thomas schreef:
>
>
> Omdat jij dopen als onderdompeling in water als een bewijs
> van wedergeboorte vind.
Waar heb ik dat gezegd?
>
> Dopen als onderdompelen in water zegt als handeling iets over
> je keus voor God, maar zegt niets over wat de Geest in jou
> kan doen.
Het is een gebod van Jezus.
>
> Dopen in water en Geest, is echter het toelaten van het
> Licht, waardoor de mens geheeld en gereinigd wordt..
Wat een new-age gezwets weer. Als je God overal in ziet en de Bijbel niet de autoriteit geeft als Woord van God, hoe kom je hier dan bij en waarom zou je een leugen niet voor wsarheid aanzien als je geen zekerheid hebt?
> en daarom
> daarna verzocht ´in de woestijn´ onder leiding van de Geest
> van God, om door alle verzoekingen heen de eigen wil te
> richten op Gods Wil.
Jezus is verzocht onder leiding van de heilige Geest? Wil je zeggen dat de heilige Geest Jezus verzocht? Wil je zeggen dat God Jezus aan het testen was? Dat is niet Bijbels, daarin staat dat de duivel Jezus verzocht. Maar als je in alles God ziet…heb je een probleem.
>
> De wereldse handeling is een wereldse handeling.
>
> Net als de viering van het heilig avondmaal –geestelijk–
> alleen mogelijk is door hen die zich bewust zijn een
> onderdeel te zijn van het Lichaam van Christus, omdat de
> Geest in hen is..Die het Woord deelt/verkondigd.
Hoe kan je dat zo stellig zeggen. Kan jij in de harten kijken van de mensen die het avondmaal vieren? Mensen vieren het avondmaal omdat dat ook een gebod is van de Here Jezus.
>
> Het bewijs wat ik jou zou leveren door toe te geven, of te
> ontkennen dat ik de onderdompeling heb ondergaan, zet bij jou
> een ander ´modem´ in je gedrag..en dat is niet de bedoeling
> omdat jouw woorden zijn zoals jij bent tot nu toe..en alles
> zegt over jou, en niets over mij.
Je geeft geen eerlijk antwoord op mijn vraag of je gedoopt bent en over het geven van een getuigenis doe je ook moeilijk. Christenen zijn geroepen om te getuigen en we moeten altijd bereid zijn om antwoord te geven op de vraag over de hoop die in ons is. Waar is jouw hoop op gebaseerd als je maar moet raden wie of wat Gods Woord is en de duivel voor God aanziet? Het is niet vreemd dat je niet naar een kerk gaat om God te eren en te prijzen want je ontkent Jezus waar je bijstaat. Niet iedereen die Here Here roept (want zij die een ander evangelie verkondigen..).., etc..
<><