Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Argumenten tegen Alverzoening allang weerlegd.

  • CU

    Dat God liefde is , zet je maar uit je hoofd. Tot die conclusie zal je ongetwijfeld komen als je het Oude Testament hebt gelezen.

    De verhalen daarin verzamelen bakken met bloed. Voor jou als jonge vrouw zal het verhaal van de dochter van Jefta zeker aanspreken. Lees daarvoor maar Richteren 11, over wat God met een mens kan doen en wat een jonge vrouw daar overkomt.

    Het is werkelijk de waanzin ten top dat een dergelijk man, Jefta, zoiets met zijn dochter kan doen.

    De man zou daarvoor tegenwoordig levenslang krijgen.

    Moraal van het OT is dat over de meest onbenullige zaken verschrikkelijke straffen staan, terecht of onterecht. maar zeker niet te rijmen met de veel betere moraal die wij heden ten dage hebben.

    In ieder geval kom je al dit soort zaken tegen in het OT. Steven zal je die zeker niet laten lezen. Die begint gewoon zoals alle evangelisten met je het leugenevangelie van Johannes te laten lezen. Dat was de zogenaamde liefdesapostel. Iemand die het lijden van Jezus lekker kon omdraaien in verlossing. Iemand die aanzette tot het je wassen in het bloed van Jezus. BBBRRRR. Alweer bloed. Het houdt niet op , zo je ziet.

  • perihelium

    Van de Redactie

    Het bijbelprikbord is voor diegenen die positief staan tegenover de bijbel en vanuit hun geloof over de bijbel willen discussiëren.

  • CU

    Ik doe niet anders.

    Staat wat ik schreef in een ander boek dan de bijbel?

  • Ellen-Josee

    David. Schreef:

    ——————————————————-

    > Boris,

    >

    > Het doet me goed om jou Steven te zien weerleggen

    > aan de hand van de bijbel.

    > En je hebt goede argumenten aangedragen.

    > En ik zou niets liever willen dan dat ze juist

    > zijn.

    >

    > Voor mij heeft de mens een eigen vrije wil en

    > heeft dus zelf de mogelijkheid om wel of niet voor

    > God te kiezen.

    Je vergeet nog dat de mens ook nog de keuze heeft om ‘de manier waarop’ men voor God kiest zelf te bepalen.

    Dus met of zonder alverzoening, enz. enz. enz. :)

    Ellen

    > En ik dacht eigenlijk dat juist jij zelf ook die

    > mening had.

    > Nu ik jouw openingsbericht lees vraag ik me af hoe

    > jij die combinatie dan ziet.

    > Wil je ook met God (ihb) verzoend worden?

    >

    > David ;)

  • Gonnie

    Daar komt zij wel achter, maar het kan ook zijn dat Steven

    in omgang, buiten dit bord anders en aardiger overkomt.

  • CU

    Ha ha, je bedoeld dan natuurlijk het geestelijke wat omslaat naar het vleselijke. Dat heeft ie al eens eerder gedaan.

  • Gonnie

    Die gedachte had ik ook in mijn achterhoofd :D

  • theo

    Ik heb geen reactie gelezen en mischien is het volgende al geschreven:

    Het kan en mag toch niet zo zijn dat ik als gelovige, of misschien beter geschreven -als juist gelovige- geen streepje voor zou hebben bij God?

    Ik heb altijd trouw de samenkomsten bezocht, ik heb trouw mijn kerkgeld betaald en aan goede doelen gegeven.

    Ik heb de sabbathsrust in ere gehouden ( de zaterdag natuurlijk omdat dit een eewugdurende inzetting is volgens de bijbel) en heb homo's altijd met verve veroordeeld en geen bloedtransfusie voor mezelf of mijn kind toegestaan zoals in de bijbel duidelijk staat vermeld.

    Ik heb trouwens ALTIJD en AL Gods ge/verboden nauwgezet opgevolgd zoals vermeld in het O.T. en N.T.

    Ik ben mijn partner altijd trouw gebleven .

    Ik heb de belasting nooit ontdoken en heb nooit anderen uitgescholden en beledigd.

    Ik heb de woorden van Paulus uit Galaten 5 : 22- 26 uiterst serieus nageleefd evenals Romeinen 12 ; 10.

    Het kan en mag toch niet zo zijn dat God MIJ niet hoger zou achten dan al die anderen (indachtig Romeinen 12 ; 10 ?? ) met een ander( lees fout) geloof of zelfs nietgelovigen?

    Of mensen die domweg niet KUNNEN geloven dat er ook maar een God zou bestaan?

    God mag dan wel goed en zelfs genadig zijn maar HZij is toch niet gek?

    theo

  • Stefan

    En wie ben jij..dat je verzoend wil worden met het Al?

    Ik denk dat dat het eerste is, wat gevraagd wordt..;)

  • theo

    thomas Schreef:

    ——————————————————-

    > En wie ben jij..

    Eén van Gods schepselen.

    >dat je verzoend wil worden met het

    > Al?

    Als je mijn bijdrage goed hebt gelezen: Wie ben ik dat ik dat zelf wel eventjes zal flikken?

    > Ik denk dat dat het eerste is, wat gevraagd

    > wordt..;)

    Van wie en aan wie?

    theo