Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Wat zegt de bijbel over mensen die op hetzelfde geslacht vallen?

• Stefan

Dan zal deze regel daar invulling aan geven; 2e/ Ps 57,4

Hij zal van den hemel zenden, en mij verlossen, te schande makende dengene, die mij zoekt op te slokken. Sela. God zal Zijn goedertierenheid en Zijn waarheid zenden.

Dat is de inhoud van het betoog; de Waarheid maakt vrij.

• Frederik D

Zo te lezen gaan die passages over seksuele excessen, niet over burgerlijke monogame homoseksualiteit.

• theo

Natuurlijk, en als je DIE teksten serieus neemt dan neem je andere teksten met een flinke korrel zout.

Bovenstaande is de steeds terugkerende opmerking die af wordt gedaan met de opmerking:dat het ene gebod wel 100% geldig is en het andere niet meer.

Moeten we er opnieuw over doorgaan?

• Stefan

Die teksten schrijven voornamelijk over on-rechtvaardigen en rechtvaardigen.

Dat komt op mij over als; ‘'hij die zonder zonden is werpe de eerste steen’'.

• Frederik D

Je valt op mensen van hetzelfde geslacht? Je travestie deed me al het één en ander vermoeden.

• theo

Wel, vertel dat maar aan die moeder wiens kind op sterven ligt of aan al die vrouwen die met een trauma leven met een incest verleden.

Het is te gemakkelijk Thomas.

De Waarheid maakt vrij, natuurlijk maar er zijn mensen die zitten in een gevangenis waar ze domweg niet met mooie vrome woorden uitkomen.

“”Als je Jezus in je hartje hebt komt alles goed“”.

Natuurlijk komt alles goed, dat zeg ik als christen maar gebruik die woorden niet zomaar voor de vuist weg.

• Stefan

Er zijn mensen geweest, die 14 jaar in de kerker moesten doorbrengen en daar met vrome woorden uitkwamen, omdat bij hen wél deze regel doorkwam.

Het is een innerlijk proces Theo, geen uiterlijk.

• Frederik D

Maar vele anderen werden knettergek door eenzame opsluiting.

• kees

Dat is een gruwel in Gods ogen hij/zij zal zeker niet aan het vuur ontkomen.

• theo

Zelfs wel ergere gevallen hoor !!

Is dat een maatstaf?

Tegen mensen zeggen die er NIET uitkwamen/uitkomen dan ook maar zeggen: Lees de psalmen maar, daarin staan alle antwoorden.

Als je Jezus in je hartje hebt komt alles wel weer goed.