Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Liefde, in weinig woorden

• Gonnie

Maar het zijn toch mooie woorden,of niet.:S

• Frederik D

Niet alleen goede bedoelingen plaveien de weg naar de hel maar ook mooie woorden plaveien de weg naar de hel.

En ook Boaz c.s. (con suis, met de zijnen) hebben mooie woorden.

Ik wil waarheid, geen mooie woorden. Liefde tot de waarheid, dat zou ieders streven moeten zijn.

• Douce.

Leg me dat eens uit, liefde voor de waarheid en vooral dat “moeten”, misschien dat jij vindt dat iemand iets moet, maar ik moet niets.

Douce

• Frederik D

Ik vind dat iedereen de morele plicht heeft om te streven naar de waarheid en dus om kritisch te zijn. Uiteraard is dat een ethisch, dus subjectief oordeel mijnerzijds. Maar ik kan het wel enigszins onderbouwen. Een samenleving die naar waarheid streeft, is een betere dan een leugenachtige. En mijns inziens ben je meer waarachtig mens als je de harde feiten voor lief neemt. Vluchten in metafysica's doet onrecht aan jezelf en is schadelijk voor anderen.

• LeSage

Mooi Poetich.

Jammer dat het niet waar is.

Niet liefde is de oorzaak van het bestaan; strijd is dat.

• Gonnie

Juist Le Sage, het hele leven is een strijdt om te overleven.!

De realiteit is, dat liefde vaak ver te zoeken is.

• Frans

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Juist Le Sage, het hele leven is een strijdt om te overleven.!

> De realiteit is, dat liefde vaak ver te zoeken is.

Dat is waar, maar het doet niets af aan het feit dat liefde de enige oplossing is. En dan nog onvoorwaardelijke liefde.

Het bereid zijn te geven, soms tekort gedaan worden, openstaan, begrip tonen. Daarmee wordt niet bedoelt dat je je altijd maar moet laten doen. Knuffelen is niet de oplossing.

We kunnen gerust het gedrag aanklagen en anderen de gevolgen van fouten laten ondervinden. Alleen moet er een deurtje op een kier staan voor wie dan anders wil op een gegeven moment.

• Sietse 45

Die strijd heeft ook wel iets speciaals, je leerd er ook van je eigenpersoonlijkheid kennen, je onvermogen naar die ander waar je eigenlijk voor door het vuur zou willen gaan bv je geliefde, maar kan ook familie en God, je vrienden, vriendinnen, mijn ervarng is laat altijd de deur een klein stukje open staan.

Het hele leven blijft een leerschool er komt nooit een einde aan, en dat is het wonderlijke aan dit aardse leven het gaat met vallen en opstaan.

• Frederik D

Ja. Klopt.

• LeSage

Daar heb je helemaal gelijk in Frans.

Maar mijn reaktie was alleen maar bedoeld op die ene dichtregel die Baldu aanhaalde. En waar ik het niet mee eens was.