Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Suikerfeest.

• CU

Gefopt, het gaat niet over het suikerfeest van de Islam, maar over de vorige week vastgestelde suikerziekte bij één van onze elfjarige, roodharige , katers.

Is een ziekte een straf van God?

• ¥ Lotje ­­¥

Hoi hoi

Alles moet je niet op God afschuiven .

Groet, Lotje .

• CU

Ik heb mijn kater niet ziek gemaakt.

Wie dan wel?

• ¥ Lotje ­­¥

Het leven is net een bloem . Het begin te groeien . groeit . is in de fleur van zijn leven en sterf weer af .

Tis vlees en bloed en dat kan bederven .

Groet, Lotje . Die je sterkte wenst met je kat . Ik weet wat het is . Onze hond had suiker ziekte . en moesten we zelf spuiten geven . Eerst deed dat de dierenarts . maar die zei je kan het zelf ook leren . Toen zijn we daar geweest , en doen ze dat voor . . Anders moest je 2 keer op de dag naar de dierenarts . Niet dat dat erg is voor je dier dat te doen . Maar ze raden het toen zelf aan.

• CU

We prikken ook zelf twee keer per dag en kijken ook de suikerwaarde in zijn bloed na.

bedankt voor je wens.

• David.

CU Schreef:

——————————————————-

> Ik heb mijn kater niet ziek gemaakt.

>

> Wie dan wel?

Als die kat te zwaar is ben jij waarschijnlijk zelf de oorzaak.

Laat hem in dat geval afvallen dan heb je kans dat het over gaat.

David ;)

• CU

De zwaarte valt mee, 4 1/2 kg, maar is nu idd op dieet.

• Daan

CU,wat zielig voor je kater. Ben je er al mee naar de Dierenarts geweest ?

Gaat suikerziekte ( zoals David zei) eigenlijk wel vanzelf over ?

Volgens mij niet,maar weet het niet zeker.

In elk geval veel sterkte .

Gr Daan

Ps Dat dieren ziek worden en helaas ook moeten lijden net zoals de mensen is geen straf van God,maar de dieren leven net zoals wij, nu eenmaal op deze ( door mensen verwaarloosde ) aardbol die God volgens zijn belofte ooit weer tot volmaaktheid zal brengen.

• CU

Ja , we zijn bij de dierenarts geweest voor de eerste diagnose en het leren prikken en bloedafnemen.

Suikerziekte bij een kat kan zich een tijdje weghouden, voor dat verschijnsel is een speciale naam.

We maken ons wel een beetje zorgen omdat zijn bloedsuikergehalte sterk wisselt, kortom, we hebben hem nog lang niet stabiel.

• LeSage

Hoi CU,

God straft niet en beloont niet. ZHij houdt wel de wet van oorzaak en gevolg in stand.

Wijzelf ervaren gebeurtenissen. Vervolgens labelen we die gebeurtenissen als bijvoorbeeld ‘straf’. Of ‘beloning’.

Je vraag herinnert me een beetje aan de hindoegoed Vishnu, die tegelijkertijd schepper, instandhouder, en vernietiger is.