Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Theo.....

• Frederik D

De eerste christenen waren toch Joden?

• theo

Die foto had voor mij niet gehoeven en jullie spelen nu (te veel) op de persoon, vind ik persoonlijk niet zo nodig. Ik vind het zelfs overbodig.

• theo

Florin heeft naast hatelijkheden en neerbuigendheid ook een wonderlijke manier van conclusies trekken om niet te spreken van ordinair liegen.

Ik heb namelijk nooit ergens waar dan ook iets geschreven over enige verbintenis van oude en nieuwe verbond mbt de Talmoed.

Jezus was een jood, een joods gelovige en inderdaad, de eerste christenen waren “”gewoon“” joden.

• Frederik D

Voor zo ver ik weet, heb jij nog nooit eerder over de Talmoed geschreven. Wel zeg je regelmatig dat het christendom binnen het jodendom is ontstaan en dus joodse wortels heeft. En zo heb je enkele raakvlakken met de zogeheten Messias belijdende Joden, waartoe in zekere zin ook Boaz behoort. Goed, jij hebt geen LOI cursusje Hebreeuws gedaan. Maar zoals ik vaak zeg, kennis van het Grieks is relevanter dan van het Hebreeuws want niet alleen het NT is in het Grieks geschreven (waar blijft Elia met haar bewijzen van het tegendeel?) maar de Septuagint (het OT in het Grieks) is ouder en betrouwbaarder dan de MT (Masoretische Tekst, het OT in het Hebreeuws).

• Gonnie

Florin krijgt een koekje van eigen deeg, want ik zal nooit vergeten wat hij over de foto van Carl toen heeft geschreven.

• Allen

(tu)

En zo is het, wie de bal kaatst….enz.

Allen.

• Ellen-Josee

Ja met dit verschil dat Carl zijn foto zelf plaatste en hier één of andere LdB de foto van Florin van internet plukt en op dit prikbord plaatst.

Ik heb het met jouw schoonzoon heel wat keren gehad over dat wij zo tegen inbreuk op de privicy zijn. Maar daar heb jij totaal geen moeite mee he, Gonnie.

• Gonnie

Ja jij krijgt alle privé berichten van prikkers hier zo in jouw mailbox, zonder moeite.Met foto's en al.:S

kijk dat is ook een mirakel.

Die naam past echt wel bij jou.

• Gonnie

Jij hebt trouwens zelf je hele privé leven op het bord geschreven, met zelfs de meest intieme gebeuren. Niemand heeft dat naar gevraagd hoor,deed je vrijwillig.

Het is genoeg geweest, ik stop er mee om op je te reageren, tenzij jij het uitlokt.

• theo

Elia Schreef:

——————————————————-

> Ja met dit verschil dat Carl zijn foto zelf

> plaatste en hier één of andere LdB de foto van

> Florin van internet plukt en op dit prikbord

> plaatst.

Met het verschil dat een aantal mensen die achter iedere struik een demon zien, iets minder nozel zijn en durven te beweren dat ze aan een voorhoofd kunnen zien op een foto dat iemand een demon heeft/is .

Wat me dan op het volgende brengt: Lijkt wel occulte kennis van zaken, hetzelfde occulte waar ze ook al zo spookbenauwd voor zijn en anderen van betichten !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Verder keuvelen jullie maar wat verder over foto's en op de man/vrouw spelen en persoonlijke (on)hebbelijkheden van elkaar.

>

> Ik heb het met jouw schoonzoon heel wat keren

> gehad over dat wij zo tegen inbreuk op de privicy

> zijn. Maar daar heb jij totaal geen moeite mee he,

> Gonnie.