Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

wet van mozes zorgt voor MEER zonde

• perihelium

Richard II Schreef:

——————————————————-

> > Christenen geloven dat Jezus de Joodse Messias

> was en is.

>

> Christenen kunnen geloven wat ze willen, maar daar

> wordt Jezus nog niet messias van hoor.

Het is niet waar omdat christenen geloven, christen geloven omdat het waar is. Christenen zijn in de waarheid.

> Ik vind het toch wel heel opvallend en veelzeggend

> dat uitgerekend de joden hem niet als messias

> erkennen.

De Joodse afwijzing van Jezus als hun Messias werd in de Psalmen voorspeld.

>

> > Het Oude Testament bevat talrijke profetieën

> over

> > de Messias, die gedurende en na de incarnatie

> van

> > Christus op aarde, 2000 jaar geleden, werden

> vervuld.

>

> Volgens de joden heeft hij ook heel profetieën

> over de messias niet vervuld.

> Zoveel, dat hij onmogelijk de messias kan zijn.

> He,. ik lijk Eliyahu wel.

Eliyahu geloofde ooit in Jezus en kan net als jij bij Hem terecht voor je redding en zaligheid.

>

> > Om dit verder toe te lichten: Jezus Christus

> kwam

> > uit de familielijn van Abraham, Isaak en Jakob,

> en

> > was een directe afstammeling van Koning David

> etc.

>

> De bijbel weerlegt dit, doordat Jezus verwekt werd

> door de Heilige Geest.

> En de Heilige Geest stamt niet af van Abraham,

> David etc.

Zelfs aangenomen kinderen worden in de familielijn opgenomen.

>

> > de Evangelies van Matteüs en Lucas in het

> Nieuwe

> > Testament). In het Oude Testament belooft God

> > Abraham dat alle naties van de wereld door zijn

> > zaad zullen worden gezegend. God belooft ook

> aan

> > Koning David dat zijn koninkrijk voor de

> > eeuwigheid zou worden gevestigd.

>

> Welk koninkrijk?

Verschillende profetieën in het Oude Testament voorspelden dat de beloofde Messias een afstammeling van koning David zou zijn. In het Nieuwe Testament in het Evangelie volgens Matteüs hoofdstuk 1 wordt de stamboom van koning David naar Jozef uitgewerkt. Maar ook de moeder van Jezus, Maria, zou volgens het geslachtsregister een nakomeling van David zijn (evangelie volgens Lucas hoofdstuk 3). Hierdoor draagt Jezus mede de titel “Zoon van David” en krijgt de koninklijke dynastie van David een eeuwigheidsdimensie. http://nl.wikipedia.org/wiki/Koning_David#David_in_het_christendom

>

> > Jezus Christus was het zondeloze, smetteloze

> > “Pesach offer”, het Lam van God,

>

> Zondeloos? Smetteloos?

> Onzin. Denk aan de dorre vijgenboom, zijn gescheld

> tegen de farizeeèn, zijn bangmakerij voor

> buitenste duisternis, het verdrinken van 2000

> varkens en de molensteen die hij graag om de nek

> van andersdenkenden hangt om ze vervolgens in zee

> te werpen.

1 Petrus 2:21-25

Christus heeft geleden, om uwentwil, en u daarmee een voorbeeld gegeven. Treed dus in de voetsporen van hem die geen enkele zonde beging en over wiens lippen geen leugen kwam. Hij werd gehoond en hoonde zelf niet, hij leed en dreigde niet, hij liet het oordeel over aan hem die rechtvaardig oordeelt. Hij heeft in zijn lichaam onze zonden het kruishout op gedragen, opdat wij, dood voor de zonde, rechtvaardig zouden leven. Door zijn striemen bent u genezen. Eens dwaalde u als schapen, nu bent u teruggekeerd naar hem die de herder is, naar hem die uw ziel behoedt.

Jesaja 59:1-2

Ziet, de hand des HEEREN is niet verkort, dat zij niet zou kunnen verlossen; en Zijn oor is niet zwaar geworden, dat het niet zou kunnen horen. Maar jullie wangedrag is het dat jullie en je God uit elkaar heeft gedreven; door jullie zonden houdt hij zich verborgen en wil hij je niet meer horen.

Johannes 10:27-38

Mijn schapen luisteren naar mijn stem, ik ken ze en zij volgen mij. Ik geef ze eeuwig leven: ze zullen nooit verloren gaan en niemand zal ze uit mijn hand roven. Wat mijn Vader mij gegeven heeft gaat alles te boven, niemand kan het uit de hand van mijn Vader roven, en de Vader en ik zijn één.’

