Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Geloven zonder de Bijbel, kan dat?

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> Ruth 2

>

> 2

> 1 Nu was Noömi van de kant van haar echtgenoot

> Elimelech verwant aan een belangrijk man, die Boaz

> heette.

>

> 2 Ruth, de Moabitische, zei tegen Noömi: ‘Ik

> zou graag naar het land willen gaan om aren te

> lezen bij iemand die me dat toestaat.’ Noömi

> antwoordde: ‘Doe dat maar, mijn dochter

Arme mensen konden dan na het oogsten de aren oprapen en meenemen. Dat werd aren lezen genoemd. http://nl.wikipedia.org/wiki/Naomi#Aren_lezen

• Sfred+

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Hij zal in goede handen zijn bij onze Barmhartige

> Samaritaan, onze oprechte christen Peri. Mag in

> theologisch opzicht Peri tekort schieten, als

> christelijke hulpverlener is hij van grote klasse.

Steven verricht goed werk, jij ook in de sociale werkplaats toch:S

Miranda

• Sfred+

Nee hoor, ik vervloek je niet. Dat doe jezelf, ik constateer dat je verdoemd bent gonnie;)

Miranda

• Sfred+

Het is allemaal gratis Lotje;), ze geven het weg hier hahaha:D

• ­­¥ Lotje ­­¥

Het geloof is gratis . zou men er voor moeten betalen vermoed ik dat er minder gelovige zijn . Ze geven hun geld liever uit aan verwende , onnozele dingen ; zie hier maar eens :

Een kind is wel erg verwend als het op speelgoed aankomt. Uit een Brits onderzoek blijkt dat een gemiddelde tienjarige zo'n 238 stuks speelgoed heeft.

Een tienjarige heeft keuze genoeg aan speelgoed. Gemiddeld liggen er zo'n 238 stuks speelgoed in de kast. Goed voor een waarde van 8.000 euro.

Ik hoorde dat dit jaar ik weet niet hoeveel meer omgezet is in de Sinterklaas tijd . En dan spreek men over crisis?????????? ga weg zeg, zeg ik dan . zolang ze die flauwe kul nog kunnen kopen is er geen crisis

• Tjoppy

Zonder de tig reacties te hebben gelezen: ja dat kan. Als je goed en ver genoeg genoeg nadenkt met je eigen menselijke verstand kom je uiteindelijk toch wel bij God uit. Zo niet? Dan heb je niet goed en ver genoeg nagedacht.

• Frederik D

O.

Sorry voor jou maar het tegendeel is het geval.

• M*j*r**

perihelium Schreef:

——————————————————-

> Johannes 5:47

> Maar als u niet gelooft wat hij geschreven heeft,

> hoe zou u dan geloven wat ik zeg?’

Ja, dat kan.

Overigens bestond in die tijd het NT en dus de bijbel zoals wij die kennen helemaal nog niet en toch waren er mensen die Jezus geloofden.

Ik neem aan dat jouw titel dus eigenlijk moet luiden: “geloven zonder het OT, kan dat? ”

• Otis

We hebben de Bijbel als leidraad toch?

• theo

Ik geloof en de bijbel helpt me daarbij.