt, zullen jullie geloven dat

> ik het ben. 20 Ik verzeker jullie: wie iemand

> ontvangt die door mij gezonden is ontvangt mij, en

> wie mij ontvangt ontvangt hem die mij gezonden

> heeft.’

> joh 13

>

> Marith

• 'en passant'

> >

Marith: hmmm, enkele citaten uit de Gita en deze zijn

> 5000

> > jaar oud! Krishna is hier aan het woord:

>

Samuel:Nee dat kan niet, Jezus quote geen gita maar quote

> de Schrift keer op keer, net zoals zijn

> volgelingen doen zijn discipelen.

Jezus was een Jood en groeide op met de Joodse Schrift. Voor Hij aan zijn openbaar leven begon dat slechts een 3-tal jaar duurde reisde Jezus naar vele landen waar hij de Oude Wijsheid bestudeerde in de Mysteriescholen. Jawel, Jezus kende de Veda's en nog veel meer oude Geschriften,ook de Egyptische Mysteriën waren Hem niet onbekend. Hij onderrichtte in Waarheid doch wees ook op de dwaalleer van de ‘religie’.die ter plaatste beleden werd bv zette Hij zich stevig af tegen het kastensysteem binnen het hindoeïsme wat Hem niet in dank afgenomen werd. Jezus was heus niet tot zijn 30ste timmerman, Hij werd grondig voorbereid op zijn Taak.

Als jood en tussen joden sprak Hij natuurlijk over de Schrift..

Hoe kortzichtig is het niet om zich slechts te baseren op één enkel Geschrift en dit alleen als Waarheid te accepteren en niet de oude Wijsheid of Waarheid te ontdekken in andere ons nagelaten Geschriften.

> Dit zijn de keren dat jezus Christus zei er staat

> geschreven:

Wat wou je nu bewijzen met al die citaten?

> > "Waar en wanneer ook maar de dienst van God in

> > verval raakt, O Arjuna, en goddeloosheid de

> > overhand neemt – daar en te dien tijde daal

> Ik

> > Zelf neer. Om de toegewijden te bevrijden en de

> > goddelozen te verdelgen en om de beginselen der

> > godsdienst te herstellen, verschijn Ik Zelf in

> > tijdperk na tijdperk".

>

> Precies arjuna, over wie hebben we het?

Arjuna staat voor de ware ‘gelovige’ en Krishna voor de Christusgeest.

De Gita gaat over de goddelijke relatie tussen Arjuna en Krishna

Jezus Christus is de Zoon die Mens wordt.

Dit wordt ook van elke Ware Gelovige gevraagd , om een Nieuw Mens te worden door Gods Geest.

maar het

> Schrift is duidelijk: Joh.3 16 Want alzo lief

> heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn

> eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder,

> die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig

> leven hebbe. 17 Want God heeft zijn Zoon niet in

> de wereld gezonden, opdat Hij de wereld

> veroordele, maar opdat de wereld door Hem behouden

> worde. 18 Wie in Hem gelooft, wordt niet

> veroordeeld; wie niet gelooft, is reeds

> veroordeeld, omdat hij niet heeft geloofd in de

> naam van de eniggeboren Zoon van God. De naam van

> de eniggeboren Zoon van God, en Zijn naam is Jezus

> de Christus.

Ooit zal de Zoon collectief gedemonstreerd worden en zal Christus zegevieren op aarde…. Ware Mensen zoals ooit bedoeld.

In elk Tijdperk kwam een Gezondene van de Allerhoogste of de Vader om te Getuigen over het Koninkrijk en om de zijnen tot zich te roepen.

> De naam Jezus Christus komt nergens voor in de

> gita, en zijn oorsprong is dus afkomstig van een

> zonnegod, zoiets als de afgoderij van de

> Egyptenaren, eigenlijk zijn deze hetzelfde,

> luciferverheerlijking. maar Mij of ik waar jij op

> wijst is dus niet Jezus maar krisna een imitatie

> godheid.

"Mijn woonplaats wordt door zon noch door maan verlicht.En ieder die haar bereikt keert nimmer terug naar deze stoffelijke wereld.' hfst XV vers 6

>

> Zonder Jezus Christus geen weg, Hij is de weg,

> zonder Jezus Christus geen waarheid, Hij is de

> Waarheid, zonder Jezus Christus geen leven, Hij is

> het Leven.

