Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Welterusten

• Douce.

Nee, een verslag komt er niet, d.w.z. nu niet.

Hoe een LSD-trip eruitziet weet ik niet, want ik heb nog nooit hard- of softdrugs gebruikt.

Douce

• Douce.

Een droomloze slaap bestaat nauwelijks, je kunt het je niet herinneren.

Douce

• Frans

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Zie reactie aan LeSage.

Hoeveel keer denk je, per dag dat we invloed op anderen hebben zonder ons ervan bewust te zijn ? Zowel positief als negatief.

De aarde draait met ons helemaal rond in ongev. 24 uur, los daarvan nog eens rond de zon in ongev. 365 dagen, het gebeurt ons onbewust, zelfs als we weten hoe het werkt.

Onbewust zijn van iets wil helemaal niet zeggen dat er op dat moment niks met ons gebeurt, ook omgekeerd de invloed van anderen, of we het er mee eens zijn of niet, het heeft allemaal invloed. Al wordt er vaak gezegd dat het ons niet raakt of interesseert.

Het kwaad stopt nooit om ons te beïnvloeden in mijn opinie, dus kan God het evenwicht ook niet laten voorbij gaan.

• Douce.

Sommigen dromen in zwart/wit/grijs anderen in kleur.

Daar ik de regenboog prefereer, droom ik uiteraard in kleur:)

Douce

• Douce.

De invloeden van buiten af kun je weren. Mocht je daar de technieken niet voor in huis hebben, is het een optie (als het negatieve invloeden betreft) om ze uit de weg te gaan.

Douce

• Frederik D

Nooit gerookt, nooit een wijntje gedronken?

In elk geval heb je je nooit overgegeven aan een roes ontstaan door rotzooi.

• Frederik D

Nee hoor, ik snap je. En ik vind het zinnige speculaties. Als de geest onstoffelijk is, dan zou het inderdaad mogelijk moeten zijn dat lichamen van geest wisselen. Dus jouw geest, jouw bewustzijn, in het lichaam van Boaz en vice versa. Ik moet er niet aan denken maar dit terzijde.

Speculaties als die van jou zijn binnen de filosofie de krenten in de pap. Gedachtenexperimenten noemen ze zulke speculaties in de filosofie.

Het ware te wensen dat er meer mensen waren die aan gedachtenexperimenten deden.

Speculaties als die van jou tonen aan dat het idee van de onstoffelijkheid van de geest tot onzin leidt, en dus quatsch is.

• Frederik D

Ik droom in grijstinten. Grijs, de mooiste kleur.

Een grauwe herfst waarin alles grauw is. Prachtig. Geen pretenties meer. Geen loze beloftes. Maar sobere eenvoud zonder Haagse bluf.

Geef mij maar de tijd van vroeger, van de zwartwitfilms.

Ooit schreef ik voor een geliefde:

De lucht is grauw,

ik hou van jou,

o, was je maar grijs,

dan vond ik je zelfs wijs.

Ze kon het niet waarderen en liet me toen een blauwtje, uh, grijsje lopen. De mooiste muziek is niet de blues maar de greys.

• Frans

Douce Schreef:

——————————————————-

> De invloeden van buiten af kun je weren. Mocht je daar de technieken niet voor in huis hebben, is het een optie (als het negatieve invloeden betreft) om ze uit de weg te gaan.

>

> Douce

Dat weet/doe ik ook wel. Alleen is het dan al gebeurt. Je laat het los, dat is iets anders dan dat het je niks doet.

• Douce.

Pas al het je iets gedaan heeft, kun je het loslaten. Het bewust worden van is heel belangrijk.

Douce