Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Geloven zonder de Bijbel, kan dat?

• M*j*r**

perihelium Schreef:

——————————————————-

Dit is geen antwoord op de vraag.

> Johannes 5:24

> Waarachtig, ik verzeker u: wie luistert naar wat

> ik zeg en hem gelooft die mij gezonden heeft,

> heeft eeuwig leven; over hem wordt geen oordeel

> uitgesproken, hij is van de dood overgegaan naar

> het leven.

Maar dat is voor diegenen die echt luisteren. Velen zijn horende doof zoals Jezus zegt:

Matt.13

13] Dit is de reden waarom ik in gelijkenissen tot hen spreek: omdat zij ziende blind en horende doof zijn en niets begrijpen.

Je kan wel luisteren maar als je je niet aan Zijn woord houdt, houdt het op.

Waarachtig, Ik verzeker u: wie zich houdt aan mijn woord, zal de dood niet zien.’

Joh. 8

Tegen die Joden* die in Hem geloofden, zei Jezus: ‘Als u vasthoudt aan mijn woord, dan bent u werkelijk leerlingen van Mij;

dan zult u de waarheid leren kennen, en de waarheid* zal u vrij maken.’

Als de Zoon u vrijmaakt, zult u echt vrij zijn.

Let ook op vers 36. Jezus zegt hier niet “als Ik u vrijmaak” maar “als de Zoon u vrijmaakt” .

Misschien kan je nu de vraag van Marith beantwoorden?

• perihelium

http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Joh+8%3A31%3B+Joh+8%3A32%3B+Ps+19%3A13%3B+Ps+119%3A32%3B+Ps+119%3A133%3B+Jes+49%3A24%3B+Jes+49%3A25%3B+Jes+61%3A1%3B+Zach+9%3A11%3B+Zach+9%3A12+Luk+4%3A18%3B+Rom+8%3A2%3B+2Kor+3%3A17%3B+Gal+5%3A1&id18=1&l=nl&set=10 :)

• 'en passant'

perihelium Schreef:

——————————————————-

> Johannes 5:24

> Waarachtig, ik verzeker u: wie luistert naar wat

> ik zeg en hem gelooft die mij gezonden heeft,

> heeft eeuwig leven; over hem wordt geen oordeel

> uitgesproken, hij is van de dood overgegaan naar

> het leven.

Het is duidelijk dat je het niet begrijpt en niet wil toegeven dat je het niet begrijpt.

Op de vragen die ik je in een ander topic stelde blijf je het antwoord schuldig.

Je gaat ervan uit dat je ‘leeft’ en de dood niet meer smaakt.

Ooit zal je nog inzien hoe geïndoctrineerd je bent en dat geloven niets te maken heeft met het reciteren en uit het hoofd kennen van de bijbel,maar veel meer met de wijze waarop Hij zichtbaar wordt in jouw leven doorheen jouw daden ,naarmate je jezelf voor Hem openstelt.

Mensen zouden eigenlijk beschermd moeten worden voor zichzelf,want ze weten meestal niet wat ze doen en welke gevolgen dit heeft.

Marith

• M*j*r**

perihelium Schreef:

——————————————————-

> http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Joh+8%3A31%3B

> +Joh+8%3A32%3B+Ps+19%3A13%3B+Ps+119%3A32%3B+Ps+119

> %3A133%3B+Jes+49%3A24%3B+Jes+49%3A25%3B+Jes+61%3A1

> %3B+Zach+9%3A11%3B+Zach+9%3A12+Luk+4%3A18%3B+Rom+8

> %3A2%3B+2Kor+3%3A17%3B+Gal+5%3A1&id18=1&l=nl&set=1

> 0 :)

Nou Peri, geweldig. Wat moet ik hier mee :D

Na keessie ben je de tweede al die met iets komt dat niets beantwoord.

• perihelium

M*j*r** Schreef:

——————————————————-

> perihelium Schreef:

> ————————————————–

> —–

> >

> http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Joh+8%3A31%3B

>

> >

> +Joh+8%3A32%3B+Ps+19%3A13%3B+Ps+119%3A32%3B+Ps+119

>

> >

> %3A133%3B+Jes+49%3A24%3B+Jes+49%3A25%3B+Jes+61%3A1

>

> >

> %3B+Zach+9%3A11%3B+Zach+9%3A12+Luk+4%3A18%3B+Rom+8

>

> >

> %3A2%3B+2Kor+3%3A17%3B+Gal+5%3A1&id18=1&l=nl&set=1

>

> > 0 :)

>

> Nou Peri, geweldig. Wat moet ik hier mee :D

>

> Na keessie ben je de tweede al die met iets komt

> dat niets beantwoord.

Volgens de Bijbeluitleggers zijn dat toch echt de verzen die te maken hebben met het vers dat je plaatse.

• Richard II

Nee, dat ik onmogelijk.

Je kunt onmogelijk christen zijn zonder uitgebreid de bijbel gelezen en bestudeerd te hebben.

Ik verbaas mij dan ook altijd over mensen die zich zomaar bekeren. Ze weten dan nog helemaal niets van het geloof, hebben geen benul van wat er in de bijbel staat, maar ze zijn zogenaamd wel christen. Ammehoela!

• Frans

Richard II schreef:

Nee, dat ik onmogelijk. Je kunt onmogelijk christen zijn zonder uitgebreid de bijbel gelezen en bestudeerd te hebben.

Ik verbaas mij dan ook altijd over mensen die zich zomaar bekeren. Ze weten dan nog helemaal niets van het geloof, hebben geen benul van wat er in de bijbel staat, maar ze zijn zogenaamd wel christen. Ammehoela!

Dacht je dat o.a. Maria van Magdala een bijbel had dan ?

Beetje te snelle conclusie lijkt me.

• CU

Kom toch, Frans.

Je verweet mij eerder dat ik de bijbel niet goed lees , omdat ik de Heilige Geest niet zou hebben.

Hoe kan dan een onbekeerde zich bekeren, want die onbekeerde heeft de Heilige Geest ook niet en kan dus niet goed en begrijpend de bijbel lezen. Laat staan zich dan ook nog eens bekeren.

• Richard II

Nee, natuurlijk had Maria Magdalena geen bijbel, afgezien natuurlijk van het OT.

Het NT bestond nog niet en zij was geen christen, net zomin als Jezus christen was.

De maagdelijke geboorte, sterven voor onze zonden, de opstanding en de hemelvaart zijn allemaal pas na Jezus dood verzonnen.

Van bekering was ook helemaal geen sprake. Maria en Jezus waren joden en bij Jezus ging het niet meer dan om wat accentverschillen.

• Frans

Dat komt omdat je geen onderscheid maakt tussen Gods invloed en het ontvangen van de H.Geest. Een aanzet tot lezen is niet meteen alles begrijpen enz….

Niet verder zoeken dan nodig is een belangrijke stap, het is geen harry potter.