Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

nog 19 jaar...

• Frederik D

Jij neemt net als de psychopaat Breed/Miranda leugenachtige lasters van anderen over mij over. Jij doet het dit maal van Dicky Duim. Ik heb nergens een ban. Maar Dicky Duim heeft bijna overal een ban. Dus niet meer jokkie jokkie doen, meneer Jocky Tokkie. En je zou hier toch niet meer komen? Wat kan jij toch jokken.

Gij zult niet jokken. Ook deze ethische wet is aan jou niet besteed.

Zo, iedereen weet dat jij net als Breed de boel bij elkaar jokt. En dus ben je nu kwaad. En dus voer jij je gestalk nog een paar graadjes op. En zo zet jij jezelf te kijk als een psychopaat à la Breed. Heb jij echt geen gevoel van eigenwaarde? En voorlopig negeer ik je weer hier. Elders negeer ik je volkomen.

• theo

Zo is dat kees.

Toch een vraagje: Geef je een mening of heb je het onderzocht/laten onderzoeken en is het een feit?

• kees

Zijn feiten Theo.

• kees

http://www.nu.nl/buitenland/2430049/2010-hoog-ranglijst-rampjaren.html

• theo

Ja ja.

Het zal dan wel zo zijn.

Je beseft wel dat het verspreiden van nieuws nogal wat anders in elkaar steekt dan 100 en 1000 en 10000 jaar geleden?

Je beseft ook dat bij 7 miljard aardbewoners de gevolgen van natuurrampen ook anders zijn dan bij 7 mijoen of 3 miljard?

Maar goed, ik weet hoe jij denkt over de eindtijd, precies gelijk als al die duizenden mensen vóór jou de afgelopen eeuwen.

• theo

Het ergste de afgelopen 2000 of 20.000 jaar ? Of staat dat er niet?

• kees

Van deze eeuw Theo.

• theo

Dat is nog maar elf jaar dus.

Nou vooruit, 111 jaar.

Maar heb jij je geschiedenislessen ook gevolgd op school wat er de afgelopen ,laten we zeggen 2000 jaar zo'n beetje is voorgevallen aan “”antichristpersonen“” en natuurrampen?

Nog verder terug staan de rampen en de tirannen o.a. ook in de bijbel te lezen.

Of zullen me nu maar stoppen omdat je daar toch geen interesse in hebt ?

• kees

Mattheüs 24

6 En gij zult horen van oorlogen, en geruchten van oorlogen; ziet toe, wordt niet verschrikt; want al die dingen moeten geschieden, maar nog is het einde niet.

7 Want het ene volk zal tegen het andere volk opstaan, en het ene koninkrijk tegen het andere koninkrijk; en er zullen zijn hongersnoden, en pestilentien, en aardbevingen in verscheidene plaatsen.

8 Doch al die dingen zijn maar een beginsel der smarten.

9 Alsdan zullen zij u overleveren in verdrukking, en zullen u doden, en gij zult gehaat worden van alle volken, om Mijns Naams wil.

Mattheüs 24

31 En Hij zal Zijn engelen uitzenden met een bazuin van groot geluid, en zij zullen Zijn uitverkorenen bijeenvergaderen uit de vier winden, van het ene uiterste der hemelen tot het andere uiterste derzelve.

32 En leert van den vijgeboom deze gelijkenis: wanneer zijn tak nu teder wordt, en de bladeren uitspruiten, zo weet gij, dat de zomer nabij is.

33 Alzo ook gijlieden, wanneer gij al deze dingen zult zien, zo weet, dat het nabij is, voor de deur.

34 Voorwaar, Ik zeg u: Dit geslacht zal geenszins voorbijgaan, totdat al deze dingen zullen geschied zijn.

Vers 6 slaat op het toenmalige geslacht, vers 34 slaat op het heden dus ons geslacht.

Wie ore heeft die hore

• theo

Ik ken de bijbel vrij goed hoor.

Waarom vers 34 op 2011 slaat en niet op 2093 of 4013 ontgaat me trouwens wel.

Maar goed, je geeft geen antwoorden op vragen dus ik stop maar weer eens denk ik.