Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Florin en zijn biblicisme

• Boris

Inderdaad.

• M*j*r**

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Ik lees een hoop gekrakeel over andere onderwerpen

> maar geen tegenargumenten tegen de bijbelse platte

> aarde. Logisch ook.

Natuurlijk, het is een afleidingsmanoeuvre. Jou niet antwoorden en Theo aanvallen. Hoe doorzichtig.

> Er valt geen ontkomen aan: de

> bijbelse aarde is plat.

Daarom reageren Florin en Boaz ook niet. Er valt niets tegen in te brengen. Eigenlijk moet je net zoals Florin altijd doet even flink doordrammen en dan twintig keer hetzelfde vragen.

>Zelfs Eliyahu is er mee

> eens. Zijn rabbi's zijn niet helemaal achterlijk.

> Of toch wel?

• Marjorie

­­¥ Lotje ­­¥ Schreef:

——————————————————-

> en geloof jij nu dat de aarde een bol is?

Pffffffffffffffffffffffffffffffff :D

• Richard II

> In wezen ben jij uitgekeken op Theo, dat is duidelijk!

Ik moet eerst van Theo met andere prikkers discussiëren en dan mag ik weer met hem.

> Ik ben geen atheist en ook geen humanist.

Hoeft ook niet. Het zou leuk zijn als je wat meer behagen stelt in het voeren van discussies. Juist verschillen maken discussie boeiend. Uitwisselen van ideeën, argumenten en standpunten. Dat is wat ik bedoel.

• Frederik D

Eigenlijk wel. Maar mijn Hebreeuws argument was uiteraard onweerlegbaar voor onze “hebraïsten”.

• M*j*r**

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Eigenlijk wel. Maar mijn Hebreeuws argument was

> uiteraard onweerlegbaar voor onze “hebraïsten”.

Dus de eindconclusie luidt: Florin is een atheist die zwart op wit ongeloof promoot. Hij zegt dat de aarde een bol is en neemt dus de bijbelse platte aarde niet aan als historische waarheid.

(Met dank aan zijn eigen woorden. Zelf was ik er natuurlijk niet opgekomen om hem atheist te noemen, maar van Florin kan je heel wat leren. :D. Dat ik ooit gedacht had dat Florin geloofde. :D . Zie hieronder zijn bijzondere uitspraak)

Gepost door: Florin ()

Datum: 05 oktober 2011 23:16

<….> , Theo is de leugenaar en de atheist die zwart op wit ongeloof promoot.

Weer een voorbeeld : Theo beweert omdat Jezus Christus gestorven is aan het kruis en opgestaan is uit de doden, 't is natuurlijk nog maar de vraag of Theo gelooft dat het historisch waargebeurd is..

• theo

Vergeef het hem maar, hij weet niet wat hij schrijft.

• Frederik D

Ja, Florin is dus volgens zijn eigen weergaloze logica een atheïst. Logisch, weergaloos logisch, dat hij dus op zijn beurt anderen beschuldigt van atheïsme.

• Frederik D

Ik wil het hem best wel vergeven, al word ik niet geleid door bijbelteksten. Maar eerst zou hij sorry moeten zeggen tegen bijvoorbeeld jou.

• theo

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Ik wil het hem best wel vergeven, al word ik niet

> geleid door bijbelteksten. Maar eerst zou hij

> sorry moeten zeggen tegen bijvoorbeeld jou.

Ik vermoed dat he twoordken sorry niet over zijn lippen komt, dat hij het niet uit zijn strot kan krijgen en ook niet uit zijn toestenbord.

Florin heeft ook geen enkele reden om sorry te zeggen zo vind hij, immers hij is van mening dat hij het enige onbetwijfelde juiste zuivere geloof vertegenwoordigt en AL mijn medechristenen die die mening zijn toegedaan hebben altijd gelijk.

En als ze geen gelijk hebben dan hebben ze toch gelijk.