Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Hemelse machten en opstand Iran

• perihelium

Steven schreef:

Het heeft pas nut iemand voor hypocriet of hond uit te maken als ze ook zien dat dat zo is, om daarbij vervolgens naar de hemelse oplossing te verwijzen die is in Christus Jezus, het vleesgeworden woord van God (God in het vlees).

Kwint Schreef:

> Ik zie dat het zo is, dus : hypocriete hond !

Waar ergens in Gods onmetelijk heelal de hemel ook mogen zijn, een ding is ontwijfel-baar zeker: Voor de Christen is de hemel, daar waar Christus is. Wij zullen ‘voor altijd met de Here’ zijn. Wij is nu in de hemel bij Zijn Vader. Maar eens zal Hij uit de hemel nederdalen, om ons tot zich te nemen, en te brengen in het huis Zijns Vaders. Maar spoedig na deze wonderbare gebeurtenis, zal Christus op aarde wederkeren, om als Koning te heersen. De engel zeide tot Maria: ‘En God, de Here, zal Hem de troon van Zijn Vader David geven en Hij zal over het huis Jacobs Koning zijn in der eeuwigheid en Zijns Koninkrijks zal geen einde zijn’ (Luk. 1: 32, 33). En in Mattheüs 25: 31 lezen wij: ‘Wanneer de Zoon des mensen komen zal in Zijn heerlijkheid en alle heilige engelen met Hem, dan zal Hij; zitten op de troon Zijner heerlijkheid’. Als de Here Jezus komt, om op aarde te heersen: dan zullen wij, als Zijn heiligen, met Hem komen. Wij zullen immers ‘voor altijd met de Here’ zijn l1 Thess. 4: 18). Wij zullen nimmermeer van Hem gescheiden worden. Waar Hij is, daar zullen ook wij zijn. Als Hij op aarde wederkomt, dan zullen wij ‘met Hem’ wederkomen. Als Hij; op aarde als Koning heerst, dan zullen wij met Hem als Koning heersen. In Openbaring 5: 10 horen wij de lofprijzingen van de verloste heiligen in de hemel. En zij zeggen, dat Christus ‘ons onze God gemaakt heeft tot Koningen en priesters en wij zullen als koningen heersen op de aarde’. De Schrift zegt: ‘Indien wij verdragen, wij zullen ook met Hem heersen’ (2 Tim. 2: 15). Openbaring 20: 6 zegt: ‘Zalig en heilig is hij, die deel heeft in de eerste opstanding… zij zullen priesters van God en van Christus zijn en zij zullen met Hem als Koningen heersen duizend jaren’. Gedurende een periode van duizend jaren zal voor de Christen de hemel op aarde zijn.

De dagen van de hemel op aarde.

De heerschappij van Christus op aarde wordt ons in talrijke Oud-Testamentische profetieën geschilderd. Lees eens Jesaja 11: 1-16 en Micha 4. O, de vrede en blijd-schap op de aarde, als Christus zal heersen als Koning der koningen en Here der heren. Dan zullen de volkeren ‘hun zwaarden slaan tot spaden en hun spiesen tot sikkelen, het ene volk zal tegen het andere volk geen zwaard opheffen en zij zullen de oorlog niet meer leren’ (Micha 4: 3). En de heidenen zullen de ware God dienen in vrede en heiligheid. 'Alsdan zullen der blinden ogen open gedaan worden en der doven oren zullen geopend worden: alsdan zal de kreupele springen als een hert, en de tong des stommen zal Juichen… en de vrijgekochten des Heren zullen wederkeren en tot Zion komen met gejuich en eeuwige blijdschap zal op hun hoofd wezen; vrolijkheid en blijdschap zullen zij verkrijgen, maar droefheid en zuchting zullen wegvlieden Jesaja 35: 5-10).

Daarna, na het einde van deze duizend Jaren, zal de laatste zondaar worden geoordeeld, en de aarde door vuur worden gereinigd van alle vlekken der zonde. Vervolgens zal het Nieuwe Jeruzalem, dat thans in de hemel is, uit de hemel nederdalen op de nieuwe aarde. Dan zal deze wonderlijke stad Gods op aarde zijn en ‘de tabernakel Gods’ bij de mensen. ‘En de stad behoeft de zon en de maan niet… want de heerlijkheid Gods heeft haar verlicht en het Lam is haar Kaars’ (Op. 21: 23). Dan ‘zal HIJ bij hen wonen en zij zullen Zijn volk zijn en God zelf zal bij hen en hun God zijn. En God zal alle tranen van hun ogen afwassen en de dood zal niet meer zijn, noch rouw, noch gekrijt, noch moeite zal meer zijn: want de eerste dingen zijn weggegaan’ (Op. 21: 3, 4).

