Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

vraag van Marjorie

• LeSage

Ik begrijp wat je bedoelt. Maar gelukkig …. we bestaan kennelijk nog, en wát zegt dat over ons?

• perihelium

goden met kleine g is anders dan met een G. maar jij gelooft dus niet in God maar wel in goden?

• Marjorie

Carl: Mijn onderschrift wil eigenlijk benadrukken dat naar mijn mening een relatie met God NIET afhangt van iemands geloof,

maar van iemands daden.

Iemand die zegt een kind van God te zijn, en Jesus te hebben aangenomen als zijn verlosser en heiland,

maar niets voor zijn naaste over te hebben, kent God niet.

Marjorie: ok, begrepen.

Carl: Echter iemand die daarentegen een moslim is, of een atheist, maar vanuit een oprecht hart iets doet voor een ander, ervaart de vreugde die samen gaat met het overhebben van iets voor een ander. Hij ervaart de energie die daaruit voortvloeit, en het komt vaak voor dat zulke handelingen van iemand een ander mens maken.

Marjorie: Ik voel geen energie als ik iets voor iemand doe. Ik verwacht niets terug, behalve misschien een glimlach. Het maakt van mij geen ander mens.

Carl: Dat ‘ander mens maken’ is wat de briefschrijver mijns inziens bedoelt. het is inderdaad geen fysieke geboorte, maar een spirituele.

Marjorie: Helaas raak ik hier het spoor geheel bijster.

Carl: Alles wat een ervaring van intense vreugde gekombineerd met de ervaring van onstuitbare energie oplevert, kan een beleving van (geboorte uit) God zijn.

Marjorie: De enige keer dat ik iets beleefd heb wat lijkt op bovenstaande was toen ik in het jaar 2001 dankzij internetwaarschuwingen voor de eerste keer het Noorderlicht (Aurora Borealis) heb mogen aanschouwen. Ik ben drie dagen hoteldebotel geweest!

Bedankt voor je uitleg!

Dat ‘ander mens maken’ is wat de briefschrijver mijns inziens bedoelt. het is inderdaad geen fysieke geboorte, maar een spirituele, geeselijke, geboorte, die zich vaak herhaalt, naarmate wij iemand liefhebben.

Het kan dan ook gaan om allerlei vormen van liefhebben. niet alleen de hogere vormen van liefde. O'k andere vomen, zoals b.v de seksuele liefde (wat weer iets anders is dan de genotsdrift natuurlijk.

Alles wat een ervaring van intense vreugde gekombineerd met de ervaring van onstuitbare energie oplevert, kan een beleving van (geboorte uit) God zijn.

• CU

Ik schreef dat je het beter weet. Wat betreft de kleine “g” gaf je dat zelf al aan. lees maar:

Gepost door: Steven ()

Datum: 24 juni 2009 22:56

als wij god zijn dan zijn we verloren.

Dus……wat wil je eigenlijk met je reaktie?