Toen de Joden weer stenen opraapten omdat ze hem wilden stenigen, zei Jezus: ‘Ik heb door de Vader veel goeds voor u gedaan; waarom wilt u me stenigen?’ ‘Voor een goede daad zullen we u niet stenigen,’ antwoordden ze, ‘maar wel voor godslastering: u bent een mens, maar u beweert dat u God bent!’ Jezus zei: ‘Staat er in uw wet niet geschreven: “Ik heb gezegd: ‘U bent goden’”? De Schrift blijft altijd van kracht; als mensen tot wie God spreekt goden genoemd worden, hoe kunt u mij, door de Vader geheiligd en naar de wereld gezonden, dan beschuldigen van godslastering wanneer ik zeg dat ik Gods Zoon ben? Als wat ik doe niet van mijn Vader komt, geloof me dan niet, maar als dat wel het geval is en u gelooft me toch niet, geloof dan tenminste wat ik doe. Dan zult u begrijpen dat de Vader in mij is en dat ik in de Vader ben.’

• Richard II

> Christenen

> zijn in de waarheid.

De enige waarheid over het christendom is dat het grote onzin is.

Daarnaast getuigt dat ik-heb-de-enige-waarheid-geloof van een grenzeloze arrogantie.

> De Joodse afwijzing van Jezus als hun Messias werd

> in de Psalmen voorspeld.

Ze wisten al dat Jezus de messias niet was, voordat hij geboren werd. Best knap van de Psalmist.

> Verschillende profetieën in het Oude Testament

> voorspelden dat de beloofde Messias een

> afstammeling van koning David zou zijn.

Ach, er waren in de tijd van Jezus zoveel mensen die van David afstamden.

Zoveel, dat het helemaal niks zegt.

• Frans

Richard II Schreef:

——————————————————-

> Zo begrijp ik Paulus ook.

> Maar wel raar dat een God die beweert tegen zonde te zijn, de mens een wet geeft waardoor wij meer gaan zondigen.

Lees je dat echt zo ?

Als je merkt dat een kind steeds de straat overloopt, dan grijp je in en geef je het een wet: "Kijk steeds links en rechts of er verkeer aankomt, als de weg vrij is dan pas oversteken.

Nu vind dat kind dat het daar geen zin in heeft en kijkt toch niet uit.

Het zondig meer door die wet, want daarvoor was het voor de weggever onbewust schuldig.

Lees je het nog steeds zo ?

• bart.klinton

perihelium Schreef:

——————————————————-

> Frederik D Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Dus Lotje doet aan heidense natuuraanbidding.

>

>

> Ieder van ons moet God aanbidden en niet het

> geschapene.

Indien we dat in eerste instantie werkelijk vanuit ons hele wezen doen, dan komt Hij ons tegemoet.

Wijsheid zal ons deel worden, net als vruchten van niet stoffelijke aard.

Op deze wijze komt de mens steeds een stapje verder in het eenwordingsproces.

Toets alles en behoud het goede. Doe het samen met Hem, en hij zal je verder helpen om onnodig je tenen stoten te vermijden.

Wijs dus ook geen leer af, onderzoek net zo goed wat Buddha gezegd heeft, als anderen.

Zie in al die leer de schoonheid ,van essentie, die overal doorheen schijnt.

Zoek de overeenkomsten, en focus je niet op de verschillen.

Wereldse leiders hebben belang aan mensen tegen elkaar opzetten, dacht je dat dit ook Gods bedoeling was?

Kom nou, dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Lopen strijden over geloof is iets dat nooit iets uitgehaald heeft.

Het enige is het geloof ,praktiseren.

Dus geen leverancier willen zijn van bijbel teksten zo van that's it maar praat dan ook over hoe je erin staat, om het met anderen te delen vanuit een innerlijke beleving. Zo is het mogelijk een Soefie te ontmoeten en er een mee te worden in hun beleving, om met Buddhisten mooie dingen te delen en mensen die nooit in een kerk zijn geweest zelfs (zonder er over te oordelen),maar toch God hebben gezocht en gevonden, Hem liefhebben!

Alles dat krampachtig iets wil vermijden om er open naar te kijken heeft nog een groot probleem en bar weinig vertrouwen dat we allen geleid worden om te vinden.

Kijk..nog even over de wet van Mozes.(en het spirituele wezen dat zich in die tijd aan hem openbaarde) het volgende.

Mozes moest terug naar die God, het waren regels die te zwaar waren voor zijn volk etc,

De Almachtige God, maakt geen enkele inschattingsfout, en heeft ook niet de behoefte zich op aarde te tonen op de wijze zoals toen bij Mozes gebeurde.

Er kunnen zich op aarde krachtige wezens manifesteren die door de mens als God gezien worden.

Dat zal ook in de toekomst opnieuw gebeuren, de bijbel schrijft er zelfs ook over.

Een dergelijk wezen dat de mensheid wilde knechten…kwam dus met geboden opdat de mens de Ware Liefde niet zou ontdekken.

