Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Welterusten

• Ellen-Josee

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Ik wens iedereen straks een goede nacht, ook de

> heren Boaz, Florin en Kees en hun gezelschapsdame

> Daan.

>

> Mogen de christenen alhier voor hun bed knielen en

> hun zondes opbiechten. En hierin troost vinden.

>

> Maar laat ik aan deze goede wens mijnerzijds een

> vraag knopen. Als je slaapt, diep slaapt, dan

> staat je geest als het ware uit. Je bent buiten

> bewustzijn dus. Buiten westen en binnen oosten.

> Als de geest onstoffelijk en eeuwig is, waar is

> dan je geest als je slaapt? En trouwens, kan een

> onstoffelijke geest wel slapen, dus half dood

> zijn?

Mijn geest staat niet uit: http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/14599286/14600280/re-welterusten#msg-14600280

Qua geloof ben ik net als overdag.

Ik bid wel voor ik ga slapen, d.w.z. ik zoek God's aanwezigheid en verheug mij daarin. Meer niet.

>

> Wat zeggen de Bijbel en de theologie erover?

Nou er komen genoeg dromen in de Bijbel voor.

Ook heb ik een tijd geleden gehad dat mij in een aantal dromen achter elkaar, het verhaal van Jozef op een heel droevige toon werd verteld uit de mond van één van zijn broers. Hoe hij als slaaf werd weggevoerd en hoe kapot Jakob was toen hij dacht dat zijn zoon verscheurd was. Daar waren details bij (ik ben het natuurlijk gaan nakijken) die niet in de Bijbel staan.

Overigens bedankt voor je wens, ik sliep al. Ik denk trouwens dat het geruzie hier niet zo goed is voor een goede slaap en geestelijke ontwikkeling.

Ellen

• Ellen-Josee

Nou er staat ook wel wat over suffe slaapkoppen in Spreuken, maar als je na middernacht nog een topic zet en je bent voor achten weer online, dan kan ik je geen suffe slaapkop vinden….

Sorry Boaz!

Gr Ellen

• Ellen-Josee

Douce Schreef:

——————————————————-

> Er zijn vast prikkers die knielen op een bed

> violen……:(

Ik denk niet dat er hier zoveel zijn die dat doen, ik heb er één in gedachten, maar die heeft al een tijdje niet geprikt.

> Mijn geest gaat waarschijnlijk het multiversum

> verkennen.

Krijgen we daar een verslagje van of ziet het eruit als een LSD trip?

>

> Ook welterusten:)

Je zal nou wel weer wakker zijn, dus goedendag…

Ellen

>

> Douce

• Sfred+

Sufkop !

:)

• Sfred+

Ik weet nooit wat ik gedroomd heb, alleen als het een natte was.

:)

• Frederik D

Ik bedoelde de droomloze slaap. Waar is dan het bewustzijn? Slaapt dan het bewustzijn? Of zweeft het bewustzijn ergens terwijl het zich nergens van bewust is en aldus geen bewustzijn is?

Als je fietst, heb je een zekere snelheid. Waar is die snelheid als je stil staat? Of stel, je zit overdag, dus in het licht, aan een grijze tafel. Dan wordt het nacht en is het pikdonker (pekdonker). Waar is het grijs dan gebleven? Kleuren, en ook grijs is een kleur, zijn weerkaatsingen van het licht op een object. Als er geen licht is, is er geen kleur.

• Frederik D

Zie reactie aan LeSage.

• Frederik D

Ik had het over de droomloze slaap, over de diepe slaap, niet over de droomslaap, die een oppervlakkige slaap is. Maar klaarblijkelijk kwam dat in mijn openingsbericht niet als zodanig over, begrijp ik nu.

• Gonnie

De geest die terug komt zodra je weer wakker wordt is dan wel jouw eigen geest neem ik aan, of is het misschien ook mogelijk dat je steeds weer een andere geest in je komt ,maar niemand merkt dat want herinneringen, dat zit weer in je eigen hersenen.

Zo zou het kunnen zijn dat ik gisteren Boaz was en Boaz mij.:D

Moeilijk dat in woorden te brengen.:S

• Ellen-Josee

Oké dat is begrepen.

Dan is het bewustzijn even uitgeschakeld.

Dit is nodig om goed te kunnen functioneren, anders raakt het overbelast.

Simpel toch?

Ikzelf slaap vrij veel want toen jij vanmorgen weer achter de computer kroop lag ik nog steeds te pitten.

Iets dat volkomen bijbels is trouwens :D

Wil je de tekstplaats?

Gr Ellen