Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Woont God op één bepaalde plaats .?

• Stefan

Wat een bijzondere boodschap. Werkelijk prachtig.

Want Ik ben de Oerbron van het licht en de gelukzaligheid die onuitputtelijk is, op wie al het geestelijke aanstuurt en er oneindige gelukzaligheid in vindt door deze Oerbron gespijzigd te worden.

• Frederik D

Veel connotaties, geen denotaties.

• BOAZ

thomas Schreef:

——————————————————-

> Wat een bijzondere boodschap. Werkelijk prachtig.

>

> Want Ik ben de Oerbron van het licht en de

> gelukzaligheid die onuitputtelijk is, op wie al

> het geestelijke aanstuurt en er oneindige

> gelukzaligheid in vindt door deze Oerbron

> gespijzigd te worden.

Jij bent en blijft een Rozenkruiser en new-ager, Thomas.

Nou komt de aap weer eens uit de mouw:S

Boaz.

• Stefan

Ben je er al achter, wat jouw doel is?

Het doel is het enige gebod van God; Heb Mij lief met heel je wezen.. en de naaste als jezelf.

En dat beschrijft het artikel in een bijzonder prachtige bewoording.

• Van der Baklucht

Over kwekken gesproken. Ene Lotje kan er ook wat van. Wat een dom gekwek. Gelukkig is jachtseizoen geopend.

• Stefan

Want het Licht in zijn oervolheid zou alles verteerd hebben.

Het kon zich wel in alle volheid wegschenken, maar het wezen moest iets zelfstandigs blijven, als lichtvonk moest het een zelfstandig leven leiden, aan wie Ik een altijddurend geluk wilde bereiden.

En bij gelukzaligheid hoort een voortdurend verlangen en voortdurend vervullen.

Als het wezen zich in stralende hoogten heeft opgewerkt, is het van steeds vuriger liefde vervuld en deze liefde dringt met kracht naar de eeuwige Liefde.

En Ik geef de liefde weer terug en maak het wezen onuitsprekelijk gelukkig.

Maar dat betekent niet dat het verlangen gestild wordt, veeleer verhoogt het slechts het verlangen naar mij, die me steeds weer aan het wezen schenk.

• ­­¥ Lotje ­­¥

jij kwakt :D

• Sietse 45

­­¥ Lotje ­­¥ Schreef:

——————————————————-

> jij kwakt :D

Hy is overal en nergens

• Douce.

In de gebruikelijke Bijbelse interpretatie, is het te vergelijken met een briljant, waarvan de onderste punt Jezus Christus zou zijn met daarboven de apostelen en daarboven de “gemeente”.

Persoonlijk zie ik een ieder als facet geslepen briljant, op dezelfde wijze en dat de punt naar binnen wijst naar de grote diamant God.

Anders gezegd: allemaal draag je de punt in je, het is alleen weer de toenadering tot de grote diamant, uiteindelijk en het opgaan in de Bron m.a.w. de hoeksteen van het geestelijk gebouw, aanvankelijk individueel, maar later als herverbinding en eenheid met allen. Die eenheid is er al, maar het bewustzijn is er nog niet aan toe.

Omdat ik in reïncarnatie geloof, is mijn weg, waarheid en leven ook driehoeksgebonden, maar dan meer in ruime zin.

Douce

• Douce.

Precies wat er staat. Toestand = gesteldheid.

Zoals b.v. de toestand in de wereld, de toestand van een patiënt en/of je financiële toestand.

Douce