Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Omdat het mooi is en God de eer geeft

• BOAZ

Ja gelovigen in een kosmische onkenbare god en een kosmische christusgeest.

Ondertussen promoten zij de duisternis.

Boaz.

• Douce

…aldus de verlichte kruidendokter Boaz…………….

By the way, wat is jouw kracht m.b.t. de kruiden Boaz, ik ben namelijlk erg voor natuurlijke opties.

Douce

• BOAZ

Ik ben ook voor natuurlijke optie's Douce.

Soms kan het ook niet anders, dan moet het even met een middeltje van de huisarts:?

Als er iets is wat je wil vragen, doe het gerust.

Boaz.

• Douce

Ben zelf vrij stevig onderlegd hierin, maar ik had het idee dat we misschien elkaar kunnen aanvullen of dingen uitwisselen? Ik ben namelijk een, mits het echt niet anders kan, een tevenstander van alle chemische zooi in het lijf. De natuur, zoals door God gegeven, is behoorlijk gevuld met wat we nodig hebben. Helaas zijn de mensen vergeten naar hun eigen lichaam/geest te luisteren en denken dat alles uit de fabrieken goed is. Ik ben het daar dus niet mee eens.

Douce

• BOAZ

Douce schreef:

>

> Ben zelf vrij stevig onderlegd hierin, maar ik had het idee

> dat we misschien elkaar kunnen aanvullen of dingen

> uitwisselen? Ik ben namelijk een, mits het echt niet anders

> kan, een tevenstander van alle chemische zooi in het lijf. De

> natuur, zoals door God gegeven, is behoorlijk gevuld met wat

> we nodig hebben. Helaas zijn de mensen vergeten naar hun

> eigen lichaam/geest te luisteren en denken dat alles uit de

> fabrieken goed is. Ik ben het daar dus niet mee eens.

>

> Douce

Dat ben ik wel met jou eens Douce.

Maar voor uitwisseling op dat gebied, daar is dit prikbord niet geschikt voor.

Voor eventueel een vraag tussendoor, daar sta ik wel voor open.

Ik weet wel wat van kruiden, maar ben Orthomoleculair geschoold.

Mijn hoofd interrese schuilt in de bio-energetische werking van voedsel-kruiden-supplementen.

Echt facinerend.

Boaz.

• baldu

BOAZ schreef:

>

> De alcoholist en hoereloper is dood, beste jongen.

> Hij is als mysticus en theosofische filosoof gestorven.

> Hij heeft God nooit gekend.

Dit is een aanname BOAZ, je kent hem niet, en wat je denkt te kennen heb je uit het geschrevene door anderen.

Verder heb ik de indruk dat je je ook niet graag de moeite neemt de schrijver te begrijpen.

Er zijn alcoholisten en verslaafden die uit grote innerlijke nood verslaafd raakten.

Wie zijn wij, om hardvochtig en vingerwijzend over hen ook maar 1 uitspraak te doen waarin we stelling nemen tegen hen?

Oordeel hen niet, opdat je ook niet geoordeeld wordt.

Baldu

• baldu

Ga gerust verder met het zoeken naar duistere dingen die jou doen zeggen wat je zeggen wil.

Weiger gerust ook maar iets te overwegen wat ik zeg, en blijf bij je standpunt.

Stel je misschien ooit de vraag: wat zou Jezus zeggen na het aanhoren van jouw woorden.

misschien zou het antwoord zijn:

'goed gezegd BOAZ, jij bent Mijn volgeling'

of: en Jezus weende, want Hij voelde de grievende woorden van BOAZ omtrent zijn naaste als een steek in de zij.

Baldu

• BOAZ

De laatste zin is pure demagogie, sentimentele ouwe wijvenpraat.

Even resumeren: Gibran de aan alcoholisme gestorven theosofische filosoof schrijft een boek over “Jesus, the son of men”

terwijl hij Abdu'l-Baha in gedachten heeft, wat had Gibran als gedachte?

Dat Abdu'l een reincarnatie was van Jezus?

Het Bahai geloof is universalitisch pure new-age/old-age.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bah%C3%A1%27%C3%AD-geloof

Jij en Thomas en nog een paar, promoten hier een andere christus.

Een kosmische christusgeest.

Wat de Here Jezus Christus daarvan zou zeggen?

Iets in de zin van Mattheus 7:21 Niet een ieder, die tot Mij zegt: Here, Here, zal het Koninkrijk der hemelen binnengaan, maar wie doet de wil mijns Vaders, die in de hemelen is. 22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Here, Here, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd en in uw naam boze geesten uitgedreven en in uw naam vele krachten gedaan? 23 En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.

Boaz.

• thomas

Exact Boaz..en daarom moet iedereen bij zichzelf te raden gaan, of hij inderdaad Jezus Christus aangenomen heeft.

En dan bedoel ik daarmee, het Fundament, de Levende Steen in ons, waarop/in de Geest van God uiteindelijk zal wonen; een woonstede Gods ben je dan.

Zie in, dat de mens in zijn Oorspronkelijkheid dit bovenstaande is; een Woonstede Gods.

Echter..de mens in zijn gevallen wereld moet Dit hervinden door diezelfde Geest toe te laten het Bouwwerk op te trekken; Gods Tempel..

• BOAZ

Boek dan een enkele reis naar de Himalaya.

Je hebt toch niet veel anders te doen dan de dag rondhangen hier op PB om jouw new-age bla bla te spuien dag in dag uit.

Boaz.