Richard II Schreef:
——————————————————-
> > Christenen geloven dat Jezus de Joodse Messias
> was en is.
>
> Christenen kunnen geloven wat ze willen, maar daar
> wordt Jezus nog niet messias van hoor.
Het is niet waar omdat christenen geloven, christen geloven omdat het waar is. Christenen zijn in de waarheid.
> Ik vind het toch wel heel opvallend en veelzeggend
> dat uitgerekend de joden hem niet als messias
> erkennen.
De Joodse afwijzing van Jezus als hun Messias werd in de Psalmen voorspeld.
>
> > Het Oude Testament bevat talrijke profetieën
> over
> > de Messias, die gedurende en na de incarnatie
> van
> > Christus op aarde, 2000 jaar geleden, werden
> vervuld.
>
> Volgens de joden heeft hij ook heel profetieën
> over de messias niet vervuld.
> Zoveel, dat hij onmogelijk de messias kan zijn.
> He,. ik lijk Eliyahu wel.
Eliyahu geloofde ooit in Jezus en kan net als jij bij Hem terecht voor je redding en zaligheid.
>
> > Om dit verder toe te lichten: Jezus Christus
> kwam
> > uit de familielijn van Abraham, Isaak en Jakob,
> en
> > was een directe afstammeling van Koning David
> etc.
>
> De bijbel weerlegt dit, doordat Jezus verwekt werd
> door de Heilige Geest.
> En de Heilige Geest stamt niet af van Abraham,
> David etc.
Zelfs aangenomen kinderen worden in de familielijn opgenomen.
>
> > de Evangelies van Matteüs en Lucas in het
> Nieuwe
> > Testament). In het Oude Testament belooft God
> > Abraham dat alle naties van de wereld door zijn
> > zaad zullen worden gezegend. God belooft ook
> aan
> > Koning David dat zijn koninkrijk voor de
> > eeuwigheid zou worden gevestigd.
>
> Welk koninkrijk?
Verschillende profetieën in het Oude Testament voorspelden dat de beloofde Messias een afstammeling van koning David zou zijn. In het Nieuwe Testament in het Evangelie volgens Matteüs hoofdstuk 1 wordt de stamboom van koning David naar Jozef uitgewerkt. Maar ook de moeder van Jezus, Maria, zou volgens het geslachtsregister een nakomeling van David zijn (evangelie volgens Lucas hoofdstuk 3). Hierdoor draagt Jezus mede de titel “Zoon van David” en krijgt de koninklijke dynastie van David een eeuwigheidsdimensie. http://nl.wikipedia.org/wiki/Koning_David#David_in_het_christendom
>
> > Jezus Christus was het zondeloze, smetteloze
> > “Pesach offer”, het Lam van God,
>
> Zondeloos? Smetteloos?
> Onzin. Denk aan de dorre vijgenboom, zijn gescheld
> tegen de farizeeèn, zijn bangmakerij voor
> buitenste duisternis, het verdrinken van 2000
> varkens en de molensteen die hij graag om de nek
> van andersdenkenden hangt om ze vervolgens in zee
> te werpen.
1 Petrus 2:21-25
Christus heeft geleden, om uwentwil, en u daarmee een voorbeeld gegeven. Treed dus in de voetsporen van hem die geen enkele zonde beging en over wiens lippen geen leugen kwam. Hij werd gehoond en hoonde zelf niet, hij leed en dreigde niet, hij liet het oordeel over aan hem die rechtvaardig oordeelt. Hij heeft in zijn lichaam onze zonden het kruishout op gedragen, opdat wij, dood voor de zonde, rechtvaardig zouden leven. Door zijn striemen bent u genezen. Eens dwaalde u als schapen, nu bent u teruggekeerd naar hem die de herder is, naar hem die uw ziel behoedt.
Jesaja 59:1-2
Ziet, de hand des HEEREN is niet verkort, dat zij niet zou kunnen verlossen; en Zijn oor is niet zwaar geworden, dat het niet zou kunnen horen. Maar jullie wangedrag is het dat jullie en je God uit elkaar heeft gedreven; door jullie zonden houdt hij zich verborgen en wil hij je niet meer horen.
Johannes 10:27-38
Mijn schapen luisteren naar mijn stem, ik ken ze en zij volgen mij. Ik geef ze eeuwig leven: ze zullen nooit verloren gaan en niemand zal ze uit mijn hand roven. Wat mijn Vader mij gegeven heeft gaat alles te boven, niemand kan het uit de hand van mijn Vader roven, en de Vader en ik zijn één.’
Toen de Joden weer stenen opraapten omdat ze hem wilden stenigen, zei Jezus: ‘Ik heb door de Vader veel goeds voor u gedaan; waarom wilt u me stenigen?’ ‘Voor een goede daad zullen we u niet stenigen,’ antwoordden ze, ‘maar wel voor godslastering: u bent een mens, maar u beweert dat u God bent!’ Jezus zei: ‘Staat er in uw wet niet geschreven: “Ik heb gezegd: ‘U bent goden’”? De Schrift blijft altijd van kracht; als mensen tot wie God spreekt goden genoemd worden, hoe kunt u mij, door de Vader geheiligd en naar de wereld gezonden, dan beschuldigen van godslastering wanneer ik zeg dat ik Gods Zoon ben? Als wat ik doe niet van mijn Vader komt, geloof me dan niet, maar als dat wel het geval is en u gelooft me toch niet, geloof dan tenminste wat ik doe. Dan zult u begrijpen dat de Vader in mij is en dat ik in de Vader ben.’