Waar ik het over heb, is een God die het bv nodig vindt om Sodom en Gomorra te verwoesten. Een wraakgod dus.
Sodom en Gomorra zijn natuurlijk niet door God vernietigd, maar veel christenen geloven dit wel.
En als je dit gelooft, dan is Jezus niet geloofwaardig.
Nu acht ik Jezus toch wel hoger dan een paar bijbelschrijvers die een of ander vernietigend verschijnsel maar aan God toeschreven.
In Gal. 5 staat:
19 Het is duidelijk, wat de werken van het vlees zijn: hoererij, onreinheid, losbandigheid,
20 afgoderij, toverij, veten, twist, afgunst, uitbarstingen van toorn, zelfzucht, tweedracht, partijschappen,
21 nijd, dronkenschap, brasserijen en dergelijke, waarvoor ik u waarschuw, zoals ik u gewaarschuwd heb, dat wie dergelijke dingen bedrijven, het Koninkrijk Gods niet zullen beërven.
God is een jaloerse (afgunstige) God zeggen veel christenen, God is toornig zeggen veel christenen. En dit staat met name in het OT.
Hoe raar toch, dat deze eigenschappen “werken van het vlees zijn” .
God die Zijn eigen Koninkrijk niet zal beëerven? God die van vlees is?
Dus ja, Jezus breekt met de god der wrake van het Oude Testament . Jezus is de inspirator van een andere godsbeeld, een god van liefde.
Jezus had wel door dat jaloersheid en wraak werken van het vlees zijn en niet van God.