„Geloof is de eigendomsakte van dingen waarop wordt gehoopt.”
En ontvangen
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nl¥ Lotje ¥ Schreef:
——————————————————-
> Mijn geloof pak niemand af . ik weet dat God
> bestaat . wat ik meegemaakt heb ga niemand wat aan
> . Maar ik weet het zeker…… God is bij je .
En ik weet zeker dat God niet bestaat en de volgende conclusie is dat Hij dus ook niet bij me is. En als Hij wel bestaat dan is Hij een wrede entiteit.
En wat ik heb meegemaakt gaat ook niemand ene donder aan.
Miranda Schreef:
——————————————————-
> Als het mag, ik wil dit graag weten.
>
> Als je niet in God gelooft ben je in de
> veronderstelling dat God niet kan bestaan, toch?
> Waarom zijn er dan toch mensen die geloven dat God
> wel bestaat?
>
>
> Miranda
Hoi Miranda,
Je bent hier om om je heen te aanschouwen, de natuur, de diversiteit aan leven, het bekijken van de sterrenhemel, het aanschouwen van de vele
natuurkrachten die werkzaam zijn, eb-vloed beweging van de zee, alles heeft een inwerking op elkaar, ook wij mensen hebben dat.
Indien je dat aanschouwt kun je jezelf de vraag stellen of dat alles “uit toeval” gewoon uit een big bang, en that's it ontstaan kan zijn.
Bestudeer hoe een klein mensje van die eerste cel zich ontpopt en stel jezelf de vraag of onze wetenschap een verklaring voor geeft die hout snijdt.
Ze denken dat van wel…maar het is leegheid die dergelijke uitspraken maskeren.
Fin, aan jou om het zelf te onderzoeken.
Misschien is er dan wel wat “achter” al die verschijningsvormen, die zich in de materie uitdrukt…….
DNA is hierin geen geestelijke component, dus dat is geen verklaring voor de duidelijkheid.
Ieder leven zelfs een cel heeft, kenmerk van leven. In dat leven zit bewustzijn. Ieder levend organisme heeft connectie met andere cellen.
Succes op je zoektocht.
Ervaren dat er meer is, wil je pas als je accepteert dat er meer moet zijn………..
Maar goed ook al accepteer je het niet….het veranderd niets aan de zaak natuurlijk, dus dan is iedere ervaring er een meer.
O ja, iedere cel heeft leven.
Prachtig hoor. Iedere cel die je lichaam aantast heeft leven. En al die cellen die je lichaam aantast zijn dus door God gemaakt.
Ik zal maar niet de honderden blaadjes A4 met levensbedreigende Goddelijke celletjes hier publiceren.
Maar ik moet toegeven dat de mens mooi gemaakt is. Zo zitten je oren op een perfecte plaats om een bril te dragen , een bril die nodig is om de mankementen aan het oog door Goddelijke celletjes te verbloemen.
Alles is er per toeval, of beter dankzij de natuurwetten. Wie desalniettemin alles wil verklaren door middel van een hoogst fictieve God, is niet beter dan de primitieve Germaan die de donder verklaart via Donar. Er zijn geen goden, er is alleen natuur met haar bekende en onbekende wetten.
Ach, zul je kermen, als er geen bovennatuur is, dan wordt mijn leventje zeer leeg. Maar dat ligt dan puur aan jezelf.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?