Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Stel dat...

• Houtm035

Hierbij nog wat extra rariteiten..

ik heb ergens gelezen dat wanneer het aardmagnetisch veld omdraait, er een periode zal zijn zonder magnetosfeer (zo heet dat geloof ik), en zou een mens om die reden zijn geheugen verliezen. Niet zo gek toch? De mens is toch een elektro(magnetisme) wonder…

Ik kan je natuurlijk niet garanderen dat dit zo is, maar heb ook vernomen dat ze bij ruimtemissies een magnetisch veld induceren voor de gezondheid van de kosmonauten. (zou wel graag een validatie ervan willen.. maar nog niet echt gezocht)

Oh van dat geheugen kwam volgens mijn van “drunvalo melchizedek”..

• Frederik D

Ik zou die onderbouwing, validatie, ook wel willen zien.

• Douce.

Nou, leg maar even uit dan. Voorlopig is mij geheugen nog uitstekend in tact:D

Douce

• Frederik D

Ja? Nou, de mijne niet altijd. Ken jij nog alle namen van de kinderen die bij jou op de lagere school en de kleuterschool zaten? Ik niet.

• theo

Ietsjepietsje minder irrelevante vraag: Stel dat een aantal kinderen op een onbewoond eiland aanspoelen die niet groot zijn gebracht me twat voor een geloof dan ook.

Stel dat ze dar lange tijd of altijd zouden blijven.

Zouden ze een geloof ontwikkelen?

Zit er een (diep) Godsbesef in ieder mens?

Of angst voor donder en bliksem of andere angstaanjagende zaken zoals ziekte eventuel met de dood tot gevolg…ontwikkelen ze dan een soort geloof van welke aard dan ook om de angst voor het onbekende of de angst voor de dood te overwinnen?

We willen niet eindig zijn…. of iets dergelijks…

• Houtm035

vwb mijn geheugen; Ik weet niet hoe het kan, maar wat ik op de middelbare school heb gehad is al grotendeels vervlogen,

terwijl meerdere oudere collega's het vaak nog haarfijn op kunnen rakelen ?! :S

• Frederik D

Daar is toch ook een roman over van een Amerikaanse of Britse romancier?

• theo

Geen idee, in ieder geval ook niet gelezen dus.

• Frederik D

Nou ja, of religie in dat boek voorkomt, weet ik niet. Ik heb het niet gelezen. Maar ik doelde op William Golding - “Lord of the Flies”, uit 1954.

Zie:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Heer_der_vliegen

• theo

Lijkt me een leuk gegeven.

Wie weet komt het er nog eens van om het te lezen.

Ik zal het in ieder geval noteren want anders vergeet ik het vast.