Raar verhaal.
Omdat Paulus denkt dat hij een openbaring heeft gehad van een nepmessias, zijn ineens allerlei wetten ongeldig geworden.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nl¥ Lotje ¥ Schreef:
——————————————————-
> ik hoef Gods Woord niet te verdedigen . dat is
> duidelijk te zien . kijk alleen maar naar de
> natuur . alles. je voelt God aanwezigheid maar
> tegen iemand die niet geloof kan je dat niet
> zeggen want die komt gelijk met gespot aandragen .
> .
15 Door de overtreding van één mens moesten alle mensen sterven, maar de genade die God aan alle mensen schenkt door die ene mens, Jezus Christus, is veel overvloediger. 16 Dit geschenk gaat het gevolg van de zonde van één mens verre te boven, want die ene overtreding heeft tot veroordeling geleid, maar de genade die na talloze overtredingen geschonken werd, heeft tot vrijspraak geleid.
Rom 5
¥ Lotje ¥ Schreef:
——————————————————-
> ik hoef Gods Woord niet te verdedigen . dat is
> duidelijk te zien . kijk alleen maar naar de
> natuur . alles. je voelt God aanwezigheid maar
> tegen iemand die niet geloof kan je dat niet
> zeggen want die komt gelijk met gespot aandragen .
> .
Geen speld tussen te krijgen.
Richard II Schreef:
——————————————————-
> Raar verhaal.
>
> Omdat Paulus denkt dat hij een openbaring heeft
> gehad van een nepmessias, zijn ineens allerlei
> wetten ongeldig geworden.
Geen nepmessias maar Jezus Christus, die Paulus vervolgde voordat hij het licht zag. Dat vervolgen moet je toch bekend voorkomen?
19 Zoals door de ongehoorzaamheid van één mens alle mensen zondaars werden, zo zullen door de gehoorzaamheid van één mens alle mensen rechtvaardigen worden. 20 En later is de wet erbij gekomen, zodat de overtredingen toenamen; maar waar de zonde toenam, werd ook de genade steeds overvloediger. 21 Zoals de zonde heeft geheerst en tot de dood heeft geleid, zo moest door de vrijspraak de genade heersen en tot het eeuwige leven leiden, dankzij Jezus Christus, onze Heer.
Rom 5
Dus je ziet God in de natuur? Dus in een orkaan die tientallen doden maakt, in de tsunami van enkele jaren geleden met duizenden doden, in levensbedreigende tumoren en in dodelijke virussen? Zo'n God lijkt mij toch meer een boosaardige duivel dan een goede God.
Ik zie in de natuur gewoon de natuur, die blind is en vaak wreed. En achter de natuur zit nog meer natuur. Dat heeft de wetenschap wel bewezen. Achter de donder zit geen Donar maar gewoon elektrische ontladingen in wolken.
Overigens doe jij aan natuurreligie en natuurreligie is heidens en niet christelijk.
ik geloof in God houd ook van Zijn werk zoals natuur
jij zie in natuur gewoon natuur . dat zien de Indianen ook die geloven in de natuur . dat is hun eerste stek . Dus ben jij een Indiaan . Een Indiaan die achter de natuur aangaat. Natuur moet je met rust laten .Dat regelt zichzelf verders die onderste zin van je is niet van toepassing , Ik geloof in God en natuur is ons gegeven .
Verders heeft God zijn bedoelingen .
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?