Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Gnosis, oude kennis zonder kruis.

• BOAZ

baldu Schreef:

——————————————————-

> Je maakt reclame BOAZ

> Ik zou het niet beter kunnen :)

>

> Baldu

>

> BOAZ Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > En juist nu, voor de mensen van déze tijd, met

> > het bewustzijn van nu, is het van groot belang

> ons

> > opnieuw door deze oude kennis te laten

> inspireren.

> > Ze is er voor ons, zodat we het opnieuw kunnen

> > verstaan. In veel van deze teksten treedt Jezus

> op

> > als verlosser, niet door voor onze zonden aan

> het

> > kruis te sterven, maar door als wijsheidsleraar

> > ons te helpen ontwaken uit deze droom van

> > onwetendheid en illusie. Ken je Zelf, dan ken

> je

> > het Al.

> >

> > http://www.willemglaudemans.nl/gnosis/

> >

> > Boaz.

Jij zakt steeds verder weg in jouw eigen wereld van illusie.

Hoogmoed komt ten val.

Boaz.

• BOAZ

Numeri 21:4 Toen zij van de berg Hor opgebroken waren in de richting van de Schelfzee ten einde om het land Edom heen te trekken, werd het volk onderweg ongeduldig. 5 En het volk sprak tegen God en tegen Mozes: Waarom hebt gij ons uit Egypte gevoerd? om te sterven in de woestijn? Want er is geen brood en geen water en van deze flauwe spijs walgen wij. 6 Toen zond de HERE vurige slangen onder het volk; die beten het volk, zodat er velen van Israël stierven. 7 Daarop kwam het volk tot Mozes en zeide: Wij hebben gezondigd, want wij hebben tegen de HERE en tegen u gesproken; bid tot de HERE, dat Hij de slangen van ons wegdoe. Toen bad Mozes ten gunste van het volk. 8 De HERE dan zeide tot Mozes: Maak een vurige slang en plaats die op een staak; ieder, die daarnaar ziet, wanneer hij gebeten is, zal in leven blijven. 9 Toen maakte Mozes een koperen slang en plaatste die op een staak; en wie, wanneer een slang hem gebeten had, op de koperen slang de blik richtte, bleef in leven.

Johannes 3:14

Boaz.

• M*j*r**

Maar dat is nog steeds geen antwoord op mijn vraag.

• samuel

Jezus verkondigt zijn dood

20 Er waren enige Grieken onder hen, die opgingen om op het feest te aanbidden: 21 dezen dan gingen tot Filippus, die van Betsaïda in Galilea was, en vroegen hem en zeiden: Heer, wij zouden Jezus wel willen zien. 22 Filippus ging en zeide het aan Andreas; Andreas en Filippus gingen en zeiden het aan Jezus. 23 Maar Jezus antwoordde hun en zeide: De ure is gekomen, dat de Zoon des mensen moet verheerlijkt worden. 24 Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, indien de graankorrel niet in de aarde valt en sterft, blijft zij op zichzelf; maar indien zij sterft, brengt zij veel vrucht voort. 25 Wie zijn leven liefheeft, maakt dat het verloren gaat, maar wie zijn leven haat in deze wereld, zal het bewaren ten eeuwigen leven. 26 Indien iemand Mij wil dienen, hij volge Mij, en waar Ik ben, daar zal ook mijn dienaar zijn. Indien iemand Mij dienen wil, de Vader zal hem eren. 27 Nu is mijn ziel ontroerd, en wat zal Ik zeggen? Vader, verlos Mij uit deze ure! Maar hiertoe ben Ik in deze ure gekomen. 28 Vader, verheerlijk uw naam! Toen kwam een stem uit de hemel: Ik heb hem verheerlijkt, en Ik zal hem nogmaals verheerlijken! 29 De schare dan, die daar stond en toehoorde, zeide, dat er een donderslag geweest was; anderen zeiden: Een engel heeft tot Hem gesproken. 30 Jezus antwoordde en zeide: Niet om Mij is die stem er geweest, maar om u. 31 Nu gaat er een oordeel over deze wereld; nu zal de overste dezer wereld buitengeworpen worden; 32 en als Ik van de aarde verhoogd ben, zal Ik allen tot Mij trekken. 33 En dit zeide Hij om aan te duiden, welke dood Hij sterven zou. 34 De schare dan antwoordde Hem: Wij hebben uit de wet gehoord, dat de Christus tot in eeuwigheid blijft; hoe kunt Gij dan zeggen, dat de Zoon des mensen moet verhoogd worden? Wie is deze Zoon des mensen? 35 Jezus dan zeide tot hen: Nog een korte tijd is het licht onder u. Wandelt, terwijl gij het licht hebt, opdat de duisternis u niet overvalle; en wie in de duisternis wandelt, weet niet, waar hij heengaat. 36 Gelooft in het licht zolang gij het licht hebt, opdat gij kinderen des lichts moogt zijn.

Dit sprak Jezus en Hij ging heen en verborg Zich voor hen.

