Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Vraag Voor Eliyahu - betekenis jodendom ?

• PS

Verhalen die ik eigenlijk zou moeten noteren.

PS

:)

• Eliyahu

PS schreef:

>

> Jouw rabbijnen bepalen het geloof, niet het “ras”.

Bs'd

Zij zullen dan ook ontkennen dat het joodse volk een “ras” is.

Eliyahu

De besnijdenis heeft reeds MILJOENEN levens gered en het potentieel om er miljoenen meer te redden, zie hier: www.geocities.com/wegvel

• ¥ Lotje ­­¥

Waarom niet ?? ik heb de oorlog niet mee gemaakt . maar ben net van na de oorlog en als opgroeiend kind hoorde je de verhalen wel . De mensen hadden het er altijd over . Wat ik kan begrijpen als dat pas gebeurd is . En angstig waren.Waarom zou ik dat niet schrijven en jij wel???En nee ik ben niet van Joods afkomstig . En ook geen zigeuner. Maar mijn oom is dood door de oorlog . En meerdere in de familie hebben geleden in de oorlog .

• ¥ Lotje ­­¥

Nou en dat bedoel ik nu . Zoveel jaren nadien nog over de oorlog . mag je, of zou je niet gedacht hebben dan . , En dat is Wat Esther schreef om toen ook de mensen in therapie te laten gaan om het zien te verwerken Niet alleen de Joden maar ook de rest van de Nederlanders die de oorlog meegemaakt hebben en nooit heb kunnen verwerken.. En de Joden , de vergassing is natuurlijk ook vreselijk… .

• Cor

Ja dat waren vreselijke tijden, Jenny

en we moeten oppassen dat er weer

niet van die enge leiders opstaan,

de tekenen zijn er al……………….eng!

Cor

• PS

Beste Steven

Ik ben een voorstander van die liquidaties. Wie een Israëlisch burger ombrengt, wordt gestraft. Prima. Heel goed.

PS

:)

• Gonnie

Toch is de 2de wereldoorlog het meest verschrikkelijk geweest voor de Joden en Zigeuners.Dat wilde ik er mee zeggen Lotje.

• perihelium

Eliyahu schreef:

> De besnijdenis heeft reeds MILJOENEN levens gered en het

> potentieel om er miljoenen meer te redden, zie hier:

> www.geocities.com/wegvel

Paulus in zijn brief aan de Filippenzen 3:1-11

…Voor het overige, broeders en zusters, laat de Heer uw vreugde blijven. Ik heb er geen moeite mee te herhalen wat ik u al geschreven heb; het is voor uw eigen bestwil. Pas op voor die honden met hun kwalijke praktijken, pas op voor die versnijdenis van ze! Wij zijn het die besneden zijn, wij verrichten onze dienst door de Geest van God en laten ons voorstaan op Christus Jezus, niet op onszelf, hoewel ik redenen genoeg zou hebben om op mezelf te vertrouwen. Als anderen menen dat te kunnen doen, dan kan ik dat zeker. Ik werd besneden toen ik acht dagen oud was en behoor tot het volk van Israël, tot de stam Benjamin, ik ben een geboren Hebreeër met de wetsopvatting van een farizeeër en heb de gemeente fanatiek vervolgd. Aan wat er in de wet over gerechtigheid staat, voldeed ik volledig. Maar wat voor mij winst was, ben ik omwille van Christus als verlies gaan beschouwen. Sterker nog, alles beschouw ik als verlies. Het kennen van Christus Jezus, mijn Heer, overtreft immers alles. Omwille van hem heb ik alles prijsgegeven; ik heb alles als afval weggegooid. Ik wilde Christus winnen en één met hem zijn – niet door mijn eigen rechtvaardigheid omdat ik de wet naleef, maar door die van God, de rechtvaardigheid die er is door het geloof in Christus Ik wil Christus kennen en de kracht van zijn opstanding ervaren, ik wil delen in zijn lijden en aan hem gelijk worden in zijn dood, in de hoop misschien ook zelf uit de dood op te staan.

<><

• perihelium

PS schreef:

>

> Beste Steven

>

> Ik ben een voorstander van die liquidaties. Wie een

> Israëlisch burger ombrengt, wordt gestraft. Prima. Heel goed.

>

> PS

> :)

Je bent een voorstander van de doodstraf. :(

Verander de wereld, begin bij jezelf zegt het spreekwoord en wat jezelf niet zelf aangedaan wilt worden doe je een ander ook niet aan. Daar ga je tegenin en dat is hypocriet en/of autoritair.

