Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Sterven zonder God......

• kees

kees maak je niet gek Theo.

• theo

HUH?? Het is mijn bedoeling helemaal niet om je gek te maken kees.

Werkelijk niet.

Ik vraag steeds om antwoorden en ik krijg steeds wat losse flodders, wat losse nietszeggende kreten.

Ik probeer je helemaal niet gek te maken, ik probeer je na te laten denken.

• kees

Hoe komt het eigenlijk dat jij mij nooit begrijpt komt dat door mij of door jou?

Want er zijn hier mensen die mij wel begrijpen, oke zijn er niet veel maar ze zijn er wel.

• M*j*r**

kees Schreef:

——————————————————-

> Die atheisten die hier op dit prikbordje

> ronddwalen zoals Frederik en Richard kiezen er

> bewust voor om God de rug toe te keren,

En waarom denk jij dat zij dat doen? Kan jij hen die staaltjes onverdraagzaamheid van God in de bijbel aan hen uitleggen? Of die niet liefdevolle berichten van christenen naar gelovigen die nét ietsjes anders geloven?

Ook moeten ze constant horen dat ze van dit bord moeten verdwijnen. Dat is nou ook niet echt een poging om ze van een liefdevolle God te vertellen.

> zij zoeken

> hun heil bij mensen,

Zijn mensen ondingen dan?

> van die kant gezien zou Theo

> ook een sterkere positie in moeten nemen ten

> opzichte van de Bijbel.

Nee, men wilt dat Theo net zo orthodox wordt. Dat is iets anders.

Richard en Frederik weten dat Theo in God gelooft, dus hoeft Theo helemaal geen sterkere positie in te nemen. Dat Theo soms een andere uitleg van de bijbel heeft, wordt helaas door veel medechristenen van hem gezien als “ongeloof in de bijbel” . En dat slaat helemaal nergens op.

• Frederik D

Jij hebt God veel uit te leggen als jij voor zijn troon verschijnt. Je gescheld en je gehak op de persoon pleiten niet voor jou. En je geloof pleit ook niet voor jou omdat het een doods geloof is en geen levend geloof. Ook je gebrek aan deemoed is een grote zonde. Bekeer je, nu het nog kan.

• kees

Heil zoeken bij een sterveling levert niets op.

• theo

Ik begrijp je ook wel hoor, je korte oneliners zijn echt niet zo moeilijk.

Maar jij begrijpt mij blijkbaar niet dat je nooit met (bijbels) begeargumenteerde antwoorden komt.

• M*j*r**

kees Schreef:

——————————————————-

> Je twijfel is groot, getuige dat Jezus op het

> water liep, getuige de zondvloed, om maar een paar

> voorbeelden te noemen.

> Is je geloof wel zo sterk dat Jezus uit de maagd

> Maria geboren is Theo?

Dat heeft helemaal niets met twijfel te maken.

En de sterkte van je geloof hangt niet af van het feit of je nu wel of niet gelooft dat Jezus uit een maagd geboren is. Dat hoort tot geloven in de bijbel en niet tot geloven in God.

• Frederik D

Zo is het maar net. :)

• kees

Jij hebt de Geest niet Frederik.