Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Bevordering van hekserij door J.K Rowling.

• baldu

Wat je schetst is de rijkdom van het kippenhok Boaz

1 haan, 10 hennen, en allen zeggen zij tegen hun kuikens:

pas op, dat je niet naar buiten gaat want daar loert gevaar, blijf liever hier

zodra het kuiken groot is wordt het door de eigenaar weggenomen, en belandt het na geplukt te worden in de pan

om even later gulzige magen te voeden van mensen die het kippenhok gebouwd hebben voor zichzelf, niet voor de kippen

Iemand die werkelijk vrij wil zijn, zal op zoektocht gaan buiten het gaas van het hok

en zeker, er loeren vossen en wolven, en het is niet zeker dat het kuiken de wereld leert kennen zoals die is

maar in het hok is 1 ding zeker, en dat is belanden op een rijkelijk versierde dis, walmend van gebraden vlees

wat overblijft van het kuiken zijn de botjes, op BOAZ's bordje

terwijl deze de lippen reinigt met een doekje

Waar zou satan naar op zoek zijn denk je Boaz?

naar mensen in hokken…………..

Baldu

BOAZ Schreef:

——————————————————-

> Marith Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > BOAZ Schreef:

> >

> ————————————————–

>

> > —–

> > > Harry Potter vormt een geestelijk gevaar voor

> > > kinderen.

> > > In plaats van te horen naar tovenaars en

> > > waarzeggers, moeten we horen naar de Profeet

> > door

> > > God verwekt, dat is de Heer Jezus Christus.

> >

> > Dit zijn jouw woorden heb ik begrepen.

> > Heb je nooit sprookjes gelezen?

> > Ik betreur de kinderen die hier niet met

> > grootgebracht worden maar onmiddellijk

> > ondergedompeld worden in 'het woord van de

> Heer'.

> > Wat een armoede :(

>

> Wat jij armoede noemt, noem ik rijkdom.

>

> De Here Jezus Christus is Heer, Hallelujah!

>

> Boaz.

>

> >

> > Marith

• BOAZ

thomas Schreef:

——————————————————-

> Verder kom je niet in de uitleg wat dit inhoudt;

> wederom geboren worden.

In de eerste plaats krijgt een van boven geborene de Geest als onderpand.

>

> Je zegt dat het betekent; van boven geboren

> worden. En dit schrijf je nu al een paar keer,

> maar wat gebeurt er dan.

Toen werd ik een hemelburger in mijn aardse tent!

2 Korinthiers 5:1 Want wij weten, dat, indien de aardse tent, waarin wij wonen, wordt afgebroken, wij een gebouw van God hebben, in de hemelen, niet met handen gemaakt, een eeuwig huis. 2 Want hierom zuchten wij: wij haken ernaar met onze woonstede uit de hemel overkleed te worden, 3 als wij maar bekleed, en niet naakt, zullen bevonden worden. 4 Want wij, die nog in een tent wonen, zuchten bezwaard, omdat wij niet ontkleed, doch overkleed willen worden, opdat het sterfelijke door het leven worde verslonden. 5 God is het, die ons juist dáártoe bereid heeft en die ons de Geest tot onderpand gegeven heeft.

6 Daarom zijn wij te allen tijde vol goede moed, ook al weten wij, dat wij, zolang wij in het lichaam ons verblijf hebben, ver van de Here in den vreemde zijn 7 – want wij wandelen in geloof, niet in aanschouwen – 8 maar wij zijn vol goede moed en wij begeren te meer ons verblijf in het lichaam te verlaten en bij de Here onze intrek te nemen. 9 Daarom stellen wij er een eer in, hetzij thuis, hetzij in den vreemde, Hem welgevallig te zijn. 10 Want wij moeten allen voor de rechterstoel van Christus openbaar worden, opdat een ieder wegdrage wat hij in zijn lichaam verricht heeft, naardat hij gedaan heeft, hetzij goed, hetzij kwaad.

>

> Wat er gebeurt in de mens, die zich bekeert, die

> het geloof ontvangt en gaat inzien in wie hij

> is….dat wil je niet lezen.

Mensen die door de Genade van God geroepen zijn, zullen zich bekeren tot de Here Jezus Christus en zijn volbrachte offer en bloedstorting aan het kruis van Golgotha en zijn lichaamlijke opstanding uit de dood.

>

> Wat anderen ervaren, en vanaf de val van de mens

> deze meegegeven is om terug ‘'op te klimmen’' naar

> God…dat wil je niet weten.

Hoef ik ook niet te weten!

Opklimmen is een Rozenkruisers uitdrukking van zelfverlossing.

