Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Waartoe zijn wij hier

• Sfred+

Fladderende stitch etc?;)

Ro.op;)

• LeSage

Dat het in vele gevallen illusionair bleek te zijn ben ik met je eens. God de Rechter bv. etc.

Maar toch zijn er nog zoveel onbeantwoordbare vragen, dat ik “God” niet als een 100% illusionair begrip zou willen zien.

• David

“Wees elkaar niets anders verschuldigd dan lief te hebben”

Maar al die andere opdrachten, de ganse wet en de profeten maken wel deel uiit van deze ene opdracht

Daarom zei Jezus ook:

37 Gij zult de Here, uw God, liefhebben met geheel uw hart en met geheel uw ziel en met geheel uw verstand. 38 Dit is het grote en eerste gebod. 39 Het tweede, daaraan gelijk, is: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelf. 40 Aan deze twee geboden hangt de ganse wet en de profeten. .(Matt 22)

Waar het om gaat om de wet en de profeten altijd in relatie te zien met de wet der liefde.

Zonder die liefde op de voorgrond te plaatsen is de Wet waardeloos

David ;)

• Frederik D

Ik heb het idee dat je weinig begrijpt van mijn verhaal.

• Frederik D

God de Rechter lijkt me nog de beste inhoud van het godsbegrip.

• LeSage

Werkelijk? Hoe zie je daar de feitelijke inhoud dan van? ik kan dat alleen maar als illusie zien.

• Frederik D

Omdat jouw godsbeeld door en door subjectief is.

• samuel

Ik niet!

• Frederik D

Helaas doe je nu aan zelfoverschatting.

Probeer eens iets te begrijpen zonder het meteen te veroordelen. Nu doe je het tegenovergestelde. Je veroordeelt zonder te begrijpen.

• baldu

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Mee eens

> Echter: hoe definieren wij God?

Niet !

Kijk naar je beeldtenis in de spiegel, en zie hoe Hij terugkijkt

hoe zou je dan God nog willen definieren?

is dat niet gewoon beperken van het Onbeperkte ???

Baldu