Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

evolutietheorie onderwijzen is oplichterij

• perihelium

De falende argumenten en bewijzen voor de evolutietheorie zijn in de volgende uitspraken heel goed samengevat:

“Evolutie is onbewezen en onbewijsbaar. We geloven het alleen maar omdat het enige alternatief speciale schepping zou zijn en dat is ondenkbaar.”

“Ik ben ervan overtuigd dat de theorie van evolutie, met name haar uitgebreide toepassing, een van de grootste grappen in de geschiedenisboeken van de toekomst zal zijn.”

“Wetenschappers die nog steeds onderwijzen dat de evolutietheorie een feit is, zijn grote oplichters en hun verhaal is misschien wel de grootste oplichterij die ooit verteld is geweest. Voor het aantonen van evolutie hebben we geen jota van bewijs.”

Sir Arthur Keith (1866-1955), Schotse anatoom en antropoloog. Sir Arthur was een evolutionaire wetenschapper en een leidende figuur in de studie van menselijke fossielen. Citaat van W.A. Criswell, Did Man Just Happen? (1972), pagina 73.

Malcolm Muggeridge (1903-1990), Britse journalist, auteur en satirist. Muggeridge was een agnosticus voor het grootse deel van zijn leven, maar converteerde tot het Christendom na zijn zestigste. Citaat uit zijn Pascal Lectures, University of Waterloo, Ontario, Canada.

Dr. T. N. Tahmisian, Fysioloog, Atomic Energy Commission. Zoals geciteerd in: Evolution and the Emperor's New Clothes (1983)

uit dit artikel dat geen evolutie gelovige naar waarheid kan weerleggen

• Anna Lieze

Je lijkt Eliyahu wel, die heeft ook altijd zo'n boekenlijstje met achterhaalde broddelwerkjes uit ‘oude’ tijden . 1972, 1983.. :D

• Iris

Zo ben ik wel onderwezen. Misschien is het niet bewijsbaar, ik weet het niet, ik ben een

leek op dat gebied.

Maar dan denk ik wel: dan mag je ook geen enkele godsdienst meer onderwijzen

omdat dat ook niet te bewijzen valt?

Groetjes,

Iris

• Douce.

Oh? Dus je bent wel onderwezen? Ik begreep eerder uit een topic dat je van niets weet/wist?

Schijnt mee te vallen……..X(

Douce

• Iris

Ik heb gewoon onderwijs gehad, basisschool en daarna. Maar ik ging naar openbare scholen dus leerde de leer van Darwin. Niet iets uit het geloof.

Van het geloof weet ik niet veel en ik heb wel de behoefte om er meer over te weten te komen.

Groetjes,

Iris

• baldu

Het geschapene, is de manifestatie van onvergankelijkheid in vergankelijkheid

Dit heet áfdalen, of incarneren, en is involutie.

De hele schepping is hiermee involutie

De verloren Zoon

Vanuit het geschapene, het vergankelijke naar het onvergankelijke is ware Evolutie

dit is de Weg naar God, die Jezus onderwees

van het diepste in involutie naar Evolutie

De Opgenomen Zoon

Baldu

• Iris

Ik snap dit stukje niet.

Groetjes,

Iris

• LeSage

Soms vraag ik me af hoe een ‘Dr.’ aan zijn dr.- titel komt…..

je broer

Carl

• Daan

Ik ook niet.

Dit is nu new-age geouwehoer.

• Anna Lieze

Daan Schreef:

——————————————————-

> Ik ook niet.

> Dit is nu new-age geouwehoer.

Toch zijn die new-agers en spiriwiri mensen hier op het prikbord vele malen vriendelijker en niet-veroordelende dan de christenen, jij bevestigt dit :)