Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Licht

• Stefan

Exact.

Zo kan geen mens zich tegenover God op iets beroemen. Door hem bent u één met Christus Jezus, die dankzij God onze wijsheid is geworden. Door Christus worden wij rechtvaardig en heilig en door hem worden wij verlost, opdat het zal zijn zoals geschreven staat: ‘Wil iemand zich op iets beroemen, laat hij zich op de Heer beroemen.’

1 Korintiërs 1:21-31

• Stefan

Vind je het nog steeds wrange humor, dat uit de Joh 1 tekst onze Oorspronkelijkheid blijkt?

Je had het zelf ook over schepping en her-schepping.

Je schreef aan Kwint:

´´De Bijbelse God staat buiten de schepping, oftewel, het geschapene is niet God en die God is werkzaam in deze wereld, we hebben een levende God.

<><´´

Het vervolg op deze reaktie is helaas weg door overzetting in de nieuwe stijl, evenzo als een mooi vervolg in het draadje van ´GOD´, maar het is niet anders.

Waar het om gaat, is dat de mens zich bewust mag worden van wie hij in zijn Oorspronkelijkheid is; Licht en Leven.

De mens bevindt zich nu in een gevallen wereld, een wereld die een heerser heeft die niet God is.

De mens kan Terug naar God, Verlost worden van deze wereld met zijn machten en krachten..door Christus Jezus als Fundament te hervinden in zichzelf. En hier schrijf ik dus niet, dat je ´´jezelf ´´ moet redden. Ik schrijf niet, dat je jezelf moet verheffen. Ik schrijf ook niet, dat je je eigen god bent. Ik schrijf ook niet, dat je je eigen christus bent.

Ik schrijf wat Johannes schrijft, dat het Licht en Leven in Oorsprong in de mens is, maar dat de duisternis dit niet heeft begrepen.

Tenzij je de Roep hoort, en het Licht weer mag gaan zien.

Lees je de teksten wel die ik geef? En die je zelf kopieert?

En daarbij wil ik deze tekst uit het topic ook bijvoegen, die ook helder is hierin. Het gaat mij niet om een gelijk willen hebben, maar om de Boodschap van het Evangelie:

22 De kaars van het lichaam is

het oog; indien dan uw oog –eenvoudig– is, zo zal uw gehele lichaam verlicht wezen;

23 Maar indien uw oog boos is, zo zal geheel uw lichaam duister zijn. Indien dan het licht, dat in u is, duisternis is, hoe groot zal de duisternis zelf zijn!

24

Niemand kan twee heren dienen; want of hij zal de ene haten en de andere liefhebben, of hij zal de ene aanhangen en de andere verachten; gij kunt niet God dienen en de Mammon.

• perihelium

thomas Schreef:

> De mens kan Terug naar God, Verlost worden van

> deze wereld met zijn machten en krachten..door

> Christus Jezus als Fundament te hervinden in

> zichzelf.

De Bijbel heeft het over verlossing, de vergeving van onze zonden (Kol 1:14) en niet over verlost zijn van de wereld. We zullen zelfs lijden in deze wereld (Joh 16:33). Het gaat over de voltooiing van deze wereld (oa Mat 13:49) en de verlossing van ons sterfelijk bestaan (Rom 8:23). Dat de mens terug kan keren naar God door Zijn genade is heel wat anders dan ‘Dat de mens Christus in zichzelf zou kunnen hervinden’.

In de Bijbel staat dat we allemaal zondig zijn en daarom de glorie van God moeten ontberen (Rom 3:23) en dat het loon van de zonde de dood is (Rom 6:23). Niet omdat wij iets in onszelf zouden hervinden, maar omdat God ons liefheeft terwijl we zondaren waren ((Rom 5:8). Als wij ervoor uitkomen dat niet wij iets in onszelf hervinden maar dat Jezus Heer is, en we geloven met heel ons hart dat het niet iets is dat wij hervinden wat zou opstaan in ons, maar dat God Jezus uit de dood heeft doen opstaan, dan zullen we worden gered (Rom 10:9).

• Stefan

Oké steven, goed steven..

• perihelium

thomas Schreef:

——————————————————-

> Oké steven, goed steven..

Amen?

• Stefan

Ik buig alleen voor de Waarheid steven.

• perihelium

thomas Schreef:

——————————————————-

> Ik buig alleen voor de Waarheid steven.

Re: Licht

Gepost door: thomas ()

Datum: 10 juni 2009 22:37

Oké steven, goed steven..

• ¥ Lotje ­­¥

Men spreekt over ,, het licht,, Jezus dus………..

• ¥ Lotje ­­¥

kaarslicht is veel gezelliger ;)

Misschien dat jij die kousevoetjes nog ken????? zwak licht :)

of is kousevoetje nou dialekt??

• ¥ Lotje ­­¥

:D:D ja meneer nee meneer ;)