Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

in nood

• perihelium

• ¤¤ Lotje ¤¤

hoge nood ?

• PS

Maar wil je weten

hoe de aarrde is ontstaan,

wat de vorm van de aarde is

en van wie wij afstammen,

bel dan de wetenschap

want de Bijbel is onwetenschappelijk en dus irrealistisch.

PS

:)

• thomas

Leuk gevonden steven.

Wat ik mij afvraag nog, ivm dat topic van Baldu over Christus volgen, is dit;

Wanneer dit volgen daadwerkelijk gedaan wordt, overkomt de mens van alles, zeg maar net zoiets als Job zijn verhaal. Althans, die signalen beginnen bij mij de kop op te steken. Het ´´in nood verkeren van de mens´´, omdat hij door de enge poort moet –zonder eigen ballast– kan ook gezien worden als mogelijkheden.

Mogelijkheden om het - eigen- af te leggen, te laten snoeien en bewerken, en zo meer en meer overgave aan God.

Ik merk eigenlijk dat ik de laatste tijd flink gewassen wordt..mijn ´ik´..

De verwanten van Jezus

46

En toen Hij nog tot de scharen sprak, ziet, Zijn moeder en broeders stonden buiten, zoekende Hem te spreken.

47 En iemand zeide tot Hem: Zie, Uw moeder en Uw broeders staan daar buiten, zoekende U te spreken.

48 Maar Hij, antwoordende, zeide tot hem, die Hem dat zeide: Wie is Mijn moeder, en wie zijn Mijn broeders?

49 En Zijn hand uitstrekkende over Zijn discipelen, zeide Hij: Ziet, Mijn moeder en Mijn broeders.

50

Want zo wie de wil van Mijn Vader doet, Die in de hemelen is, die is Mijn broeder, en zuster, en moeder.

De smalle weg

13

Gaat in door de enge poort; want wijd is de poort, en breed is de weg, die tot het verderf leidt, en velen zijn er, die door deze ingaan;

14

Want de poort is eng; en de weg is nauw, die tot het leven leidt, en weinigen zijn er, die deze vinden.

15

Maar wacht u van de valse profeten, die in schaapskleren tot u komen, maar van binnen zijn zij grijpende wolven.

16 Aan hun vruchten zult gij hen kennen. Leest men ook een druif van doornen, of vijgen van distelen?

17

Alzo iedere goede boom brengt voort goede vruchten, en een kwade boom brengt voort kwade vruchten.

18 Een goede boom kan geen kwade vruchten voortbrengen, noch een kwade boom goede vruchten voortbrengen.

19 Iedere boom, die geen goede vrucht voortbrengt, wordt uitgehouwen en in het vuur geworpen.

20 Zo zult gij ze dan aan hun vruchten kennen.

• baldu

Beproefd worden, is een zegen Thomas :)

Een aantal denkt er heel anders over, en zegt dat het niet nodig is.

Ik denk dat het noodzaak is……….

Het mag je zelfs hier ook regelmatig overkomen.

De vraag is, kunnen we het verdragen??

En wat, als het echt zwaarder wordt, veel zwaarder?

Baldu

• oni

Er lopen meer mafkezen vrij rond dan we denken.

• thomas

Exact baldu..

Het is gemakkelijk vanachter een pc om dit te schrijven; gewassen worden.

Maar de realiteit is, dat datgene wat in nood is dan schreeuwt om aandacht…eigenlijk juist ook een ´´zaak´´ is wat de mens het meeste bindt.

En ik ben het met je eens, dat de last welke er toch al bij hing, gemakkelijker te lossen is, dan de zaken die voor het zelf belangrijk geacht worden.

Wat te denken van die uitspraak van Jezus in de tekst over zijn moeder?

Want..waarom zegt hij daar niet; je schoonmoeder ..

bijvoorbeeld..

• perihelium

Je praat religieus, maar wat heeft dat met een persoonlijke relatie met God te maken? Er is geen christen die zegt dat die gewassen word zoals jij dat zegt. Wij laten ons dopen in de naam van de Vader en de Zoon en de heilige Geest en daar horen we je nooit over terwijl dat de wil van God is. Kan je het evangelie uitleggen?

<><

• perihelium

PS schreef:

>

> Maar wil je weten

> hoe de aarrde is ontstaan,

> wat de vorm van de aarde is

> en van wie wij afstammen,

> bel dan de wetenschap

> want de Bijbel is onwetenschappelijk en dus irrealistisch.

>

> PS

> :)

Het staat allemaal in de Bijbel, maar dat is kennis die voor je toekomst niet zo belangrijk is en je ontbeert het geloof in God (dat je wel in de wetenschap hebt) om het te kunnen vatten.

<><

• thomas

´´Wij laten ons dopen in de naam van de Vader en de Zoon en de heilige Geest en daar horen we je nooit over terwijl dat de wil van God is.´´

Hee, ga je het begrijpen?

Hier heb ik het uitgebreid over gehad; dopen met water en de Geest.