Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Christelijke dwangarbeid

• toeter

= nieuwe slavernij

• toeter

David's belevingswereld strekt niet verder dan het kerkorgel, net als bij al die gristenen

• David

toeter Schreef:

——————————————————-

> ik wil best vrijwilligerswerk doen als iedereen

> hiertoe verplicht wordt, niet alleen zij die toch

> al naast de pot pissen. En bovendien hoeven we

> vrijwilligerswerk ook niet op te hemelen. Zo

> bijzonder is het nou ook weer niet.

Er is genoeg vrijwilligerswerk.

Solliciteer eens bij een kringloopwinkel bijvoorbeeld.

Maar ook genoeg werk in het bedrijfsleven.

Als jij met een bijstandsuitkering bij bijvoorbeeld de Albert Heijn gaat solliciteren zal je eerst 2 maanden als stagaire aan de slag gaan met behoud van je bijstandsuitkering.

En zou je bij geschiktheid gewoon salaris kunnen krijgen die aangevuld wordt door de WSW.

Vakkenvullen is niet zo bijzonder maar kan best gezellig zijn.

In elk geval goed voor je eigenwaarde als je niet je hand hoeft op te houden voor niks doen.

David ;)

• toeter

luister eens christelijke slavendrijver: als je echt zo christelijk bent, sta jij je baantje af aan een werkloze en ga je zelf in een kringloop staan met behoud van uitkering. Waarom moet een ander op bijstandsnivo werken en jij niet?

• toeter

prima, laten we jou dan ook op bijstandnivo betalen, waarom altijd weer de anderen?

• David

Gonnie Schreef:

——————————————————-

>

> En de lonen moeten wel hoger zijn dan het bijstand

> niveau.

Wat ben je volgens jou beter af als je een bijstandsuitkering hebt en geen werk of vrijwilligerswerk of als stagiare aan de slag gaat met een bijstandsuitkering.?

De hele dag op bed liggen of achter je pc hangen?

Of als je wat doet voor je geld ,je gevoel van eigenwaarde misschien ?

David ;)

• David

toeter Schreef:

——————————————————-

> prima, laten we jou dan ook op bijstandnivo

> betalen, waarom altijd weer de anderen?

Ik verdien mijn eigen geld en ben niet afhankelijk van een uitkering.

.

• Gonnie

Ik vind het zeer triest als mensen geen werk hebben, en van een uitkering afhankelijk zijn.

Maar dat neemt niet weg dat ieder die een volledige baan hebben ,en van hun loon daar behoorlijk van kunnen leven, en dat is goed eten en dat zij hun vaste lasten kunnen voldoen en behoorlijk gekleed kunnen gaan.

• Frederik D

En eens per maand een goed boek kunnen kopen.

• Gonnie

En een DVD.