Maar om dat zootje ongeregeld dan toch bruikbaar te knechten moesten ze in de pas lopen met de plannen die dit wezen had met de mensheid.

Hij legde geboden op. Dat past in de wijze waarop de mens kan functioneren, maar sprak Jezus ook over de wetten van Mozes volgen bijvoorbeeld?

Hij predikte de Liefde voor de Vader, en het eenwordingsproces. Dit deed hij om de mens voor te leven hoe hij zijn ware herkomst zou kunnen herinneren.

De Liefde die dan te ontvangen is vanuit toenadering tot de ware .. kan NOOIT ontvangen worden vanuit het zelfde wezen dat Mozes met die regels de wereld in stuurde. Kijk om je heen in de wereld…… het is toch niet zo moeilijk te zien?

En om het helemaal dicht te timmeren…kwam er de georganiseerde religie bij met zijn dwalingen en beperkende afleiding. Wat hebben ze de mens toch lang van zijn bestemming af gehouden.

De Liefde van de Vader, is vele malen sterker en omvat alles om de mens stap voor stap wetend te maken, en hem werkelijk te verlossen. Ja dat was de belofte van Hem (komende uit de mond van Jezus) en dit geschenk kan ook U ten dele vallen! De enige beperking zijn wij zelf!

Het enige dat de mens hoeft uit te zoeken is de simpele basis, wie zijn God is, en hem vervolgens te Willen Leren Kennen in toenadering, de rest zal hem gegeven worden stap voor stap door meer inzicht.

(Als je om je heen kijkt zie je gelovigen en niet gelovigen die nog stekeblind zijn,en dat is wat er nu al zo lang gebeurd is…en nog aan de gang is(!) omdat het hart van zoveel mensen door haar focus nog potdicht zit om Ware Liefde te kunnen ontvangen uit een bron die notabene

door ieder te ontdekken is)

Zou het niet zo zijn dat (dat voor mij heel logisch aanvoelt) ,

..Dat als je je verplaatst in de God van het oude testament…en je de Liefde van Enige Ware God willens en wetens niet centraal zet,

dan heb je de terugweg van hem reeds bijzonder moeilijk gemaakt om die te vinden.

De mens is dan reeds slaaf van bij den beginne , waardoor het leven beheerst wordt door regeltjes nakomen, door schrik aan te jagen over een bestraffende god. Is het zo als die god drie regels over liefde spreekt..dat hij ook van enige liefde getuigde in list en bedrog?

De lettervreters zijn snel tevreden, als ze maar iets lezen in die richting, dat zie je ook terug in hun argumentatie .

Maar is het geen heeeeel groot contrast …wat hier toch niet zo moeilijk uit te halen is als we het nieuwe en oude testament eens kritisch met elkaar vergelijken.

Aanzetten om NIET te leven vanuit de menselijke essentie (die slechts hoeft te ontwaken in de mens door het Goddelijke in hem te vinden), dan is er reeds een valse toon gezet! Dat is wat er gebeurde in het oude testament.

Dat is ook meteen de reden waarom Jezus kwam op aarde als prachtige ziel, als Goddelijk wezen die de rondgang tot verlossing, in een stoffelijk lichaam kwam voorleven. HIJ Zag dat, de leidende mensheid. Hij kwam de mensheid meer brengen dan begrepen is.

Om een heel dik boek kort samen te vatten (de bijbel) kan je zeggen;

-dat indien we ons tot Hem richten (De Vader, waar ook Jezus een mee was geworden), De Vader Zelf de zoon bij de hand neemt, en de weg naar Hem toont.

Deze boodschap is de kern van wat Jezus bracht, en het ook voorleefde .

Het gaat dus niet om de letter als dode letter die die allemaal haarfijn beschrijft, maar het moet eerst in het hart gaan leven ten gevolge van die focus op Hem gericht. ZO simpel is het nu in feite. Dat neemt de mens bij de hand…..Dat is de bevrijding die gegeven wordt…… maar enkel het boek geloven en voor waar aannemen is geen Waar geloof, dat wankelt bij de eerste de beste toets die op je weg komt.

Het hoeft geen uitleg dat er niet een exclusieve geloofsrichting is die alleen deze essentie kan vinden toch?

Of denken we zo krampachtig dat we menen dat alleen door aannemen van de leer van de de koran, de thora of de bijbel of (?) we die essentie zullen vinden, automatisch onze redding is? Zou het uberhaupt kunnen zonder vlammend hart, zonder vanuit het hart te gaan leven ?

Komaan waar is het helder verstand.

• bart.klinton

toeter+ Schreef:

——————————————————-

> een andere manier van denken is niet per sé raar

Ben het eens met je eens….;)

Dat wat oordeelt is de grootste handicap van de mens.

Zonder oordeel komt de mens tot een grotere scherpte