Die beklimming staat ook beschreven in het boek van Mirdad, maar als jij zonodig wil opgaan in de universele wereldgeest die zich christus noemt, ga je gang.

Verwar die universele christus niet met de Enig geboren Zoon van Jahweh de Levend God, de Here Jezus Christus die nu gezeten is aan de rechterhand van Jahweh God.

>

> Het enige wat houvast lijkt te geven is de

> ommekeer die je meegemaakt hebt, en dat vorige

> leven niet meer wil zien, omdat je aanneemt dat je

> van boven af opnieuw geboren bent.

Het is geen aanname, ik weet het zeker.

>

> Hoe dat werkelijk in zijn werk gaat…dat wil je

> niet weten, en niet lezen.

>

> Dat de oude mens aanwezig is door je woorden

> heen…wil je niet weten.

>

> Dat de Weg beschreven wordt, én besproken en

> gezien in het schrijven van anderen…daar wil je

> niet van weten, en niet lezen.

De hemelburger woont nog steeds in zijn aardse tent, die ouders heeft, op school heeft gezeten en een vak heeft geleerd etc en dat blijft allemaal hetzelfde als men van bovenaf opnieuw geboren is.

>

> Het ervaren van mede-gelovigen die zien en

> weten…wil je niet lezen en niet mee-beleven.

>

> Alles wordt afgekeurd, ingekapseld, afgebakend,

> verworpen.

Ik zie jou niet als een medegelovige, maar als een dwaalleraar.

>

> Daarbij wordt niets gebracht waarover de bijbel

> spreekt wat de mens die het geloof ontvangt en

> daarmee verder gaat, van spreekt én geboden wordt

> zelfs; Heb Mij lief met heel je wezen en je naaste

> als jezelf.

Het zijn twee geboden Thomas, heb Jahweh God lief die ( buiten ons ) in de hemelen woont en onze naaste die in een aardse tent naast ons leeft.

Dat is een wereld van verschil.

>

> Is dat wedergeboorte waar je van getuigt, of nog

> steeds de bekering?

>

> Het is meer..dan alleen de ommekeer, en het gaat

> verder dan alleen een wijzen op de Herder.

>

> De mens moet veranderen, van hart, verstand en

> ziel, wil hij helemaal zich overgeven aan God. Het

> veranderen is geen moment opname van 30 jaar

> geleden, maar een innerlijk Proces van de

> mens…

Waarom schrijf jij proces met een hoofdletter?

Het woord komt niet eens voor in de Bijbel!

Door geloof en bekering!

Niet door een langzaam innerlijk proces van reiniging van een hart dat nooit rein is geweest.

>

> maar dat wil je niet weten, en niet lezen.

>

> Dat is je goed recht, maar houdt anderen dan niet

> tegen die dit wel willen, en kunnen zien.

Het is een deel van mijn discipelschap om de dwaalleraars te ontmaskeren en buiten de Gemeente te houden.

Boaz.

• 'en passant'

Allen Schreef:

——————————————————-

een geloof zonder de Liefde is een luid klinkende bel, een loze huls, een wit gepleisterd graf,

een niets zeggend verhaal, waar niemand wat aan heeft, laat staan dat zij geloven wat je beweerd te weten/geloven.

Met een verstands-/historisch geloof zal je niets bereiken.

Met een levend geloof verzet je bergen.

(tu) Mooi ook jouw laatste zin Allen, zo is het , het is de Kracht die aanzet tot het ‘bovenmenselijke’ handelen.

• 'en passant'

BOAZ Schreef:

——————————————————-

> Marith Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > BOAZ Schreef:

> >

> ————————————————–

>

> > —–

> > Ik was ooit bang voor mijn eigen hart en dat

> heb

> > ik uit handen gegeven.

> > Aan de Here Jezus Christus!

> >

> > Waarom was je ooit bang voor je eigen hart?.

>

> Spreuken 20:9 Wie kan zeggen: Ik heb mijn hart

> gezuiverd, ik ben rein van mijn zonde?

>

> Boaz.

Hoi Boaz,

Mijn vraag was eigenlijk waarom je bang was van je eigen hart. Was het wel angst voor je eigen hart of was het angst voor de influisteringen van allerhande ‘machten’ die jouw handelingen leiden en waar je geen verweer tegen had waardoor je je liet gebruiken?

Ik geloof echt wel dat er met jou iets gebeurde waardoor je tot een soort bekering of inzicht kwam. Maar daar stopt hier niet mee, het is nog maar een begin.

Behoud altijd een open ‘mind’ zou ik zeggen en besef dat je altijd leerling blijven zal, geen ‘meester’.

