Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

de wetenschap/vrijdenkerij kletst maar wat

• toeter

nadat ene meneer stapel fraudeerde met de waarheid, nu ook de big bang op de helling staat, blijkt dat ook topeconomen niets weten. Hun dure studies en studieboeken hebben de economische crisis niet kunnen voorkomen. Voor mensen met een hardnekkig geloof in wetenschap is dit wel een domper. Voortaan kunnen ze beter op de bijbel afgaan.

In het onderzoeksrapport naar de oorzaken van de economische crisis staat de simpele conclusie:

“Weinigen hebben deze financiële crisis voorspeld”

FBI, september 2004:

“Rampant fraud in the mortgage industry has increased so sharply that the FBI warned Friday of an ”epidemic“ of financial crimes which, if not curtailed, could become ”the next S&L crisis."

• Douce.

Wetenschap als het hoogste goed beschouwen (al acht ik het zeer belangrijk), doe ik niet aan mee.

Echter, wat is er wetenschappelijk aan het voorspellen van crises? Dat ontgaat me ten enenmale.

Douce

• toeter

wetenschap baseert zich op modellen en gebruikt moeilijke woorden als extrapoleren om het wat te laten klinken.

• Stefan

` enen - ma - le :

ten enenmale

volkomen, geheel en al

Vreemd, die meervouds n in dit woord.

• Frederik D

Staat de Big Bang op de helling? Hoe kom je er op?

• toeter

zie http://cosmologystatement.org/

• Frederik D

Kortom, een verwaarloosbare minderheid van fysici verzet zich er tegen.

En waarom dat verzet? Zouden die fysici geen dubbele agenda hebben? Naast een wetenschappelijke agenda ook nog eens een religieuze? Maar religie hoort niet in de wetenschap thuis behalve als object van onderzoek waarvan acte.

• toeter

alsof het getal van een minderheid de waarheid bepaalt. Hilton Ratcliff die meedoet staat in de top 20 van de meest invloedrijke astronomen. Dit zijn echte wetenschappers die hun nek durven uit te steken.

• Frederik D

Religie hoort niet in de wetenschap.

Het verzet tegen de BB is een parallel aan het dwepen met het ID-idee.

• toeter

volgens mij heb jij een paar flinke borrels op. Ik heb het helemaal niet over religie gehad, alleen over het feit dat de BB op de helling staat. Wat ben jij eigenlijk voor geïndoctrineerd ventje met een bord voor de kop? waar heb je het over man?