Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

wereldcrisis is religieus, niet politiek

• toeter

eigenlijk is het mijn plan maar ik heb het aan god gedelegeerd

• Johanan

Dat is volkomen waar theo velen getuigen zijn in de kampen vermoord,maar heel veel hebben de

stijd tegen de gruwelen van Hitler overleefd,waarvan sommigen nu nog leven.

Satan is een doorzetter die alles gebruik wat in zijn macht licht.

Hij blijft tegen christenen strijden. Na Jezus’ dood en opstanding bleef Satan een verbitterde strijd voeren tegen Christus’ volgelingen.

De verslagen in het boek Handelingen en in de brieven van de christelijke Griekse Geschriften leveren hier talrijke bewijzen van. Paulus zei dat hem een doorn in het vlees werd gegeven, een engel van Satan, om hem te blijven slaan 2 Kor 12:7.

En net als in het geval van Eva verhulde Satan zijn ware aard en plannen door zich te veranderen in een engel des lichts en had hij als zijn werktuigen dienaren die zich eveneens blijven veranderen in dienaren van rechtvaardigheid 2Kor 11:14, 15.

Voorbeelden hiervan waren de valse apostelen, die Paulus bestreden 2 Kor 11:13, en mensen in Smyrna ’die zeiden dat zij joden waren en het evenwel niet waren, maar die een synagoge van Satan waren’ Opb 2:9.

Satan is er nooit mee opgehouden christenen dag en nacht te beschuldigen en hun rechtschapenheid op de proef te stellen, zoals hij dat in het geval van Job had gedaan Opb 12:10; Lu 22:31. Maar christenen hebben een helper bij de Vader, Jezus Christus, een rechtvaardige, die ten behoeve van hen voor de persoon van God verschijnt. 1 Jo 2:1.

Maar zeer binnen kort zal Satans macht worden te niet gedaan,en zal hij voor 1000 jr worden

gebonden duizend jaar lang zal niemand op aarde nog last van hem hebben.

En in die duizend jaar zal de aarde worden veranderd in een paradijs van ongekende schoonheid,en zullen er miljarden mensen een opstanding ontvangen.

Johannes 5:28-29 Verwondert U hierover niet, want het uur komt waarin allen die in de herinneringsgraven zijn, zijn stem zullen horen 29 en te voorschijn zullen komen, zij die goede dingen hebben gedaan, tot een opstanding des levens, zij die verachtelijke dingen hebben beoefend, tot een opstanding des oordeels.

Handelingen 24:15 en op God heb ik mijn hoop gesteld, welke hoop ook deze zelf koesteren, dat er een opstanding zal zijn van zowel de rechtvaardigen als de onrechtvaardigen.

En dan theo is er eeuwig leven voor een ieder die dan leeft,maar wel na de laatste beproeving.

Johanan.

• Johanan

:S

• theo

Blijft mijn vraag staan of je het niet ontzettend wreed van God vindt dat Hij satan die kans nog steeds geeft.

Was er in 1914 inderdaad maar een einde aangekomen zoals de JG voorspelden dan zou er ongelooflijk veel leed niet hebben plaatsgevonden

• Johanan

Nee,het is van Gods zijde niet wreed om dat het om de strijd-vraag gaat,wat er allemaal gebeurd doet

hem wel ontzettend veel pijn,maar hij is de enige,en zal dat ook doen,die er een einde aan zal maken.

Openbaring 21:3-4 Toen hoorde ik een luide stem, afkomstig van de troon, zeggen: „Zie! De tent van God is bij de mensen, en hij zal bij hen verblijven, en zij zullen zijn volken zijn. En God zelf zal bij hen zijn. 4 En hij zal elke traan uit hun ogen wegwissen, en de dood zal niet meer zijn, noch rouw, noch geschreeuw, noch pijn zal er meer zijn. De vroegere dingen zijn voorbijgegaan.”

Zonder bijbel kennis zou het van menselijk standpunt uit bezien niet te begrijpen zijn.

Destijds in Eden heeft Satan, verteerd door gevoelens van eigendunk, mensen ertoe gebracht Jehovah’s manier van regeren af te wijzen.

Het gevolg was dat onze eerste ouders zich bij Satan aansloten in het betwisten van Jehovah’s rechtmatige gezag en ze in Gods ogen zondaars werden Rom. 5:12-1. Uiteraard wist Jehovah waarop hun respectloze en opstandige handelwijze voor hen zou uitlopen.

Maar die onvermijdelijke afloop moest voor alle met verstand begiftigde schepselen zonneklaar worden. Er was dan ook tijd nodig om de strijdvraag te beslechten en overtuigend aan te tonen dat de opstandelingen het totaal bij het verkeerde eind hadden.

Sommigen vragen zich misschien af,zoals jij, waarom Jehovah mensen er niet van heeft weerhouden de kant van Satan te kiezen en zich achter een alternatief regeringsplan te scharen dat tot mislukking gedoemd was. Als de almachtige God was hij daar zeker toe in staat geweest.

Toch deed hij dat niet. Zijn wijsheid schreef voor dat als hij tijdelijk naliet zich in de opstand van de mens te mengen, dat op de lange duur het gunstigst zou uitvallen. Uiteindelijk zou Jehovah gerechtvaardigd worden als een rechtvaardig en liefdevol Heerser, en getrouwe mensen zouden voordeel trekken van Gods beslissing.

Jij weet,volgens mij genoeg van de bijbel om het boek Job enigzins te begrijpen,

want daar wordt een gedeelte van de stijdvraag besproken.

Johanan.

• toeter

je slaat volledig de plank mis als je het niet gods plan noemt maar satan's plan. 2 goden = dualisme = perzisch

• theo

Je doet het vast en zeker met de beste bedoelingen maar ik heb helemaal niks met je uitleg.

Sorry.

• Johanan

Waar staat dat de getuigen 1914 aangaven als het einde ?

Kan het namelijk niet vinden.

Dit wel;,,In 1844 vestigde een Britse geestelijke, E. B. Elliott, de aandacht op 1914 als een mogelijk jaartal voor het einde van de „zeven tijden” in Daniël hoofdstuk 4. In 1849 behandelde Robert Seeley, uit Londen, het onderwerp op dezelfde manier. Joseph Seiss, in de Verenigde Staten, wees op 1914 als een betekenisvol jaar in de bijbelse chronologie in een publikatie van rond 1870. In 1875 schreef Nelson H. Barbour in zijn tijdschrift Herald of the Morning dat 1914 het einde markeerde van een periode die Jezus „de bestemde tijden der natiën” noemde. — Lukas 21:24.

Johanan.

• theo

http://thebibletruthweb.info/pagina13g.html

En later nog 1975.

Maar daar gaat het mij niet zozeer om Johanan.

WAAROM heeft God er geen einde aangemaakt voordat Nero en de pest in de middeleeuwen en Napoleon en Stalin en de beide wereldoorlogen en de talloze talloze talloze andere verschrikkingen met onrecht en leed en verdriet en honger en ziekte en dood kans kregen en krijgen om toe te slaan.

Waarom laat God satan toe om het zo lang vol te houden.

Ik schreef al dat je eerdere uitleg mij niet zo veel verduidelijkte maar je begint er zelf opnieuw over.

Waarom is God zo wreed om dit allemaal toe te laten.

• toeter

omdat hij 2000 jaar in het verborgene werkt aan het lichaam van christus en ons in genade laat zondigen en ons laat voelen dat we het niet zonder hem kunnen en omdat hij na 2000 jaar weer gaat ingrijpen.