Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Uitverkiezing

• theo

Uitverkiezing heeft voor mij een heel andere lading, ik heb dat hier wel een aantal keren proberen te verwoorden.

• Allen

- Ze zeggen' is sowieso al onzin

Met ‘'ze zeggen’' bedoel ik de zogenaamde kenners, in het bijzonder enkelen op dit bordje, en inderdaad.

wat ‘'ze’' rondbazuinen is onzin.

- maak je maar geen zorgen, als je wil hoor je erbij, God weet of je het doet of niet das alles.

Ik maak mij zeker geen zorgen.

Als ik zo van sommigen hier, die zeggen de waarheid te kennen, de topics en draadjes leest en overdenkt,

dan weet ik nog zo net niet of ik er bij wil horen, ik ben zo wie zo geen figuur die zo nodig ergens bij moet horen.

- Richard II praat in jouw straatje, maar dat maakt je gedachte niet valide. In dat soort vallen komen we allemaal terecht als we niet uitkijken. Daarmee wil ik niet zeggen dat hij dat bewust kwalijk bedoelt hoor, zo werken mensen hersenen standaard.

Richard heeft zijn eigen ideeën over religie en de vaak kwalijke gevolgen daarvan, en daar heeft hij het volste recht toe, en erg vaak heeft hij nog gelijk ook, dat jij dat een val noemt betekent dat jij (waarschijnlijk) jezelf niet goed kent, hij praat zeker niet in mijn straatje, dan heb jij niet begrepen wat ik bedoel.

Richard bedoelt het nooit kwalijk, tot mijn schande moet ik concluderen dat hij erg vaak gelijk heeft, kijk dus eens wat vaker in de spiegel.

Allen.

• Allen

Inderdaad, zo hebben wij mensen het Christelijk geloof om zeep geholpen.

Allen.

• 'en passant'

De bijbel is een gesloten boek, maar goed eigenlijk….

• Frederik D

Ja. Maar ze werden slechts genoemd, niet geciteerd. Doch de stijl verried dat het om ene oude tekst ging.

• Frederik D

Ik zou meteen een hersenscan laten maken.

• BOAZ

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Ja. Maar ze werden slechts genoemd, niet

> geciteerd. Doch de stijl verried dat het om ene

> oude tekst ging.

Ik heb gewoon een goed geheugen:D

Bovendien zijn de Dordtse leerregels er om de vrije wil te onderdrukken!

Dat is bij jou niet nodig als determinist::o

Boaz.

• Frederik D

Wees blij met je geheugen.

Maar jij verwerpt dus de uitverkiezing?

En heb jij de DL wel eens nauwgezet bestudeerd? Toegegeven, erg helder zijn ze niet.

• voorbijganger

BOAZ Schreef:

> Er zijn vele symbolen te vinden op de site

> “harrypotterforseekers” die afkomstig zijn van de

> Rozenkruisers.

Sterker nog: De webmaster van die site IS een rozenkruiser!

Harrypotterforseekers.com is in feite een uithangbord voor de filosofie van de rozenkruisers op basis van de Harry Potter boeken. Het is een middel om jeugdige ‘zoekers’ in contact te brengen met de gnostieke filosofie van het rozenkruis. Het is een niet zo bekend feit dat de Harry Potter boeken voor een groot deel rechtstreeks zijn gebaseerd zijn op het rozenkruisers manifest: de Alchemische Bruiloft van Christiaan Rozenkruis. Harrypotterforseekers.com promoot met name de lectorium rosicrucianum interpretatie van dit geschrift.

Dit alles doet mij sterk denken aan wat er staat geschreven in 2 Timótheüs 4:3-4: “Want er zal een tijd zijn, wanneer zij de gezonde leer niet zullen verdragen; maar kittelachtig zijnde van gehoor, zullen zij zichzelf leraars vergaderen, naar hun eigen begeerlijkheden; En zullen hun gehoor van de waarheid afwenden, en zullen zich keren tot fabels.” De gezonde leer, het Bijbels Evangelie wordt niet meer verdragen en steeds meer verwerpen haar. Men kietelt elkanders oren met wat men graag wil horen: zoete leugens. Aloude gnostieke leugens worden weer in moderne jasjes gepresenteerd aan een grotendeels onwetend publiek… In de vorm van sprookjes en fabeltjes.

Om met de woorden van de apostel Paulus te spreken: “Zich uitgevende voor wijzen, zijn zij dwaas geworden.” (Romeinen 1:22)

• BOAZ

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Wees blij met je geheugen.

Ben ik ook:D

>

> Maar jij verwerpt dus de uitverkiezing?

Ja!

>

> En heb jij de DL wel eens nauwgezet bestudeerd?

> Toegegeven, erg helder zijn ze niet.

Jawel en jij dan?

Boaz.