Hoe kan een normaal mens met een gezond verstand die het recht niet in eigen hand mag nemen voor liquidaties zijn? Ben je ook een voorstander van doodseskaders in Nederland of alleen vanuit Israël?

<><

• Eliyahu

perihelium schreef:

>

> PS schreef:

> >

> > Beste Steven

> >

> > Ik ben een voorstander van die liquidaties. Wie een

> > Israëlisch burger ombrengt, wordt gestraft. Prima. Heel goed.

> >

> > PS

> > :)

>

>

> Je bent een voorstander van de doodstraf. :(

Bs'd

GOD is een voorstander van de doodstraf. :)

> Verander de wereld, begin bij jezelf zegt het spreekwoord

Ik geloof in de wet van God, en in het recht van iedereen om zich te verdedigen tegen moordenaars, en ik geloof niet in spreekwoorden.

> en

> wat jezelf niet zelf aangedaan wilt worden doe je een ander

> ook niet aan. Daar ga je tegenin en dat is hypocriet en/of

> autoritair.

Moordenaars moeten opgeruimd worden. Doe je dat niet dan krijg je een onleefbare samenleving.

Hier is een mooi spreekwoord voor je: Genade voor de schuldigen is wreedheid voor de onschuldigen.

> Hoe kan een normaal mens met een gezond verstand die het

> recht niet in eigen hand mag nemen voor liquidaties zijn?

Hoe kan iemand die bij zijn volle verstand is tegen het opruimen van gevaarlijke moordzuchtige gekken zijn?

GOD gebiedt ons om moordenaars terecht te stellen:

“22 Wanneer mannen vechten en een van hen stoot een zwangere vrouw, zodat haar vrucht afgaat, maar zonder ander letsel, dan zal zeker een boete worden geëist, naardat de man van die vrouw hem oplegt, en hij zal het volgens besluit van de rechters geven. 23 Maar indien er een ander letsel is, zult gij geven leven voor leven, 24 oog voor oog, tand voor tand, hand voor hand, voet voor voet, 25 blaar voor blaar, wond voor wond, striem voor striem.” Ex 21

“17 Ook wanneer iemand enig mens doodslaat, zal hij zeker ter dood gebracht worden. 18 Maar wie een stuk vee doodt, zal dat vergoeden: stuk voor stuk. 19 En wanneer iemand zijn volksgenoot lichamelijk letsel toebrengt, dan zal hem evenzo gedaan worden als hij gedaan heeft: 20 breuk voor breuk, oog voor oog, tand voor tand; hetzelfde letsel, dat hij een mens heeft toegebracht, zal hem toegebracht worden.” Lev 24

“31 En gij zult voor het leven van een doodslager, die des doods schuldig is, geen losgeld aannemen, maar hij zal zeker gedood worden.” Num 35

Dus: Voor een moordenaar mag geen losgeld aangenomen worden. Hij moet en zal geëxecuteerd worden.

Overigens, omdat er staat: “En gij zult voor het leven van een doodslager, die des doods schuldig is, geen losgeld aannemen”, daaruit leren we dat voor niet doodslagers wel losgeld aangenomen mag worden.

Daarom, als iemand een ander een oog uitsteekt, dan wordt hem geen oog uitgestoken, maar moet hij financiele compensatie geven voor dat oog.

Heeft hij geen geld, dan wordt hij als slaaf verkocht totdat hij dat geld verdient heeft.

Dus het jodendom steekt geen ogen uit.

Maar het volgt wel Gods wet dat moordenaars geëxecuteerd moeten worden.

Je kan niet genadiger zijn dan God. Als je denkt dat je het beter weet dan God dan zal chaos, rampen, en ellende het resultaat zijn, zoals we nu zien in de nederlandse maatschappij waar verkrachters een taakstrafje krijgen en moordenaars binnen een paar jaar weer los lopen.

Eliyahu = "Mijn God is J-H-W-H

“Hoor Israel, J-H-W-H is onze God, J-H-W-H is ÉÉN!”

Deut 6:4

“Want alle volkeren wandelen elk in de naam van zijn god, maar wij zullen wandelen in de naam van J-H-W-H onze God, voor eeuwig en altijd!”

Micha 4:5

Ben

> je ook een voorstander van doodseskaders in Nederland of

> alleen vanuit Israël?

>

> <><