Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De slang als brenger van gnosis.

• Frederik D

Dr E. U. Mes.

• 'en passant'

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Zeg nou zelf, dankzij het feminisme is de wereld

> ontspoord en de vrouw is er niet gelukkiger op

> geworden. :)

tja, als je het dualistisch bekijkt zijn beiden, man en vrouw niet gelukkiger geworden….

Dit door de scheefgegroeide relatievorm waarin beiden verkeren sinds lang.

Maar dit heeft andere oorzaken en dit is hier niet het platform om over uit te wijden en ook niet de juiste gesprekspartner gezien zijn visie. :)

Marith

• Claude Hommel

Moet een gesprekspartner voor jou dezelfde visie hebben ?

• Frederik D

Ik bekijk het pluriformistisch. Dat is dualisme maal dualisme tot de macht dualisme.

Waarom zou ik niet de juiste gesprekspartner zijn? Je moet je juist als vrouw vereerd voelen om met mij over het vrouwenvraagstuk te mogen praten.

En wat is er scheefgegroeid?

Ware vrouwenemancipatie is dat de vrouw haar vrouw zijn overstijgt.

En weet je wat ook heel erg is? Echte mannen. Bier drinken en joelen bij het voetballen. Maar daarover hebben we het even niet. :)

(Ik hoop dat je begrijpt dat het één en ander een beetje plagerig is. )

• BOAZ

theo Schreef:

——————————————————-

> Natuurlijk maar het heeft totaal niks te maken met

> mijn eerste opmerking aan jou gericht en war je

> geen antwoord op geeft/durft te geven.

De topic gaat over de slang als brenger van gnosis.

Waarom geef/durf jij daar geen inhoudelijk antwoordt op te geven?

Want dat heb jij niet gegeven, lees maar na!

Boaz.

• theo

Re: De slang als brenger van gnosis.

Gepost door: theo ()

Datum: 08 november 2011 22:56

Als je nou eens zou proberen je eigen geloof(sovertuiging) te promoten ipv andermans/vrouws geloof de grond in te boren?

Als je nou eens uit zou leggen wat geloof met je persoonlijk doet, wat heb je er aan voor het hier en het nu . Of wat het met je doet. Is het alleen maar geloven om in de hemel toegelaten worden door God na je aards bestaan en zo ja wat hebben de mensen rondom jou persoon aan die overtuiging van jou.

Wat hebben de mensen om je heen aan jouw geloof(sovertuiging), maak je anderen jaloers vanwege je…….vul maar in.

Ik beweer dat mijn geloof mijzelf vrede en rust in mijn lijf geeft. Ik beweer ook dat mijn geloof mij moed geeft en kracht en steun en troost. Ik beweer ook dat mijn geloof mij inspireert om anderen te steunen waar dat nodig en voor mij mogelijk is. Ook beweer ik dat mijn geloof mij weerhoudt om andersdenkenden te beledigen, sowieso om andere mensen te kwetsen.

Mijn geloof(soveruiging) is dus heilzaam voor mij in mijn dagelijkse leven, in een hectische wereld om mij heen en in mijn eigen leven wat soms ook hectisch is, vreugde en verdriet en zorg.

Mijn geloof is ook heilzaam voor mijn omgeving zo hoop ik en dat is hier en daar ook wel te aan te tonen.

Kortom; wat doet he tgeloof met/voor jezelf en voor anderen.

Ik zou het op prijs stellen ALS je wilt antwoorden het deze keer zonder sneren te proberen.

Gewoon een gesprek tussen twee volwassen mensen op een fatsoenlijke wijze.

• BOAZ

Marith Schreef:

——————————————————-

> BOAZ Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Jesaja 5:20 Wee hun die het kwade goed noemen

> en

> > het goede kwaad; die duisternis voorstellen als

> > licht en licht als duisternis; die bitter doen

> > doorgaan voor zoet en zoet voor bitter.

> >

> > Boaz.

>

> Je bent een prima bondgenoot bedoelt Baldu en

> eigenlijk is dit wel zo, soms heb je iets

> kinderlijks en dat is positief bedoeld ;)

Ik ben geen bondgenoot van de geirriteerde Baldu en ook niet van jou Marith.

Jullie zijn de werkers der duisternis!

Boaz.

• 'en passant'

Bezem Schreef:

——————————————————-

> Moet een gesprekspartner voor jou dezelfde visie

> hebben ?

Absoluut niet,integendeel zelfs , slechts een open ‘mind’ (visie is misschien niet het juiste woord) is noodzakelijk , anders is er geen gesprek mogelijk.

Marith

• Claude Hommel

De topic gaat over de slang als brenger van gnosis.

haha :D !

• Claude Hommel

ok :)