Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Kind van God/Zoon van God

• perihelium

thomas schreef:

> Ik ben niet echt weggeweest,

> maar heb wel drie dagen lopen huilen… van de hooikoorts…:D

> Bloed-serieus..;)

:?

• thomas

Kan je ingaan op wat ik schreef, of zit jij nu te zieken?

Wil je persé de Waarheid ontlopen door niet die innerlijk dingen te gaan onderzoeken, welke je juist afhouden van Datgene waar het om draait; God en Zijn gebod?

Wanneer kan er serieus gesproken worden, als je steeds maar weer afdaalt in je eigen beperkingen, je eigen wereldje, door bijvoorbeeld nu weer zo´n reactie als deze te plaatsen?

Heb je ´´de proef´´ nu zelf doorstaan, waar je mij op wees?

• Kwint

Is dit geen leuk cursusje voor je ?, effe er lekker tussenuit en aan jezelf werken.

Is eigenlijk voor managers maar voor een coach kan het ok erg handig zijn

Communicatie is vaak pas succesvol als de gesprekspartners zich in elkaar kunnen verplaatsen, oprecht interesse

tonen voor elkaar en actief naar elkaar luisteren. Dit lijkt eenvoudig, maar in de praktijk lopen we tegen veel zakelijke

situaties aan waarin het effect anders is dan we verwachtten en die remmend werken op het realiseren van allerlei

doelstellingen.

In deze training leert u alert te zijn en doelgericht in te spelen op de signalen vanuit uw omgeving. U verbetert uw

belangrijkste communicatieve vaardigheden en door sociale vaardigheden en gesprekstechnieken succesvol te

combineren leert u hoe u tijdens gesprekken en bijeenkomsten uw belangen op een conflictloze manier naar voren

kunt brengen en effectief op tegenwerpingen en weerstand in kunt spelen. Ook leert u tussen verschillende

beïnvloedingsstijlen te schakelen en op tactische wijze anderen te beïnvloeden zodat het gewenste resultaat bereikt

wordt.

Kun je mooi toepassen met je ervaringen als coach

http://www.vdg-ic.net/4ui/trainingsbrochures/ic_191.pdf

• perihelium

thomas schreef:

>

>

> Kan je ingaan op wat ik schreef, of zit jij nu te zieken?

>

> Wil je persé de Waarheid ontlopen door niet die innerlijk

> dingen te gaan onderzoeken, welke je juist afhouden van

> Datgene waar het om draait; God en Zijn gebod?

>

> Wanneer kan er serieus gesproken worden, als je steeds maar

> weer afdaalt in je eigen beperkingen, je eigen wereldje, door

> bijvoorbeeld nu weer zo´n reactie als deze te plaatsen?

>

> Heb je ´´de proef´´ nu zelf doorstaan, waar je mij op wees?

Spr 12:15

Een dwaas denkt dat hij de juiste weg gaat, wie wijs is, luistert naar goede raad.

Spr 13:16

Een verstandig mens handelt met overleg, een dwaas spreidt onverstand tentoon.

Spr 15:5

Een dwaas veracht de lessen van zijn vader, wie berispingen ter harte neemt, is verstandig.

Doe niet zo dwaas en leg gewoon uit wat je wilt zeggen met die rare smileys en vage woorden als je daarop gewezen en om gevraagd word.

<><

• thomas

Oké steven.

• Kwint

Wat je ook doet , je zet jezelf buitenspel en delft het onderspit

• perihelium

Leuk en vast wel goed bedoelt van je, maar ik heb al een aantal communicatie trainingen en seminars gedaan (en (mee) gegeven). Het blijft moeilijk de interactie te zoeken met mensen die van kwade wil zijn of geen zin hebben om het gesprek aan te gaan (zie ook de omgang van mensen met Jezus en Zijn reacties daarop), waarin eerlijkheid voorop staat en dat is op dit prikbord helaas wel van toepassing. Misschien een idee om een seminar te schrijven voor de communicatie met ‘lastige’ mensen.. ;)

Dit weekend doe ik voor de derde keer het ‘Embracing God’s Grace’ seminar.

http://www.equippingministries.org/products/adv-relationship-series/embracing-gods-grace.html

Ik heb daar wat mooie bevrijdings gebeden voor vertaald en zal die eens opzoeken om hier te plaatsen. Hoe is het met jou?

<><

• Kwint

steven:

Het blijft moeilijk de interactie te zoeken met mensen die van kwade wil zijn

Vind jij dat Thomas van kwade wil is ????

• perihelium

Kwint schreef:

>

> steven:

> Het blijft moeilijk de interactie te zoeken met mensen die

> van kwade wil zijn

>

> Vind jij dat Thomas van kwade wil is ????

Thomas lijkt me in dit draadje niet van goede wil om mijn oprechte vraag te beantwoorden of hij ziek was en waarvan (hooikoorts of reacties op dit prikbord). Ook neemt hij mijn meerdere malen geuite reactie dat ik die misplaatste smileys niet begrijp niet serieus door het over iets ‘bloedserieus’ te hebben om daar vervolgens een grijns achter te plaatsen. Daar begrijp ik niks van en dat weet hij. Het komt provocerend over en dat begrijpt Thomas weer niet. Ik hou wel van eerlijkheid en oprechtheid en zou willen dat iedereen dat was. Je hoeft geen scheidsrechter te zijn, maar aangezien dit een openbare discussie is, hoe evalueer jij deze ‘discussie’ Kwint?

<><

• perihelium

Kwint schreef:

>

> Wat je ook doet , je zet jezelf buitenspel en delft het

> onderspit

waarom denk/zeg je dat?

<><