Laat weten wie je bent ( Mart ? ) en doe niet zo achterbaks.
Er is hier geen Mart bekend,maar je geeft wel je oordeel over een heel eerlijk mens.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlVaak vraag ik je visie over bijbelteksten, over wat God met jou doet, hoe je het geloof ervaart..
maar ook hier is twist, argwaan en verwensingen het retour.
Ook al jarenlang, ondanks de vele pogingen om in gesprek te gaan met je.
En ik schrijf niet dat Boaz een zondaar is, maar ik schrijf dat ik in zijn antwoorden en opmerkingen geen Liefde vindt.
Tuurlijk iedereen mag (be)oordelen, hoe kan je anders keuze's maken of beslissingen nemen.
Kwaadspekerij is de Waarheid besmeuren.
De rest wat jij schrijft is vrome new-age bla bla.
Gibran is als een alcoholist overleden aan levercirrose, m.a.w. hij heeft zich kapot gezopen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Levercirrose
Zijn gebruik van woorden zoals God en Jezus stellen vanuit Bijbels perspectief niet veel voor.
Thompson reports Gibran saying that all the way through writing of Jesus, The Son of Man, he thought of `Abdu'l-Bahá. Years later, after the death of `Abdu'l-Bahá, there was a viewing of the movie recording of `Abdu'l-Bahá - Gibran rose to talk and in tears, proclaimed an exalted station of `Abdu'l-Bahá and left the event in tears.
http://en.wikipedia.org/wiki/Khalil_Gibran
Een mysticus op en top en nog steeds zeer geliefd bij theosofen en new-agers.
Ook verkondigde hij reincarnatie via zijn gedichten.
Boaz.
De stichter van het bahai geloof vergeten erbij te vermelden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/'Abdu'l-Bah%C3%A1
Jij noemt mij een huichelaar omdat ik klink en klaar aan toon, dat een aan alcoholisme overleden mysticus niet voor niets geliefd is bij theosofen en new-agers.
Zij herkennen en erkennen net zoals jij en nog een paar andere prikkers.
Gibran prediker van occultisme.
Boaz.
BOAZ schreef:
>
> Tuurlijk iedereen mag (be)oordelen, hoe kan je anders keuze's
> maken of beslissingen nemen.
Keuzen maken betekent niet dat je het in hokjes moet duwen BOAZ.
Keuzen maken kan zonder oordeel, dus zonder ergens een etiket op te plakken of iets tot afval te verklaren.
> Kwaadspekerij is de Waarheid besmeuren.
Kwaadsprekerij is ook een vorm van moedwillig willen aantasten van de ziel van de ander, die door de kwaadspreker niet gekend wordt. Hierdoor komt kwaadsprekerij altijd en onfeilbaar terug naar de ziel van de persoon die kwaadspreekt.
> De rest wat jij schrijft is vrome new-age bla bla.
> Gibran is als een alcoholist overleden aan levercirrose,
> m.a.w. hij heeft zich kapot gezopen.
Wat maakt het uit BOAZ, ieder is een zondaar volgens de bijbel, en daarmee ook diegenen die op de kansel staan te prediken dat ze Jezus lief hebben.
Weet jij wat dezen in het verborgene overwegen te doen, of zelfs doen?
Indien je een mens besmeurt, op basis van horen zeggen wat iemand gedaan heeft, besmeur je de eigen ziel eveneens. God ziet het hart aan, en hoewel Hij de zonde reeds in de hel heeft geplaatst, heeft Hij de zondaar lief.
>
> Zijn gebruik van woorden zoals God en Jezus stellen vanuit
> Bijbels perspectief niet veel voor.
Hiermee kan ik het niet eens zijn
> Thompson reports Gibran saying that all the way through
> writing of Jesus, The Son of Man, he thought of `Abdu'l-Bahá.
> Years later, after the death of `Abdu'l-Bahá, there was a
> viewing of the movie recording of `Abdu'l-Bahá - Gibran rose
> to talk and in tears, proclaimed an exalted station of
> `Abdu'l-Bahá and left the event in tears.
> http://en.wikipedia.org/wiki/Khalil_Gibran
Al diegenen die eraan meewerken, anderen, dus hun naasten in een kwaad daglicht te stellen, zijn ongehoorzaam aan de Liefde van Christus. Elke daad van
kwaadspreken, roddel, laster, of burengerucht vervuild het hart. Daarom zei Jezus: niet wat de mond des mensen ingaat, doch wat er uit komt, is onrein.
Hoed je voor je eigen gedachten BOAZ, en die van anderen evenzo.
> Een mysticus op en top en nog steeds zeer geliefd bij
> theosofen en new-agers.
> Ook verkondigde hij reincarnatie via zijn gedichten.
Laat Kahlil zijn wie hij is, jij bent niet gerechtigd hem te oordelen. Pluk de zoete vruchten liever, dan het over de slechte te hebben. Zo wordt je aandacht niet afgeleid van de Liefde Gods voor allen.
Als God Kahlil liefheeft, waarom wij niet?
Baldu
Boaz, de meeste mensen met levercirrose hebben nooit een druppel alcohol gedronken. En al zouden ze dat hebben gedaan, dan is jouw oordeel niet aan de orde. Veel mensen lijden aan leveraandoeningen door het gebruik van medicijnen, wist je dat niet?
Kortom, veel ziektes zijn te wijten aan een verkeerd leefpatroon en het zou daarom mooi zijn als mensen hun schepper zouden eren door wat voorzichtiger met hun gezondheid om te gaan. Maar……………..als mensen die dat niet doen mooie dingen verwoorden uit het hart van God, wie zijn jij en ik dan om hier een veroordelend woord over uit te spreken?
Dicht bij het hart van God heeft niets te maken met onze overtredingen, maar met de Liefde van God, die jij en ik ons eigen kunnen maken door de kracht van de Heilige Geest.
Douce
Door onze zonden kunnen wij niet eens in de buurt komen van God.
Laat staan iets uit het hart nemen van God.
Allemaal onbijbelse new-age bla bla.
De autobiografie van Gibran vermeld expliciet dat hij op 48 jarige leeftijd overleden is als alcoholist.
Ook jouw geliefde schrijver Coelho heeft veel contact gehad met Gibran.
Maar je hebt mij op het idee gebracht voor eennieuwe topic ( morgen wellicht )
Boaz.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?