Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Er moeten mensen zijn die zonnen aansteken, voordat de wereld verregent.

• samuel

Ik zoek het niet in mijzelf, maar vindt het in Jezus Christus.

Hij voegt toe ik wordt steeds minder.

Daar zou je eens naar moeten kijken.

20 Met Christus ben ik gekruisigd, en toch leef ik, dat is, niet meer mijn ik, maar Christus leeft in mij. En voor zover ik nu nog in het vlees leef, leef ik door het geloof in de Zoon van God, die mij heeft liefgehad en Zich voor mij heeft overgegeven. Gal. 2

• Johanan

Douce,hoe verklaar je dit dan?

Welke omstandigheden heersten er in Noachs dagen op aarde?

God zag dat „de slechtheid van de mens overvloedig was op de aarde en dat elke neiging van de gedachten van zijn hart te allen tijde alleen maar slecht was.

De aarde werd verdorven in de ogen van de ware God en de aarde werd met geweldpleging vervuld. Genesis 6:5, 11.

Daarom besloot God de goddeloze mensen weg te vagen door een wereldomvattende ramp over de aarde te brengen. De Schepper, de eigenaar” van deze planeet, was hiertoe volkomen gerechtigd wegens de verdorvenheid van de mens.

God nam echter nota van de bijzondere rechtschapenheid die Noach en zijn gezin aan de dag legden. Hij beloofde hen veilig door de ophanden zijnde ramp heen te voeren als zij zijn instructies zouden opvolgen Genesis 6:13-21

Hielden Noach en zijn gezin zich aan deze regeling? Het bijbelverslag zegt: Toen deed Noach naar alles wat God hem geboden had. Juist zo deed hij. Genesis 6:22.

.

Een andere daad van God

Een andere daad van God vond enkele eeuwen na de Vloed plaats. De steden Sodom en Gomorra stond vernietiging door God te wachten wegens hun grove immoraliteit. Er waren daar nog geen tien rechtvaardige personen te vinden, slechts drie Lot en zijn twee dochters.nogmaals een daad van God, want wij lezen dat God de steden Sodom en Gomorra, door ze in de as te leggen, heeft veroordeeld, voor goddelozen een voorbeeld stellend van toekomende dingen; en hij de rechtvaardige Lot heeft bevrijd, die zwaar gekweld werd doordat de mensen, die de wet trotseerden, zich overgaven aan losbandig gedrag. 2 Petrus 2:6, 7; Judas 7.

Dus in de nabije toekomst zal hij wederom iedereen die tegen hem is van deze planeet verwijderen.

Johanan.

• M*j*r**

Ik stelde op 10 november een vraag. De enige die reageerde was Boaz. En nu vraag jij Douce het een en ander te verklaren.

Gepost door: M*j*r** ()

Datum: 10 november 2011 15:27

Mag ik jou en andere christenen eens een simpele vraag stellen?

Als Jezus zegt:

36 Meester, wat is het grote gebod in de wet? 37 Hij zeide tot hem: Gij zult de Here, uw God, liefhebben met geheel uw hart en met geheel uw ziel en met geheel uw verstand. 38 Dit is het grote en eerste gebod. 39 Het tweede, daaraan gelijk, is: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelf. 40 Aan deze twee geboden hangt de ganse wet en de profeten.

Er zijn 2 mogelijkheden:

Je gelooft ook in de “God der wrake” en maakt daarmee Jezus tot een leugenaar.

Of je gelooft in de “God van Liefde” en gelooft daarmee ook Jezus.

Simpele vraag:

Hoe kan Jezus de mens opdragen God en je naaste lief te hebben, als God dat zelf niet “doet” .

Hoe kan Jezus zeggen “Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Oog om oog en tand om tand. Maar Ik zeg u, de boze niet te weerstaan, doch wie u een slag geeft op de rechterwang, keer hem ook de andere toe ” , als God zelf ook maar een ieder vernietigt als het Hem uitkomt?

Dat is zoiets als ik tegen mijn zoontje zeg dat hij iets niet mag doen, maar zelf doe ik het wel.

Als de “God der wrake” bestaat, is Jezus een leugenaar. Zo simpel is het.

• M*j*r**

Marith Schreef:

——————————————————-

> ­­¥ Lotje ­­¥ Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > God straft nu, maar zeker ook later in het

> > hiernamaals .

> >

> > Men gaat zomaar niet vrijuit . ……..

>

>

> De mens straft zichzelf door zijn daden en woorden

> vanuit zijn egocentrische hovaardige gedrag. Hij

> zal rekenschap moeten afleggen voor alles wat zijn

> mond uitkwam en voor het verdriet dat hij anderen

> aandeed en daardoor zichzelf én de gevolgen

> hiervan dragen.

> Tot er ooit eens een moment komt dat hij dit zal

> INZIEN, tot zolang, denkt hij dat God hem straft.

>

>

> Marith

En zo is het :)

• keessie

De geest van Theo krijgt al meer invloed hier, ja God is liefde maar kan ook straffen getuige het Oude Testament en dan wat nog gaat komen dat zijn weerga niet kent in de geschiedenis.

• M*j*r**

keessie Schreef:

——————————————————-

> De geest van Theo krijgt al meer invloed hier, ja

> God is liefde maar kan ook straffen getuige het

> Oude Testament en dan wat nog gaat komen dat zijn

> weerga niet kent in de geschiedenis.

Dus jij vindt Jezus ook een leugenaar?

(Zie mijn bericht aan Jonahan.)

• theo

Druk ik 10 minuten geleden op het zinnetje; alles markeren als gelezen.

Kijk ik nu weer even en wat schetst mijn verbazing…welk een eer valt mij nu in mijn schoot?

OF…beste keessie zullen we eens diepgaander op jouw opmerking ingaan?

Dus geen oneliners maar een debat met woord en wederwoord, met argumenten en wat langere zinnen dan je doorgaans hier laat zien.

• keessie

Brand los kerel.

• keessie

Klinkt suggestief Mjr.

• M*j*r**

theo Schreef:

——————————————————-

> Kijk ik nu weer even en wat schetst mijn

> verbazing…welk een eer valt mij nu in mijn

> schoot?

Haha :D

Je blijft in ieder geval altijd in beeld.