Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

in nood

• perihelium

thomas schreef:

>

> ´´Wij laten ons dopen in de naam van de Vader en de Zoon en

> de heilige Geest en daar horen we je nooit over terwijl dat

> de wil van God is.´´

>

> Hee, ga je het begrijpen?

>

> Hier heb ik het uitgebreid over gehad; dopen met water en de

> Geest.

Heb je je laten dopen? Zou je je getuigenis willen plaatsen?

<><

• thomas

Wat bedoel je met dopen? Onderdompelen in water?

Daar heb ik het niet over.

Ik heb het over dopen met water en Geest…in geestelijke zin dus.

Dat is Gods wil doen, opdat de Geest woonachtig in je kan worden.

• perihelium

thomas schreef:

>

>

> Wat bedoel je met dopen? Onderdompelen in water?

>

> Daar heb ik het niet over.

>

> Ik heb het over dopen met water en Geest…in geestelijke zin

> dus.

>

> Dat is Gods wil doen, opdat de Geest woonachtig in je kan

> worden.

Heel Gods volk laat zich dopen in water, Jezus ook, maar jij vind dat niet nodig, ook al worden we daartoe opgeroepen?

Mat 28:19

Ga dus op weg en maak alle volken tot mijn leerlingen, door hen te dopen in de naam van de Vader en de Zoon en de heilige Geest

Lucas 3:21

Heel het volk liet zich dopen, en toen ook Jezus was gedoopt en hij aan het bidden was, werd de hemel geopend

Hand 2:38

Petrus antwoordde: ‘Keer u af van uw huidige leven en laat u dopen onder aanroeping van Jezus Christus om vergeving te krijgen voor uw zonden. Dan zal de heilige Geest u geschonken worden,

en dat is ook wel eens andersom:

Hand 10:47

‘Wie kan nu nog weigeren deze mensen met water te dopen, nu ze net als wij de heilige Geest hebben ontvangen?’

Hand 2:41

Degenen die zijn woorden aanvaardden, lieten zich dopen

<><

• thomas

Dat schreef ik al, hier heb ik het al uitgebreid over gehad.

Wat vind je van mijn reactie op je topic?

• perihelium

thomas schreef:

>

>

> Dat schreef ik al, hier heb ik het al uitgebreid over gehad.

ben je nu gedoopt of niet en wil je je getuigenis geven? Je mag ook nee zeggen, maar waarom zouden we je religieuze praatjes dan serieus moeten nemen?

>

> Wat vind je van mijn reactie op je topic?

vaag new-age gezwets…

<><

• thomas

Omdat jij dopen als onderdompeling in water als een bewijs van wedergeboorte vind.

Dopen als onderdompelen in water zegt als handeling iets over je keus voor God, maar zegt niets over wat de Geest in jou kan doen.

Dopen in water en Geest, is echter het toelaten van het Licht, waardoor de mens geheeld en gereinigd wordt..en daarom daarna verzocht ´in de woestijn´ onder leiding van de Geest van God, om door alle verzoekingen heen de eigen wil te richten op Gods Wil.

De wereldse handeling is een wereldse handeling.

Net als de viering van het heilig avondmaal –geestelijk– alleen mogelijk is door hen die zich bewust zijn een onderdeel te zijn van het Lichaam van Christus, omdat de Geest in hen is..Die het Woord deelt/verkondigd.

Het bewijs wat ik jou zou leveren door toe te geven, of te ontkennen dat ik de onderdompeling heb ondergaan, zet bij jou een ander ´modem´ in je gedrag..en dat is niet de bedoeling omdat jouw woorden zijn zoals jij bent tot nu toe..en alles zegt over jou, en niets over mij.

• Tuxy

Wat een bullshit heb jij het over?

Het dopen zoals in de bijbel staat (bij de water doop althans) is gewoon met water.

'Dopen' in de bijbel betekend namelijk ‘onderdompelen’.

Helemaal onder water, precies wat perihelium zegt.

Lees de bijbel nog maar eens door.

Want al het water waar die mensen in gedoopt werden was ook niet geestelijk.

• perihelium

thomas schreef:

>

>

> Omdat jij dopen als onderdompeling in water als een bewijs

> van wedergeboorte vind.

Waar heb ik dat gezegd?

>

> Dopen als onderdompelen in water zegt als handeling iets over

> je keus voor God, maar zegt niets over wat de Geest in jou

> kan doen.

Het is een gebod van Jezus.

>

> Dopen in water en Geest, is echter het toelaten van het

> Licht, waardoor de mens geheeld en gereinigd wordt..

Wat een new-age gezwets weer. Als je God overal in ziet en de Bijbel niet de autoriteit geeft als Woord van God, hoe kom je hier dan bij en waarom zou je een leugen niet voor wsarheid aanzien als je geen zekerheid hebt?

> en daarom

> daarna verzocht ´in de woestijn´ onder leiding van de Geest

> van God, om door alle verzoekingen heen de eigen wil te

> richten op Gods Wil.

Jezus is verzocht onder leiding van de heilige Geest? Wil je zeggen dat de heilige Geest Jezus verzocht? Wil je zeggen dat God Jezus aan het testen was? Dat is niet Bijbels, daarin staat dat de duivel Jezus verzocht. Maar als je in alles God ziet…heb je een probleem.

>

> De wereldse handeling is een wereldse handeling.

>

> Net als de viering van het heilig avondmaal –geestelijk–

> alleen mogelijk is door hen die zich bewust zijn een

> onderdeel te zijn van het Lichaam van Christus, omdat de

> Geest in hen is..Die het Woord deelt/verkondigd.

Hoe kan je dat zo stellig zeggen. Kan jij in de harten kijken van de mensen die het avondmaal vieren? Mensen vieren het avondmaal omdat dat ook een gebod is van de Here Jezus.

>

> Het bewijs wat ik jou zou leveren door toe te geven, of te

> ontkennen dat ik de onderdompeling heb ondergaan, zet bij jou

> een ander ´modem´ in je gedrag..en dat is niet de bedoeling

> omdat jouw woorden zijn zoals jij bent tot nu toe..en alles

> zegt over jou, en niets over mij.

Je geeft geen eerlijk antwoord op mijn vraag of je gedoopt bent en over het geven van een getuigenis doe je ook moeilijk. Christenen zijn geroepen om te getuigen en we moeten altijd bereid zijn om antwoord te geven op de vraag over de hoop die in ons is. Waar is jouw hoop op gebaseerd als je maar moet raden wie of wat Gods Woord is en de duivel voor God aanziet? Het is niet vreemd dat je niet naar een kerk gaat om God te eren en te prijzen want je ontkent Jezus waar je bijstaat. Niet iedereen die Here Here roept (want zij die een ander evangelie verkondigen..).., etc..

<><