Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Profetie wordt werkelijkheid

• theo

Neen neen neen, de eindtijd is NU.

WAT zeg..die is al geweest.

'De Bijbel garandeerd het!' volgens een affiche op NS-stations, inclusief spelvaut.

Het gaat over de aankondiging van het einde der tijden, dat verwacht wordt op 21 mei 2011.

De aankondiging gaat gepaard met een oproep tot bekering, als in de dagen van de profeet Jona: ‘Roep sterk tot God’ (Jona 3:8).

Het is afkomstig van de Amerikaan Harold Camping (89), directeur van de organisatie Family Radio.

De precieze datum is berekend met de zondvloed van Noach (Genesis 6-9), 7000 jaar geleden, als uitgangspunt.

Het feit dat 21 mei inmiddels ongemerkt voorbij is gegaan, wijt Camping aan onnauwkeurigheid in zijn berekening.

Hij houdt het nu op 21 oktober 2011.

Dus het einde der tijden is al geweest.

• Richard II

> > 12 En doordat de wetteloosheid zal toenemen,

> zal de liefde van velen verkillen.

> Ook dat zie je nu heel veel. En met name ook als

> iemand zich niet het geloof van een ander door de

> strot laat duwen. De lieve “strotduwer” blijkt

> dan toch geen liefde uit te dragen.

Dat zie je verkeerd Wie zijn kinderen liefheeft, kastijdt ze.

Juist het strotduwen is een daad van ultieme naastenliefde.

Want wie het duwsel niet accepteert, gaat verloren.

Dus door iemand het ware geloof door de strot te duwen, redt je hem.

Het ‘slachtoffer’ stribbelt dan wel tegen, maar eens zal hij de strotduwer dankbaar zijn.

Dat is naastenliefde.

• baldu

Ik zie dat je reactie op verschillende manieren gelezen kan worden Richard

Wat ik erin lezen kan is dat je ermee iets flink op de helling zet

niet dat van Majorie overigens :)

maar een overtuiging van een aantal christenen dat ze een ander MOETen overtuigen van hun gelijk

Baldu

Richard II Schreef:

——————————————————-

> > > 12 En doordat de wetteloosheid zal toenemen,

> > zal de liefde van velen verkillen.

>

> > Ook dat zie je nu heel veel. En met name ook

> als

> > iemand zich niet het geloof van een ander door

> de

> > strot laat duwen. De lieve “strotduwer” blijkt

> > dan toch geen liefde uit te dragen.

>

> Dat zie je verkeerd Wie zijn kinderen liefheeft,

> kastijdt ze.

> Juist het strotduwen is een daad van ultieme

> naastenliefde.

> Want wie het duwsel niet accepteert, gaat

> verloren.

> Dus door iemand het ware geloof door de strot te

> duwen, redt je hem.

> Het ‘slachtoffer’ stribbelt dan wel tegen, maar

> eens zal hij de strotduwer dankbaar zijn.

> Dat is naastenliefde.

• theo

Ik heb dat gemist maar vanmorgen hoorde ik dat deze meneer een passend antwoord heeft gegegevn.

De opname is geweest op 21 oktober, slechts een handjevol mensen is echter opgenomen zodat het niemand opvalt.

Missen jullie iemand uit jullie omgeving? Iemand die zomaar van de aardbodem is verdwenen?

• M*j*r**

theo Schreef:

——————————————————-

Heb jij dat gemist :D

Hier is de link:

http://www.nu.nl/algemeen/2646302/onheilsprofeet-voorspelt-opnieuw-einde-van-wereld.html

Onheilsprofeet voorspelt opnieuw einde van de wereld

Laatste update: 21 oktober 2011 09:59 info .AMSTERDAM - De wereld zal vrijdag 21 oktober vergaan, voorspelt eindtijdprofeet Harold Camping. Na twee eerdere voorspellingen weet hij nu echt zeker dat aan dit aardse leven een einde komt.

Lees verder in de link.

> Ik heb dat gemist maar vanmorgen hoorde ik dat

> deze meneer een passend antwoord heeft gegegevn.

