Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Sterven zonder God......

• baldu

Graag gedeeld Thomas

Herkenning en erkenning, is de sleutel tot de deur naar eenheidsbewustzijn :)

Baldu

thomas Schreef:

——————————————————-

> Haha..die pijn herken ik..;)

>

> En in de rest van je antwoord zit ook veel

> herkenning Baldu.

>

> Dank je voor je antwoord.

• Daan

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Jij bent zo bijzonder dat God en Jezus voor jou in

> de nacht zijn verschenen, en Jezus noemde jou nog

> bij naam, dus jij hebt God en Jezus al eerder

> gezien. Of was dat ook een leugen toen jij dat op

> het bijbelbord plaatste.?

Je mag 1 keer raden :D

• Gonnie

;)

• Ellen-Josee

In tegenstelling tot jouw bewering denk ik God de Schepper van hemel en aarde wel te kennen in Jezus Christus.

Eeuwige liefde, eeuwige trouw, eeuwige rechtvaardigheid, allemaal eigenschappen die in de mens niet te vinden zijn.

Ellen

• Ellen-Josee

Wat doet het met jullie dat je het zo eindeloos moet herhalen>

Ellen

• Stefan

En die Hem aangenomen hebben?

Is dat allemaal dan een leugen?

• Ellen-Josee

thomas Schreef:

——————————————————-

> En die Hem aangenomen hebben?

Sorry ik begrijp niet wie je bedoeld met ‘Hem’ en wat je bedoelt met ‘aangenomen hebben’. Aangenomen als wat?

Dus eigenlijk snap ik niets van je antwoord.

>

> Is dat allemaal dan een leugen?

Dus wat er allemaal een leugen moet zijn weet ik dan ook niet.

Ellen

• Stefan

9 Doch gij zijt niet in het vlees, maar in de Geest, indien tenminste de Geest Gods in u woont. Maar zo iemand de Geest van Christus niet heeft, die komt Hem niet toe.

10 En indien Christus in u is, zo is wel het lichaam dood om de zonden; maar de geest is leven om de gerechtigheid.

11 En indien de Geest van Hem, Die Jezus uit de doden opgewekt heeft, in u woont, zo zal Hij, Die Christus uit de doden opgewekt heeft, ook uw sterfelijke lichamen levend maken, door Zijn Geest, Die in u woont.

12 Zo dan, broeders, wij zijn schuldenaars niet aan het vlees, om naar het vlees te leven.

13 Want indien gij naar het vlees leeft, zo zult gij sterven; maar indien gij door de Geest de werkingen van het lichaam doodt, zo zult gij leven.

14 Want zovelen als er door de Geest Gods geleid worden, die zijn kinderen Gods.

15 Want gij hebt niet ontvangen de Geest der dienstbaarheid weer tot vreze, maar gij hebt ontvangen de Geest der aanneming tot kinderen, door Wie wij roepen: Abba, Vader!

16 Die Geest getuigt met onze geest, dat wij kinderen Gods zijn.

17 En indien wij kinderen zijn, zo zijn wij ook erfgenamen, erfgenamen van God, en medeërfgenamen van Christus; indien wij althans met Hem lijden, opdat wij ook met Hem verheerlijkt worden.

http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/14580613/14580866/re-het-geloof-in-de-here-jezus-maakt-ht-verschil;-lifeletter#msg-14580866

• baldu

Denken is iets anders dan weten Ellen

Maar het staat je vrij te denken :)

En ook om al die eigenschappen buiten jezelf te plaatsen

dat is de aangekweekte misvatting waarover Jezus nu juist toonde dat de mens dit alles wel degelijk in zich heeft

het hoeft slechts aangeraakt te worden :)

Jezus zei, “u geschiedde overeenkomstig uw geloof”

die wet is feilloos, en van alle tijd

Ik spreek voor veel hier in raadselen

en wens dat zo te houden, omdat ik niet tot het

intellect wens te spreken, maar tot het hart.

Wie oren heeft, die hore

Baldu

Elia Schreef:

——————————————————-

> In tegenstelling tot jouw bewering denk ik God de

> Schepper van hemel en aarde wel te kennen in Jezus

> Christus.

> Eeuwige liefde, eeuwige trouw, eeuwige

> rechtvaardigheid, allemaal eigenschappen die in de

> mens niet te vinden zijn.

>

>

> Ellen

• Ellen-Josee

Nou dat is toch het zelfde als wanneer ik zeg dat ‘ik God ken in Jezus Christus’?

Wat is dan het probleem met te vragen hoe het zit met ‘degenen die Hem aangenomen hebben en of het allemaal een leugen is’?

Volgens mij maak je het veel moeilijker dan het is.

Ik wilde gewoon zelf mijn eerste reactie niet te moeilijk maken: wanneer iemand God kent in Christus Jezus mag diegene delen in de door mij genoemde eigenschappen van God.

Precies hetzelfde verhaal als de bijbeltekst, alleen in ‘eigen’ eenvoudige bewoordingen.

(vind je nog steeds dat een gelovige die zegt God te kennen, dat die God niet kent)

Ellen