Het geloof is een bezit. En dat bezit is niet van deze wereld, maar uit God.
De rest is ijdelheid.
Tot hier maar weer even, draaikont.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlWat uit God is, is van Hem.
Hoe kan ik iets bezitten van Hem, dan alleen datgene wat Levend gemaakt is. En dat is van Hem.
Ef.2
1 En u heeft Hij mede levend gemaakt, daar gij dood waart door de misdaden en de zonden;
2 In welke gij eertijds gewandeld hebt naar de eeuw dezer wereld, naar de overste van de macht der lucht, van de geest, die nu werkt in de kinderen der ongehoorzaamheid;
3 Onder welke ook wij allen eertijds verkeerd hebben in de begeerlijkheden van ons vlees, doende de wil des vleses en der gedachten; en wij waren van nature kinderen des toorns, gelijk ook de anderen;
4 Maar God, Die rijk is in barmhartigheid door Zijn grote liefde, waarmee Hij ons liefgehad heeft,
5 Ook toen wij dood waren door de misdaden, heeft ons levend gemaakt met Christus; ( uit genade zijt gij zalig geworden)
6 En heeft ons mede opgewekt, en heeft ons mede gezet in de hemel in Christus Jezus;
7 Opdat Hij zou betonen in de toekomende eeuwen de uitnemende rijkdom van Zijn genade, door de goedertierenheid over ons in Christus Jezus.
8 Want uit genade zijt gij zalig geworden door het geloof; en dat niet uit u, het is Gods gave;
9 Niet uit de werken, opdat niemand roeme.
10 Want wij zijn Zijn maaksel, geschapen in Christus Jezus tot goede werken, welke God voorbereid heeft, opdat wij daarin zouden wandelen.
Datgene wat geraakt wordt door het Woord, is van God; Geest zoekt in het hart wat van Hem is.
Dit heb ik al vaker geschreven.
En vanaf dat moment zal er een inkeren zijn, een omkeren naar datgene wat geraakt is; het zaad Jezus Christus.
Dat is het geloof wat de sleutel is of de aanzet, de drive, om alles op alles te willen zetten dit geraakte verder te onderzoeken, kennis op te doen over God en Zijn gebod.
Moet ik verder gaan, wat het geloof is, en tot waar het toe in staat is?
Door het geloof zal men zalig worden, omdat het geloof leidt tot Godsvrucht.
Zie in, dat niets van jou bijdraagt dan alleen de overgave aan datgene, wat uit God is; Hij moet groeien in de mens, en ‘ik’ minder worden. En ‘ik’ heeft uiteindelijk niets meer, dan alles in Hem, door Hem en tot Hem.
Laat ik het eens anders stellen, misschien gaat er een lichtje branden!
In de reaktie aan BOAZ schreef je dat het het eigen geloof van de schrijver was.
Nu schrijf jezelf dat je het geloof bezit, want het komt uit God, dus is het je eigen geloof want je bezit het.
Nu als de schrijver het dus uit zijn eigen geloof geschreven heeft, en hij dat geloof bezit dat uit God is.
Is het dan je eigen geloof thomas of heb jij toch het geloof van een ander?
Tja..
Wat ik schreef aan Boaz, dat iemand schreef uit zijn eigen geloof, dan doel ik op een geloven vanuit het verstand (overtuiging), of vanuit een dogma, of vanuit onwetendheid.
Dat is geloven in de zin van denken, weten volgens de letter, of simpelweg omdat men niet beter weet en gelooft dat wat men brengt de waarheid is. De eigen waarheid, de overtuiging, of de eigen wijsheid. Eigen in de zin van een bezit van de oude mens, de eigen wil en het ‘'bestaansweten’', de oude tongen, het in-eigen vuur.
Dat schreef ik betreffende een schrijven vanuit het eigen geloof, een bezit als houten vat, strohalmen of oude tempel die afgebroken moet worden ten gunste van Hem.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?