>

> De opname is geweest op 21 oktober, slechts een

> handjevol mensen is echter opgenomen zodat het

> niemand opvalt.

Hahaha :D . Een handjevol mensen opgenomen? De wereld zou volgens hem vergaan en als ik zo eens naar buiten kijk, is die er gewoon nog.

Toen er op 21 oktober niets gebeurde vroeg ik me al af met wat voor een smoes hij aan zou komen.

> Missen jullie iemand uit jullie omgeving? Iemand

> die zomaar van de aardbodem is verdwenen?

Haha :D

Maar goed, we zullen hem missen, lees hieronder maar.

Eindtijdvoorspeller Camping gaat met pensioen

Robin de Wever − 27/10/11, 16:08

Evangelist Harold Camping stopt met het leiden van diensten. Ook zijn christelijke radiostation laat hij links liggen. De onheilsprofeet was de laatste tijd niet meer zo zeker van zichzelf.

Camping voorspelde meermaals onterecht het einde van de wereld. In 1988 zou de wereld een belangrijke stap richting de eindtijd zetten, verkondigde Camping in de voorafgaande jaren.

Uiteindelijk zou op 21 mei 2011 de Dag des Oordeels plaatsvinden. Toen er op die dag ogenschijnlijk niets gebeurde, stelde Camping zijn voorspelling bij. Hij had zich misrekend. De eindtijd zou er alsnog komen, en wel op 21 oktober - afgelopen vrijdag.

De laatste weken was hij voorzichtiger: niemand kon het tijdstip van de Apocalyps kennen. Het was een radicale koerswijziging. Campings baseerde zijn voorspellingen jarenlang op een complexe rekenmethode. Die steunde op Bijbelteksten, de Joodse feestdagen van de klassieke Hebreeuwse kalender, een maankalender en een datum in de Gregoriaanse kalender.

Leegloop

Camping was naar verluidt erg teleurgesteld dat er op 21 mei niets gebeurde. In zijn kerk in Californië zou een leegloop hebben plaatsgevonden. Vorige maand september verkondigde hij via zijn radiostation Family Radio dat het einde zich ‘erg, erg stilletjes’ zou manifesteren.

Dergelijke zelfrelativering is gebruikelijk, meent Catherine Wessinger, die meerdere eindtijdgroeperingen onderzocht. Iemand die foute religieuze voorspellingen heeft gedaan kan zich ‘redden’ met plotselinge nuance. Sommigen ‘spiritualiseren’ de apocalyps. Ze zien het einde dan niet langer als een fysieke stop, maar als geestelijk en niet-waarneembaar.

http://www.trouw.nl/tr/nl/5091/Religie/article/detail/2996820/2011/10/27/Eindtijdvoorspeller-Camping-gaat-met-pensioen.dhtml

• M*j*r**

theo Schreef:

——————————————————-

> Ik heb dat gemist maar vanmorgen hoorde ik dat

> deze meneer een passend antwoord heeft gegegevn.

>

> De opname is geweest op 21 oktober, slechts een

> handjevol mensen is echter opgenomen zodat het

> niemand opvalt.

Overigens hebben alle prikkers op dit bord dan de boot gemist, ook zij die het juiste geloof hebben. Ik heb ze na 21 oktober allemaal nog zien prikken :D

> Missen jullie iemand uit jullie omgeving? Iemand

> die zomaar van de aardbodem is verdwenen?

• theo

Oeps.

• M*j*r**

Je weet het weer leuk te brengen, haha :D

Maar, er zullen misschien wel christenen zijn die het met je eens zijn. Het wordt wel niet in die bewoordingen weergegeven, maar het komt wel op hetzelfde neer.

• Richard II

Misschien dat in sommige kerken de banken iets minder goed bezet zijn dan voor 21 oktober?

Heb je voor de zekerheid je eigen schaapjes nageteld?

• Richard II

De toelatingseisen zijn kennelijk heel erg zwaar. Zelfs voor ware gelovigen.