Marith

• BOAZ

baldu Schreef:

——————————————————-

> Wat je schetst is de rijkdom van het kippenhok

> Boaz

> 1 haan, 10 hennen, en allen zeggen zij tegen hun

> kuikens:

>

> pas op, dat je niet naar buiten gaat want daar

> loert gevaar, blijf liever hier

> zodra het kuiken groot is wordt het door de

> eigenaar weggenomen, en belandt het na geplukt te

> worden in de pan

> om even later gulzige magen te voeden van mensen

> die het kippenhok gebouwd hebben voor zichzelf,

> niet voor de kippen

In het Nieuwe Jerusalem zal er geen bloed meer vloeien.

Een prachtige stad om voor eeuwig in te wonen voor hen die geschreven staan in het boek des levens van het Lam Openbaring 21:22-27

>

> Iemand die werkelijk vrij wil zijn, zal op

> zoektocht gaan buiten het gaas van het hok

> en zeker, er loeren vossen en wolven, en het is

> niet zeker dat het kuiken de wereld leert kennen

> zoals die is

> maar in het hok is 1 ding zeker, en dat is

> belanden op een rijkelijk versierde dis, walmend

> van gebraden vlees

> wat overblijft van het kuiken zijn de botjes, op

> BOAZ's bordje

> terwijl deze de lippen reinigt met een doekje

>

> Waar zou satan naar op zoek zijn denk je Boaz?

> naar mensen in hokken…………..

Jij hebt de heerlijkheid versmaad en gelasterd.

http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/read.php?335,14691360,14696101#msg-14696101

Jij hebt de waarheid verlaten en bent een slaaf geworden van satan en tientallen leraars.

Jij spiegelt de prikkers een leugen voor tweemaal ontwortelde boom.

Judas 1:8 Desgelijks bezoedelen ook deze dromenzieners hun vlees, verwerpen wat heerschappij heet en lasteren de heerlijkheden.

9 Maar Michaël, de aartsengel, durfde, toen hij met de duivel in twist gewikkeld was over het lichaam van Mozes, geen smadelijk oordeel uitbrengen, doch hij zeide: De Here straffe u! 10 Zij echter lasteren al wat zij niet kennen en in hetgeen zij, gelijk de redeloze wezens, van nature weten, ligt hun verderf. 11 Wee hun, want zij zijn de weg van Kaïn opgegaan, zij zijn voor de verleiding van een Bileamsloon bezweken en door het verzet van een Korach ten onder gegaan.

12 Dezen zijn de schandvlekken bij uw liefdemalen, zij, die zonder schroom tezamen feesten om zichzelf te weiden; wolken, die geen water geven, daar zij door winden voorbijgejaagd worden; bomen, die in de late herfst geen vrucht geven; tweemaal gestorven zijn zij en ontworteld; 13 wilde baren der zee, die hun eigen schande opschuimen; dwaalsterren. Voor hen is de donkerste duisternis voor eeuwig weggelegd.

14 Ook over hen heeft Henoch, de zevende van Adam af, geprofeteerd, zeggende: Zie, de Here is gekomen met zijn heilige tienduizenden, 15 om over allen de vierschaar te spannen en alle goddelozen te straffen voor al hun goddeloze werken, die zij goddeloos bedreven hebben, en voor al de harde taal, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben.

16 Dit zijn de morrenden, mokkend om hun lot, wandelende naar hun begeerten, maar hun mond spreekt hoogdravend, als zij om des voordeels wil (de mensen) in hun gezicht vleien.

Boaz.

>

> Baldu

>

> BOAZ Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Marith Schreef:

> >

> ————————————————–

>

> > —–

> > > BOAZ Schreef:

> > >

> >

> ————————————————–

>

> >

> > > —–

> > > > Harry Potter vormt een geestelijk gevaar

> voor

> > > > kinderen.

> > > > In plaats van te horen naar tovenaars en

> > > > waarzeggers, moeten we horen naar de

> Profeet

> > > door

> > > > God verwekt, dat is de Heer Jezus Christus.

>

> > >

> > > Dit zijn jouw woorden heb ik begrepen.

> > > Heb je nooit sprookjes gelezen?

> > > Ik betreur de kinderen die hier niet met

> > > grootgebracht worden maar onmiddellijk

> > > ondergedompeld worden in 'het woord van de

> > Heer'.

> > > Wat een armoede :(

> >

> > Wat jij armoede noemt, noem ik rijkdom.

> >

> > De Here Jezus Christus is Heer, Hallelujah!

> >

> > Boaz.