Joh. 12

31 Pilatus dan zeide tot hen: Neemt gij Hem en oordeelt Hem naar uw wet. De Joden dan zeiden tot hem: Het is ons niet geoorloofd iemand ter dood te brengen; 32 opdat het woord van Jezus vervuld werd, dat Hij gezegd had, aanduidende, welke dood Hij sterven zou. Joh. 18

29 De volgende dag zag hij Jezus tot zich komen en zeide: Zie, het lam Gods, dat de zonde der wereld wegneemt. Joh. 1

8 En allen, die op de aarde wonen, zullen het (beest) aanbidden, ieder, wiens naam niet geschreven is in het boek des levens van het Lam, dat geslacht is, sedert de grondlegging der wereld. Openb. 13

28 Want dit is het bloed van mijn verbond, dat voor velen vergoten wordt tot vergeving van zonden. Matt. 26

1 En het geschiedde, toen Jezus al deze woorden geëindigd had, dat Hij tot zijn discipelen zeide: 2 Gij weet, dat het over twee dagen Paasfeest is, en alsdan wordt de Zoon des mensen overgeleverd om gekruisigd te worden. Matt. 26

• M*j*r**

Ook hier zegt Jezus niet dat Hij voor onze zonden aan het kruis zal sterven en dat hij de zonden van de mens op zich zal nemen.

“… dat voor velen vergoten wordt tot vergeving van zonden. Matt. 26 ”

Tot vergeving van zonden is niet hetzelfde als de zonde van de mens op zich nemen. Om vervolgens te denken “Ik geloof in Jezus, ik ben gered want Jezus heeft aan het kruis mijn zonden op zich genomen. ” Nergens zegt Jezus dat zelf. Dat anderen dat in de bijbel eventueel zo formuleren doet niet terzake. Het gaat om wat Jezus zegt.

Het christendom heeft dus de werkelijke leer van Jezus vervangen door deze leerstelling van zonden en kruis.

En dat alles haalt het christendom uit een paar versen tegen het einde van Jezus' leven.

De leer die Jezus de drie jaren daarvoor verkondigd heeft, doet bij veel christenen niet terzake.

• Stefan

Het voorstaan dat geloven in Jezus de redding is, is gemakzuchtig.

Door het geloof zal u behouden worden, betekent niet dat geloven het eindpunt is, echter, het is het begin van en door de bekering.

Omdat het geloof wakker maakt, wat slaapt.

• M*j*r**

thomas Schreef:

——————————————————-

> Het voorstaan dat geloven in Jezus de redding is,

> is gemakzuchtig.

Dat is inderdaad gemakzuchtig. De discipelen geloofden ook in Jezus en toch bleef Jezus hen onderwijzen. Als alleen geloven in Jezus de redding is, zou Hij met de discipelen ook snel klaar zijn geweest.

Maar nee, wat zegt Jezus hen:

Joh. 16

12 Nog veel heb Ik u te zeggen, maar gij kunt het thans niet dragen;

> Door het geloof zal u behouden worden, betekent

> niet dat geloven het eindpunt is, echter, het is

> het begin van en door de bekering.

>

> Omdat het geloof wakker maakt, wat slaapt.

Mooi gezegd :)

• samuel

M*j*r** Schreef:

——————————————————-

> Ook hier zegt Jezus niet dat Hij voor onze zonden

> aan het kruis zal sterven en dat hij de zonden van

> de mens op zich zal nemen.

>

> "… dat voor velen vergoten wordt tot vergeving

> van zonden. Matt. 26 "

Ergo door wie zijn je zonden vergeven? Juist door het offer van Jezus Christus.

>

> Tot vergeving van zonden is niet hetzelfde als de

> zonde van de mens op zich nemen. Om vervolgens te

> denken "Ik geloof in Jezus, ik ben gered want

> Jezus heeft aan het kruis mijn zonden op zich

> genomen. " Nergens zegt Jezus dat zelf. Dat

> anderen dat in de bijbel eventueel zo formuleren

> doet niet terzake. Het gaat om wat Jezus zegt.

Je hoeft het niet aan te nemen hoor, ga maar gewoon verder met je zelfverlossing.

>

> Het christendom heeft dus de werkelijke leer van

> Jezus vervangen door deze leerstelling van zonden

> en kruis.

> En dat alles haalt het christendom uit een paar

> versen tegen het einde van Jezus' leven.

> De leer die Jezus de drie jaren daarvoor

> verkondigd heeft, doet bij veel christenen niet

> terzake.

Nee dat maak jij er van, maar wat er gewoon staat is dat Hij met een reden kwam en ook met een reden de kruisdood moest ondergaan, dat je het niet kan of wil begrijpen is meer een probleem van jou en niet van een ander.

1 En het geschiedde, toen Jezus al deze woorden geëindigd had, dat Hij tot zijn discipelen zeide: 2 Gij weet, dat het over twee dagen Paasfeest is, en alsdan wordt de Zoon des mensen overgeleverd om gekruisigd te worden. Matt. 26

• M*j*r**

Wat jij wilt Samuel.

Ik vind het geen argumenten. Het geeft nog steeds geen antwoord op de vraag.