Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Wat zegt de bijbel over mensen die op hetzelfde geslacht vallen?

• Stefan

Het gaat nu over de zinsnede uit de psalm, waarin iets tot stand gebracht wordt of verandert in de mens waardoor God toegang krijgt. Of doorgang.

Dat is het geraakt worden waardoor ‘'de Geest ontwaakt’' in de mens.

En dat is dan voorbij de lichamelijke ‘liefdes of lijdens’ waar de vraag van het topic over gaat, omdat deze illusies al doorzien worden.

• Stefan

Het geloof is het geraakt worden. Dan gebeurt er iets in de mens, wat van een andere orde is, dan het lief en leed van deze wereld.

Daar gaat het over. En vanuit dat geraakt worden, zal de wereld anders bekeken gaan worden, met zijn lief en leed.

• theo

We praten langs mekaar heen.

• Stefan

Ik vind van niet.

Jezus in je hartje hebben, zou kunnen duiden op dat geraakt worden.

Het is maar hoe je het wilt zien.

Bart schreef; Iedere mens kan in toenadering ervaren wat het is om een Goddelijke aanraking te ontvangen. Ieder mensenhart wacht met smart op dat moment. Slechts de mens wiens hart is aangeraakt “leeft” en kan en zal van binnenuit door de processen gaan die Jezus uiterlijk heeft voorgeleefd. Ook de Waarheid zal hem/haar worden gegeven op een bepaald moment. Om daar te geraken, dient wel beseft te worden, dat heel het vraagstuk van lichamelijkheid dan al lang achter gelaten is. Alle lichamelijke liefde is illusie, en brengt dan ook vroeger of later opnieuw illusie in iemands leven.

Met betrekking tot de toenadering tot God, waarheid zal U gegeven worden indien U innig de waarheid wil vernemen. Dit gebeurd niet op de wijze waarop we dat misschien het liefste hebben, (een duidelijke stem of zo) maar een “bewuste mens” kan leren opletten, op alles, en leert van alles wat er gebeurd. Ziet er de antwoorden in, of hoort ze via iemand. Niets is toeval.

• Frederik D

En wie kleding van tweeërlei snit draagt, komt ook in de eeuwige vlammen terecht, net als wie op de Sabbath hout sprokkelt.

• Daan

theo Schreef:

——————————————————-

> Natuurlijk, en als je DIE teksten serieus neemt

> dan neem je andere teksten met een flinke korrel

> zout.

Nee.

Geen enkele tekst neem ik met een korrel zout.

Ik ben Theo niet.

>

> Bovenstaande is de steeds terugkerende opmerking

> die af wordt gedaan met de opmerking:dat het ene

> gebod wel 100% geldig is en het andere niet meer.

Weet je wel wat de Mozaische wet is ?

Je stelt steeds van die vragen die elke “ theologie student” eigenlijk zou moeten weten.

Alleen heb ik daar bij jou helaas nog nooit iets van gemerkt.

>

> Moeten we er opnieuw over doorgaan?

Laat maar.

Van de Bijbel heb je geen kaas gegeten, dus ben ik weer snel uitgepraat met je.

Jij komt hier alleen om te chatten.

Ik heb er geen zin in.

Tot wederoren.

• kees

Het pad is smal Frederik.

• Frederik D

Maar jouw kleding is niet van enerlei snit.

• theo

Tsja, met argumenten lukt het je niet en dan begin je maar weer te beledigen.

Je neemt de wet van Mozes dus niet serieus zo begrijp ik.

De wetten van Mozes kunnen dus wel uit de bijbel worden geschrapt, nou ja alleen voor christenen en niet voor joodse gelovigen neem ik aan?

Neem je wel de NT wetten serieus dat vrouwen moeten zwijgen in de gemeente en dat ze hun mannen onderdanig moeten zijn?

• Daan

thomas Schreef:

——————————————————-

> Die teksten schrijven voornamelijk over

> on-rechtvaardigen en rechtvaardigen.

>

> Dat komt op mij over als; ''hij die zonder zonden

> is werpe de eerste steen''.

Homoseksen is Gods gebod negeren.

God heeft de mens als man en vrouw geschapen.

Die twee mogen seksen ( huwelijk )

Niet mannen die seksen en trouwen met mannen en hetzelfde geldt ook voor vrouwen.

Dat is tegennatuurlijk en is een gruwel voor God net als het een gruwel is voor God dat sommige mensen het soms ook nog met dieren doen. Nog even en dit is ook mogelijk.

Het lijkt af en toe Sodom en Gomorra wel. Alles kan en mag en iedereen doet maar. Kijk maar eens naar die vieze homo parade in Amsterdam.

Zo staat dit geschreven Thomas ( homo seks )

Ook in het NT.

Hier valt niet mee te schipperen.

Het zijn mijn woorden niet.

Van mij mogen ze rotzooien wat ze willen.