O, moge God de hemel voor ons een werkelijkheid maken. Het is een werkelijke plaats, een stoffelijke, letterlijke plaats, voor ons bereid door de Heiland.

internetbijbelcursus

• baldu

Jij geniet van dergelijke opmerkingen?

Jij vind het prachtig als mensen een sneer krijgen en klapt dan in je handen?

Welke Heer dien jij Teresa?

Baldu

• mike

Jezus en God, in die volgorde.

• baldu

Essentie van kwaadsprekerij

Zonder het op te zoeken komen we maar al te gemakkelijk terecht in een omgeving waar gekletst wordt, waar het spreken over anderen belangrijker is dan het bij jezelf te rade gaan om een beter mens te worden. Wat is dat eigenlijk, roddel en kwaadspreken? Lesjon hara, oftewel een kwade tong, is volgens de joodse traditie een van de grootste zonden. Slecht over iemand denken, om vervolgens dit denken in woorden te uiten, is de basis van corruptie. Corruptie is de rot van een samenleving. En dat is precies wat kwaadspreken doet. Het maakt mensen kapot. Geen mens staat op zichzelf; uiteindelijk maakt het een gemeenschap kapot.

Niet alleen degene die het onderwerp van het kwaadspreken vormt wordt als object van het gesprek vernietigd; maar ook degene die kwaadspreekt en degene die het aanhoort. Zelfs slecht over iemand denken is al te veel: het bepaalt de houding waarmee men iemand anders tegemoet treedt. Omdat men niet graag alléén een bepaald beeld over een ander heeft, is het wel zo comfortabel medestanders te zoeken. De kwade gedachte over een ander zoekt dus contact en overeenstemming. Het begint makkelijk: met een grapje, een opmerking, een blik, een zucht. Voordat je het weet, wordt iemand geïsoleerd en is hij- of zijzelf en zijn of haar gezin en leven volledig geruïneerd. Hiermee is lesjon hara een onderdeel van de sinat chinam, de nodeloze haat, waarvan onze Wijzen zeggen dat dit de reden was van de verwoesting van de Tweede Tempel.

Bron: http://www.trouw.nl/religie-filosofie/interactief/vraag-en-antwoord/article2736033.ece/Toelichting_rabbijn_Evers_op_kwaadsprekerij__vloeken_en_roddelen.html?all=true

• M*j*r**

Getver de getver. Heb jij je ooit wel eens afgevraagd hoe het komt dat niemand naar jou luistert en jouw leer aanneemt? Hoogst waarschijnlijk zit jij er met je zogenaamde evangeliseren er kompleet naast. Jezus kon de mensen raken. Jij niet. En op de manier zoals jij bezig bent, zal jij ook nooit iemand raken en nooit iemand tot het christendom kunnen bekeren.

(Misschien een enkeling die erg diep gezonken is en geen uitweg meer ziet)

De mens zit niet te wachten op iemand die doet alsof hij Jezus zelf is.

“hoe we de waarheid brengen” zeg je. Je denkt dus dat je gelijk hebt en de waarheid in pacht hebt. Nou, vergeet het maar.

Gr. Majorie

• BOAZ

Hoi steven..

ik zal er eens over nadenken.

Men doet geen jonge wijn in ouwe zakken.

Gezien de achtergrond van verschillende prikkers is het wellicht niet van belang.

Lees a.u.b. Hebreeen 6:4

Zij proberen met een valse leer anderen tot wankelen te brengen.

Gr en zgn

Boaz.

• Douce.

Die “ze” zijn wel erg diep gezonken…………….God zal ze leren.

En natuurlijk moet Paul de regels aanscherpen volgens jouw interpretaties en inzichten.

Ik vind dat hij jou beter eens wat sancties op kan leggen m.b.t. je overheersende aanwezigheid. Je vind jezelf wel een “topzondaar die is bekeerd” en dat mijn beste, is nog erger dan de farizeëers.

Zal het uitleggen: jij zegt: wat ben ik geweldig dat ik tegen God zeg, ik ben de ergste zondaar - wees me genadig.

