Vele. Zoek maar op.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlVerbaasd schreef:
>
> Daan schreef:
> >
> > thomas schreef:
> > >
> > >
> > > Mooi zo Majorie.
> > >
> > > Het ´´schittert te intens´´, en is zonde om dit niet te
> > > willen delen..
> >
> >
> >
> > Voor mij hoeft dit allemaal niet.
> > Geen touw aan vast te knopen , dat geleuter
>
> Het is dan wel vredig geleuter En dat is toch plezant
Is ook wel weer waar
>
> Gr. Majorie
thomas schreef:
> Maar er is met jou weinig te delen, dan alleen weer die ene
> kuil..welke ik nu wel zie waaraan je bezig bent te graven.
>
> Doe je best maar verder..
Misschien kan je voor hem bidden Thomas. Ik vond zojuist een voorbeeld ergens op internet
Uit: voorbeeldbevrijdingsgebeden
voorbeeld gebed; bitterheid, rancune en veroordeling
Dankzegging:
Heer, dank U voor het plaatsen van deze situatie op het hart van Steven voor genezing.
Uitnodiging:
(Vraag de persoon zich te bekeren en het recht op wraak op te geven. Vraag dan de persoon om zonden die betrekking hebben op deze situatie te belijden en zich er van te bekeren.)
Steven, ik vraag je je recht op het veroordelen van anderen op te geven. Ik vraag je je zonden met betrekking tot deze situatie te belijden.
Vergeving:
Heer, we hebben gehoord hoe Steven toegeeft schuldig te zijn aan deze zonden en zich er van wil bekeren. We weten van Uw woord dat U altijd bereid bent om onze zonden te vergeven. Steven, Ik wil dat je weet dat je in Jezus naam bent vergeven. (Vraag vervolgens om vergeving uit te spreken aan andere mensen die betrokken zijn bij deze bitterheid, rancune, of veroordeling.)
Kracht:
Heer, we nemen het zwaard van Uw Geest op die de gedachten en houdingen van het hart beoordeeld, en we snijden de wortel van bitterheid af die de dood heeft gebracht aan iedereen die betrokken is in deze situatie. We vragen U om iedereen die verontreinigd is door deze wortel vrij te laten en om rancune, bitterheid en veroordeling om te zetten in zegeningen en genade.
Waarheid:
We vragen U om te beginnen deze relatie te herstellen en om ieder persoon de volheid van het leven als een zoon of dochter van een Koning te mogen ervaren. We bidden in Jezus naam. Amen.
perihelium schreef:
>
> waar is sprake van wraak en rancune? Thomas is gewoon
> onduidelijk met zijn serieusheid met die smileys en daar zeg
> ik wat van.
Beter lezen Steven. Ik heb wraak en rancune weggelaten bij jouw zonden.
Ik heb het alleen over veroordelen gehad. Staat er ook bij hoor.
Hieronder tref je wat oordelen aan die zoal geuit hebt in deze draad:
- Thomas lijkt me in dit draadje niet van goede wil
(een oordeel dat nergens op slaat. Iedereen ziet dat Thomas van goede wil is)
- Ik hou wel van eerlijkheid en oprechtheid en zou willen dat iedereen dat was.
(hier oordeel je over Thomas. Hij is niet eerlijk en oprecht volgens jou)
Ja..hoe zie jij Bloed dan?
Het Bloed-serieus zijn over de Geest van God..met daarbij de knipoog achter Bloed-serieus omdat het over het Bloed van Christus gaat waarover ik het heb..en dat graag wilde delen door middel van het praten Hierover…
Verlossing en Waarheid zijn Bloed-serieuze zaken, maar wel bespreekbaar in de juiste manier van spreken. En daarom een knipoog als iets van; ´je begrijpt me wel waarover we het hebben´.
En daar kan ik nu echter wél weer een blauwe smiley achter plaatsen omdat je werkelijk niets –wil– begrijpen…niets..maar dan ook niets..
hup ..nog eentje dan, omdat je zo lekker aan het spitten bent voor me ..
thomas schreef:
>
>
> Tja..
>
> ´´Heer, wat kan ik voor U doen?´´
>
> Dat is nog steeds voor mij een simpele en doeltreffende
> hulp-vraag om mezelf tot de orde te roepen.
>
> Maar nog veel te vaak denk ik daar te laat aan..
Door met één oog te knipperen, kunnen mensen een signaal naar elkaar geven. Dit is een vorm van lichaamstaal en wordt knipogen genoemd. Iemand die knipoogt kan een ander laten weten dat hij hem of haar erg aardig vindt. Het kan ook een signaal zijn dat de ander hetgeen gezegd wordt niet zo serieus dient te nemen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Knipperen#Knipoog
<><
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?