Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

de tuin van het dagelijks leven

• perihelium

Mooie teksten, maar ook daar lees ik niet dat ‘die weg via de Zoon is, in Welke de Christus is opgewekt’.

Het valt me wel op dat ik me door jou steeds laat verleiden om te laat op mijn werk te komen. Je zuigt energie en houdt me weg van de Bijbel terwijl God wil, en ik in Zijn wil, dat ik me in Zijn Woord verdiep en dat ik moet werken en mijn afspraken na kom. De tegenstander doet van alles om me daar vanaf te houden en het lijkt er wel op of je een arbeider van hem bent. Dat je geen antwoord geeft of je de Bijbel uberhaupt wel leest onderstreept dat nog eens.

In Jezus naam ga terug, achter mij, Satan! Je zou me nog van de goede weg afbrengen. Je denkt niet aan wat God wil.

• perihelium

thomas Schreef:

——————————————————-

> De bijbel is er voor iedereen die honger hebben

> naar het Woord.

>

> Het Woord is de Waarheid, en Deze lees ik in de

> bijbel.

De waarheid die jij verkondigd, alleen al in dit draadje, is niet de Bijbelse.

• Stefan

Zucht..

• Stefan

Nog diepere zucht..

• perihelium

Het duurt een paar minuten voordat een pagina geladen is en je ‘antwoorden’ zijn die wachttijd absoluut niet waar. Ik raad je aan om de bijbel te lezen en daar op zijn minst eerlijk over te zijn.

Een fijne dag en de zegen van de allerhoogste!

• Stefan

Je schrijft;

´´Ik raad je aan om de bijbel te lezen en daar op zijn minst eerlijk over te zijn´´

Maar, lieve lieve lieve steven..ik doe niet anders.

Wat versta jij onder eerlijk? Tegenover Wie dan alleen God moet ik eerlijk zijn?

Tegenover God ben ik eerlijk en oprecht, dat weet Hij.

• perihelium

thomas Schreef:

——————————————————-

> Je schrijft;

> ´´Ik raad je aan om de bijbel te lezen en daar

> op zijn minst eerlijk over te zijn´´

>

> Maar, lieve lieve lieve steven..ik doe niet

> anders.

Ik heb gemist dat je antwoord gaf op de vraag of je de Bijbel leest.

• Stefan

Wat denk je zelf?

Hoeveel teksten heb ik geplaatst, gelezen, behandeld, uitgeplozen, in mijn hart gesloten, begrepen, liefdevol omarmt, gegeten, gedronken, gedeeld, uitgetetypt en bestudeerd?

Talloze keren heb ik de bijbel opengeslagen en gelezen.

Nu…

• baldu

Steven Schreef:

——————————————————-

> Het is een plaatje van mist met de Bijbeltekst dat

> geloof vertrouwen is in wat we niet zien. Het

> lijkt me dus juist niet te gaan over wat we wel

> zien maar om vertrouwen te hebben in wat we niet

> zien. Zo lees ik dat.

Inderdaad, en geloof is daarom dan ook geen aanname, maar ‘innerlijk weten’

Baldu

• perihelium

Je zegt eerlijk te antwoorden en dan zeg je ontelbare keren de Bijbel gelezen te hebben. Daar geloof ik niks van omdat dat onmogelijk is. Die leugenachtige waarheid is niet de Bijbelse waarheid en daarmee ook niet de mijne. We spreken elkaar weer als je oprecht van hart bent, tenminste, als dat uit je woorden blijkt. Mazzeltof.