Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Christelijke dwangarbeid

• David

Ik sta perplex.

Hoe ver ben je gevallen als je werken voor de kost schandalig vindt.

Iedereen die bijstand wil hebben zou daarvoor tenminste vrijwilligerswerk moeten doen.

Ik heb het uiteraard niet over mensen die niet kunnen werken.

David ;)

• David

Als je werken slavernij vindt is er toch echt iets mis.

Niemand is verplicht om te werken. Dus kan je het nooit slavernij noemen.

Maar als je je in je levensonderhoud wilt voorzien en je kan werken is het belachelijk dat je op je achterste mag blijven zitten en je handje ophouden zonder daar iets tegenover te stellen.

En het kan best zijn dat Toeter niet kan werken maar dan is er voor hem geen reden om zich druk te maken over het voorstel want het geldt alleen voor mensen die kunnen werken.

Overigens is er niets nieuws onder de zon want iedereen die bijstand ontvangt en kan werken kan al verplicht worden vrijwilligerswerk of stage te doen voor een bijstanduitkering.

Dus de zogenoemde slavernij waar Toeter het over heeft is al een feit!

David ;)

• David

toeter Schreef:

——————————————————-

> nog zo'n geïndoctrineerde; ik zeg: schaf de kerk

> af

Wat heeft de kerk hier nou weer mee te maken.

Ik zou zeggen schaf de bijstand af voor mensen die kunnen werken en geef hun “vrijwillgerswerk”waarvoor ze betaald worden.

David ;)

• toeter

ik wil best vrijwilligerswerk doen als iedereen hiertoe verplicht wordt, niet alleen zij die toch al naast de pot pissen. En bovendien hoeven we vrijwilligerswerk ook niet op te hemelen. Zo bijzonder is het nou ook weer niet.

David = wereldvreemde geïndoctrineerde christen.

Het enige waar jij niet perplex van staat is van dreiegne met hel en verdoemenis en van liederen zin gen voor de Here op de vroege zondagochtend.

• toeter

het verschil tussen niet kunnen werken en niet willen werken is politiek gezien heel subjectief. En laten we nou eens ophouden met werk zo bijzonder te vinden.

Het wordt tijd dat ik die dominee van jouw aan de orgelpijpen vastketen.

david = wereldvreemde christen

• Frederik D

Ik had het over de hoogte van de beloning. Niet over al of niet werken.

• Frederik D

Dat hoeft nou ook weer niet. Beperk je tot het onderwerp.

• toeter

en hou nou eens op met dat Middeleeuwse “wie niet werkt die zal niet eten.” Ja, eten lukt wel maar de huur betalen dus niet.

• David

Wie recht heeft op een bijstandsuitkering kan natuurlijk nooit minder krijgen dan waar hij recht op heeft.

Dus gewoon een betaling op bijstandsniveau.

David ;)

• Gonnie

Ik sta van jou perplex, natuurlijk ieder gezond mens moet zorgen voor zijn eigen onderhoud en daar zal dan voor gewerkt moeten worden, en dat werken moet zoveel betaald worden dat daar behoorlijk van geleefd kan worden, en niet zo laag dat zij aan het eind van de maand op een houtje moeten bijten.

Want wat ik zo al wel volg zijn er een hoop mensen die in de schulden zitten.

En de lonen moeten wel hoger zijn dan het bijstand niveau.