> Kortom je moet in Hem zijn, En Hij moet in jou

> zijn!

>

klopt helemaal, alhoewel ik geen mens wil vereren want de focus ligt op Christus of op Goddelijk Bewustzijn.

> Nee dat kan niet uit de mond van krisna komen want

> hij is Jezus niet en kent de Vader ook niet, hij

> aanbid de zon.

Krishna is de Allerhoogste Persoonlijkheid Gods ,zo wordt hij genoemd in de Gita.

En Christus wordt de Zoon van God genoemd in de Bijbel…..

> Allereerst heb je geloof nodig, niet slechts, maar

> het is het hoofdbestanddeel, zonder geloof heb je

> niks, eerst geloof en dan bewustwoording en

> daarnaar handelen.

klopt, de handeling is het gevolg ervan, spontaan.

we spreken dan van niet-handelen in de handeling

> Geloven is de eerste stap…oftewel zoals ik

> > eerder schreef: Geloven voert naar

> > het Leven maar is het Leven niet. Johannes is

> niet

> > Christus die het Leven is.

>

> Vergeet je Johannes mens leer, focus je op het

> Leven, Jezus Christus.

>

Johannes kan niet weggewist worden;het is een zeer noodzakelijke fase.

Leer eerder van Johannes en kijk hoe Jezus zich opstelde tgo hem.

> > Welke kerken? De new-age kerk?

> >

> > Alle kerken en structuren gebouwd op

> strekkingen

> > en overtuigingen en menselijke interpretaties;

> > En jazeker ook de New-Age en haar bronnen.

> > Alles zal uitgezuiverd worden opdat Waarheid en

> > Liefde zullen zegevieren.

>

> Jezus heeft al gezegevierd.

Ja, Hij is Opgestaan en Overwon het kwaad van deze wereld door de Waarheid en de Liefde die Hij was. Hij toonde het Leven.

Hij was een voorbeeld voor allen. En wees erop dat het in ieders mogelijk lag te volbrengen wat Hij volbracht.

! Een discipel is een volgeling, of wist je dat nog niet?

> >

> > Dan had Jezus 2000 jaar geleden honderden

> > discipelen, want velen volgden Hem. Hij had

> weinig

> > uitverkorenen of geroepenen,lees discipelen.

>

> Hij had vele volgelingen (discipelen), 120 daarvan

> waren aanwezig met pinksteren in de bovenkamer, en

> nu zijn er ook nog vele volgelingen discipelen en

> ja uitverkorenen, je kan je wel geroepen voelen,

> maar daarmee ben je nog geen uitverkorene, je moet

> Zijn zegel hebben.

Hij had 12 discipelen of apostelen die Hij zelf één voor één gekozen had.

Hij had inderdaad vele volgelingen.

> De bergrede is het krachtigste wat Jezus ons

> > achterliet.

>

> Nee dat is de heilige Geest, die Hij ons schenkt,

> daardoor begrijp je dus wat die zaligsprekingen

> inhouden

Het is Zijn Geest.

De Bergrede is Zijn Woord

> Jij richt je niet op Christus, want dan zou je

> opgebouwd worden op een fundament van apostelen en

> profeten, zoals Paulus en Timoteüs, zij zijn

> immers aangesteld door Jezus en ontvangen

> onderwijs door de heilige Geest, en jij verwerpt

> dat onderwijs, dat onderwijs dat van Jezus

> Christus komt.

Christus is mijn fundament, niet Paulus.

Paulus was één van de leraren.

13 doch wanneer Hij komt, de Geest der

> waarheid, zal Hij u de weg wijzen tot de volle

> waarheid; want Hij zal niet uit Zichzelf spreken,

> maar al wat Hij hoort, zal Hij spreken en de

> toekomst zal Hij u verkondigen. 14 Hij zal Mij

> verheerlijken, want Hij zal het uit het mijne

> nemen en het u verkondigen. 15 Al wat de Vader

> heeft, is het mijne; daarom zeide Ik: Hij neemt

> uit het mijne en zal het u verkondigen.

diepzinnig stukje

>

11 En

> ík ben daartoe aangesteld als verkondiger,

> apostel en leraar.

En dat was hij en is hij tot op zekere hoogte.Paulus was geen volmaakte.

Marith

>

• Stefan

Prachtige reactie Marith..;)