> >

> > >

> > > Marith

• BOAZ

Jij scheld het meest van alle prikkers, kom tot bezinning man!

Boaz.

• M*j*r**

thomas Schreef:

——————————————————-

< knip >

> Is dat wedergeboorte waar je van getuigt, of nog

> steeds de bekering?

Van de bekering. Bekering is niet hetzelfde als wedergeboorte. Bekeren m.b.t. godsdienst is naar mijn mening dat men zich van een leven zonder God zich richt op een leven met God (en Jezus).

De Van Dale geeft “bekeren” als volgt weer:

be·ke·ren -keerde, h -keerd van godsdienst, mening of partij laten veranderen

Maar dat wil dan nog helemaal niet zeggen dat je gelijk wedergeboren bent.

> Het is meer..dan alleen de ommekeer, en het gaat

> verder dan alleen een wijzen op de Herder.

Ach ja, dat woord zocht ik eigenlijk, “ommekeer” . Bekering is ommekeer.

> De mens moet veranderen, van hart, verstand en

> ziel, wil hij helemaal zich overgeven aan God. Het

> veranderen is geen moment opname van 30 jaar

> geleden, maar een innerlijk Proces van de

> mens….

Zoals dat bv ook in Kol. 3 staat.

1 Als u nu met Christus uit de dood bent opgewekt, streef dan naar wat boven is, waar Christus zit aan de rechterhand van God.

2 Richt u op wat boven is, niet op wat op aarde is.

Het nieuwe leven

5 Laat dus wat aards in u is afsterven: ontucht, zedeloosheid, hartstocht, lage begeerten en ook hebzucht – hebzucht is afgoderij –,

“Afsterven”. Hier worden prikkers weggehoond als ze het hebben over het ego dat moet afsterven. De bijbel zegt dus wat anders.

8 maar nu moet u alles wat slecht is opgeven: woede en drift, vloeken en schelden.

10 en de nieuwe mens hebt aangetrokken, die steeds vernieuwd wordt naar het beeld van zijn schepper en zo tot inzicht komt.

Die "steeds" vernieuwd wordt. Het veranderen dat een innerlijk proces is. Hoe meer inzicht men gaat krijgen, hoe “nieuwer” de mens wordt.

Het afsterven van dat wat in vers 5 en 8 vermeld staat. Woede komt toch echt uit de mens en niet buiten de mens. Dus de mens zal echt van binnen (innerlijk) moeten veranderen om niet meer woedend uit de hoek te komen.

Ik ben het dus helemaal met je eens Thomas.

12 Omdat God u heeft uitgekozen, omdat u zijn heiligen bent en hij u liefheeft, moet u zich kleden in innig medeleven, in goedheid, bescheidenheid, zachtmoedigheid en geduld.

13 Verdraag elkaar en vergeef elkaar als iemand een ander iets te verwijten heeft; zoals de Heer u vergeven heeft, moet u elkaar vergeven.

14 En bovenal, kleed u in de liefde, dat is de band die u tot een volmaakte eenheid maakt.

15 Laat in uw hart de vrede van Christus heersen, want daartoe bent u geroepen als de leden van één lichaam. Wees ook dankbaar.

16 Laat Christus’ woorden in al hun rijkdom in u wonen;

Ook hier weer "in u wonen"

Voordat men van wedergeboorte kan spreken, zal er toch eerst wat moeten afsterven.

• Stefan

Heldere reactie Majorie..;)

De mens wil zo graag laten zien ‘'dat we er al zijn’', en menen dan ‘'van bovenaf’' de ander te moeten corrigeren van zijn dwalingen.

Wat vergeten wordt, is dat alleen de Geest kan roemen,

en Zijn werk de mens verandert, mits deze mens, het hart, Hem toelaat, ontvangt. Hem opendoet omdat door de hunkering naar de Voeding het Woord de innerlijke maaltijd van Hemelse spijzen zal gaan aanvangen..

Het is echter nog steeds de mens zelf, vanuit zijn eigendunk, die de ander wil imponeren met zijn overtuigingen en dogma's. Dat maakt hem sterk en strijdbaar omdat de letter hem steunt. De letter en daarmee het hoofd van het eigen lichaam. Het hart zwijgt, omdat dit nog gesloten is.

• Stefan

Een reactie vol afgunst, mij dunkt.

Van een gevangen kip, die schreeuwt en waarschuwt naar alles buiten het hok.. inderdaad.

• Stefan

Zo is het Allen.

Het is eigenlijk in elke reactie van belang dat daarmee ‘'het slot op de mond’' zit, en luisteren naar het stille hart.

Hoe paradoxaal..:D