Dat is een fundamentalistische manier om boven iedereen uit te willen komen. Mijn zegen heb je, ik heb het niet nodig om topzondaar met genade gevonden te worden en dat zo liefdeloos van de daken te schreeuwen.

Mijn christelijke CV en kennis van de Bijbel? Gaat je geen steek aan. Maar in elk geval heb ik geen zolderervaringen.

Douce

• theo

Steven Schreef:

——————————————————-

> Ik heb de webmaster al een mailtje gestuurd. Als

> hij geen zin en/of tijd heeft om de boel hier op

> te schonen en uitleg geeft over de regels van het

> (vernieuwde) bord, kan hij beter samenwerken met

> mensen die de Bijbelse waarheid hier wel/ook hoog

> in het vaandel hebben staan. Misschien is Paul op

> vakantie en is hij dat vergeten te doen.

Iedereen moet verantwoording afleggen bij jou, dus de webmaster ook.

Nog even en God moet ook verantwoording afleggen bij jou.

> Boaz, hoe dom dat voor ons ook kan overkomen op

> het eerste gezicht, het schijnt veel mensen echt

> uit te maken hoe we de waarheid brengen.

A) het maakt inderdaad uit.

B) Hoe dom moet je zijn om te denken je de enige bent die de Waarheid in pacht meent te hebben

en dat je andersdenkenden uit mag maken voor hond en rat en satan.

>Als dat

> niet gebeurt op een manier die ze willen horen dan

> luisteren ze over het algemeen niet.

Over luisteren gesproken !!!!!

De verpakking

> schijnt erg belangrijk te zijn om de waarheid aan

> te nemen, net als Paulus bij de Grieken deed. Als

> we begrijpen waarom valse leer vals is

Maar DAT begrijpen jullie juist niet, het pijnlijke is dat jullie dat niet door hebben hoevaak dat ook aan jullie is geschreven.

>dan kunnen

> we daar beter vanuit beginnen om vervolgens het

> evangelie te verkondigen ipv andersom.

Jullie brengen geen evangelie (de BLIJDE boodschap !!!)

> Het heeft

> pas nut iemand voor hypocriet of hond uit te maken

> als ze ook zien dat dat zo is,

Maar waarom ZIEN jullie dat dan niet van jullie zelf, hoe komt dat toch !!

>om daarbij

> vervolgens naar de hemelse oplossing te verwijzen

> die is in Christus Jezus, het vleesgeworden woord

> van God (God in het vlees).

Dat is een geloofsuitspraak waar de meeste christenen het wel mee eens zijn hoor maar daar wijzen niet naar,

dat willen julie MET een flink aantal zelfingenomen egoistisch getinte zelfverhefende bijzinnen een ander door de strot duwen- geloof of ik schiet-.

> We moeten ons niet laten verleiden om mensen te

> verwerpen

Aha, DAAROM noemen jullie mensen rat of hond of satan.

>omdat ze zo lopen te zuigen en drammen

> met een andere leer en daar zou de webmaster ons

> ook voor kunnen behoeden door de regels van het

> bord na te leven. Dat is zijn gegeven taak lijkt

> me.

>

Kom op webmaster, luister naar steven want anders zwaait er wat.

theo

> met groet en zegen,

>

> <><

• ¥ Lotje ­­¥

laat gaan Baldu is gewoon BREED met tegenwoordig tig namen .

• ¥ Lotje ­­¥

Stiefffffffffff…….. ik heb overal bewondering voor . Ik geniet van het leven . Ik voel me een vrij mens . Heb genoeg te eten en te drinken . Heb van alles ……… wat mun hartje begeert . Dus ……….. ik heb geen klagen . En weet je wat het belangrijkste is??? gezond zijn . . En met ups en downs heb ik daar toch bewondering voor ….. en al die namen die je op noemt voor die goochelaars, heb ik ook bewondering voor . Als je door zo,n vak je geld mee kan verdienen . nou ik kan het niet hoor . Dus bewondering voor die mensen . En hoe ik God zie . of hoe ik met God omgaat of de bewondering . vertel ik niet . Is mijn geheim met God en mij . Zo nou jij weer ……..negatieve.Stiefffff je bent zo negatief als het zijn moet . Je heb overal wat op te zeggen of te ze.iken . . Je bent geen baas over een ander hoor , hoe die leef, en zijn bewondering heeft . Graan cirkels zijn prachtig…. klaar.