Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Waarheid!

• Douce

God en Jezus zijn er met legerlaarzen ingestampt………………over liefde gesproken, ik ga helemaal over m'n nek en weet niet of ik hier nog wel wil komen.

Het hogere echelon van de Heer moet het zelf maar uitzoeken.

Douce

• Verbaasd

Bedenk Douce dat dat nooit eeuwig stand zal houden. Als de Waarheid aan het licht komt, zal dit soort christendom het onderspit delven. En dat is allang in gang gezet. (over eindtijd gesproken ;) )

Gr. Majorie

• Kwint

Ze graven hun eigen graf

• Verbaasd

Dat denk ik ook. De aversie wordt nl. steeds groter.

Jij gaat nog fijner hemelen, dan onze betweters hier :)

• Kwint

Ik denk het ook, ik zit nog een beetje te dubben welke stoel ik zal nemen, de linker of de rechter.. :)

• Verbaasd

Haha :D

Misschien mag je wel op schoot zitten.

• baldu

Ik wil dit graag onderstrepen David

Hoewel, ik er niet graag een statement van maken wil

Maar ik zie dat ook jij al kritiek over je heen krijgt

Het lijkt hier wel de middel-eeuwen.

De inquisitie leeft nog steeds

Nu de guillotine en de brandstapel nog, de ketters hebben ze al :D

Baldu

• Jos

David schreef:

> Bijbels gezien is Boeddha maar een schepsel van Christus maar

> kan heel goed door Gods geest geleid zijn,

Even kijken of ik het met je eens kan zijn…

Bijbels gezien zou dan puur naar de bijbel kijkend zijn, zonder enige christelijke (of Joodse) dogmatiek.

Boeddha is dan een historisch figuur met zekere uitspraken welke opgetekend zijn.

Waarbij we er van uit moeten gaan dat de essentie van de leer dus door Gods geest ingegeven moet zijn.

Tja, binnen deze beperkende voorwaarden kan ik je gelijk geven.

Maar als we even praktisch kijken begrijp ik prima waarom christenen geschokkeerd zijn van deze uitspraak.

Want die zetten hun eigen christelijk geloof inclusief de daarbij behorende dogma's af tegen het boeddhisme (welke variant eigenlijk, er zitten nogal verschillen tussen) met de daarbij behorende dogma's.

• Douce

Het is in elk geval een vraag waar filosofen en theologen zich al decennia mee bezig houden, wat heet, duizenden jaren.

In het dagelijkse leven is “de waarheid” iets wat bewezen moet worden, zoals in de wetenschap.

Ik houd het op dat “de goddelijke waarheid” in mezelf zit (in iedereen) en dat ik in de leerschool van het leven steeds dichterbij die absolute waarheid kan komen.

Vaak wordt gemeend iets zeker te weten, we weten nog zo weinig in het licht van de eeuwigheid. De zoektocht naar “de waarheid” is mooi en ik blijf erbij dat het niet slechts theorie dient te zijn, maar zichtbaar is dat we in waarheid leven. De groei naar wijsheid.

M.a.w. authentiek geen namaak.

Douce

• Gonnie

Florin heeft de liefde en fatsoen niet in zich, een hol vat en voor zo'n iemand ga je toch niet weg?:?