CU Schreef:
——————————————————-
> Veel woorden, maar een ontkenning dat God al die
> vervelende celletjes heeft geschapen komt er niet
> uit.
Dat heb je scherp gezien, ik ontken niet dat wat jij waarneemt door studie, maar je hebt mijn woorden niet begrepen; ik schreef
Het menselijk lichaam heeft een eigenschap die onze ogen op tal van zaken wel zouden kunnen openen als je er achter komt.
Ieder lichamelijke indicatie (als manifestatie van een onbalans) heeft ons wat te zeggen.
Gaan we er aan voorbij dan is er onbegrip over het waarom der dingen, en als het denken er dan mee aan de haal gaat krijg je de meest vreemde kronkels te horen over levensbedreigende zaken.
Het aantal levensbedreigende virussen neemt in zeer snel tempo toe ,en de resistentie tegen veel bestaande bacteriën neemt af.
We hebben niets anders gedaan dan de zin van alles naast ons neer leggen. Is het niet meer dan logisch dat men met de handjes in de haren gaat zitten op veel plaatsen, waar men dit wel waarneemt, maar beseft dat er vanuit het oude oplossingen niet veel aan te doen is?
Dan zijn er ook nog ziekelijke denkgeesten die dingen bedenken…. en uitvoeren, maar daar zul je je ook wel van bewust zijn waarschijnlijk?
Wat er van die kant komt is een uitvloeisel van het kwade dat in de mens zit, en in al die vermeende hoogstaandheid is een deel van de mensheid als schepsel onder het nivo gezakt van zijn ware essentie. Dat levert dus een tweesplitsing op. Het deel dat de ontkenning in gaat omdat het luisteren naar het hart negeert, en het deel dat in het denken verzand en vanuit dat egodenken zijn eigen ondergang tegemoet gaat.
Ik ontken niet wat je schrijft, maar heb je bovenstaande woorden op je in laten werken?
Het helpt een ieder om meer de zin te ontdekken van dat wat wij met medicijnen willen bestrijden in de meeste gevallen.
Er zijn wel medicamenten die tijdelijk iets kunnen onderdrukken voor ons, maar indien we verzuimen de echte oorzaak in te zien, zal de oplossing die vanuit de medicijnen voortkwam tijdelijk zijn. Het is dan niets anders dan het verleggen van hetzelfde probleem dat er dan immers nog steeds is.