Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Dank U Heer!!!

• CU

perihelium schreef:

>

> CU schreef:

> >

> > Exodus 4:11

> >

> > En de HEERE zeide tot hem: Wie heeft den mens den mond

> > gemaakt, of wie heeft den stomme, of dove, of ziende, of

> > blinde gemaakt? Ben Ik het niet, de HEERE?

> >

> > CU.

>

>

> Dezelfde God opent volgens de Bijbel en uit ervaring ogen en

> oren, maar wie blijft een dwaas door dat niet toe te laten?

> Degene die zijn hart voor God sluit met ongeloof..

>

> <><

Diezelfde God doet dus beiden, volgens de Bijbel.

Het woordgebruik “ervaring” kan je veranderen in “psychose”, waardoor “je het woordje ”niet" kan weglaten.

En maak van die twee punten na “ongeloof” maar één punt.

CU.

• Dorine

Een aardig initiatief.

Wat is jouw aandeel in “serve the city”?

Vrede en alle goeds,

Dorine

• CU

Waarom schreef je dit dan aan Gonnie?

> Als je bedankt voor het slechte ben je of een slecht mens of niet goed bij je hoofd. Je weet uit de Bijbel van wie het goede komt en wie de tegenstander is en daarmee behoor je met je woorden tot die tegenstander.<

CU.

• CU

Waarom reageerde je dan zoals je deed?

Esther schreef:

>

> Ik haat niet, Allen baby, ik veracht en minacht alleen. Haat

> is een ziek makende emotie die nergens toe leidt.

Minachten is neerzien en verachten is met minachting behandelen. Geen wonder dat je problemen hebt met God als je Zijn positie wilt overnemen. Jezus had wel die macht waar jij op uit bent (of denkt te hebben) maar vernederde Zichzelf daarvoor.

<><

CU.

• CU

Nee, natuurlijk niet.

Het helpt jou in de hemel te komen, als je jezelf tenminste aan het volgende bijbelvers houdt:

Mattheüs 5:43 Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Gij zult uw naaste liefhebben, en uw vijand zult gij haten. Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief; zegent ze, die u vervloeken; doet wel dengenen, die u haten; en bidt voor degenen, die u geweld doen, en die u vervolgen;

Volgens mij kom je nu tijd tekort om te prikken.

CU.

• perihelium

Dorine schreef:

>

> Een aardig initiatief.

> Wat is jouw aandeel in “serve the city”?

> Vrede en alle goeds,

> Dorine

Ik mag het podium, licht en geluid verzorgen Maandag op het Serve the City Pinkster Festival in het Erasmuspark en morgen mag ik de stem van de burgemeester versterken als hij komt openen bij ons in de gemeente. Verder gaan we met onze celgroep een moslim familie uitnodigen om te komen eten en gaan we bij een moskee langs om thee te drinken en over Pinksteren te vertellen. Als ik nog tijd over heb ga ik misschien ook wandelen met gehandicapten in een rolstoel of jonge Marokkanen helpen om ouderen wegwijs te maken op het internet. Er zijn nog vrijwilligers nodig voor verschillende projecten, dus mocht iemand zin en tijd hebben is dat nog mogelijk. Via stichting present en stichting H.I.P. is het ook het hele jaar mogelijk om alleen of in een groep mensen aangeboden te krijgen om te helpen met het eea.

http://www.stichtinghip.nl/ik_wil_helpen/

http://www.stichtingpresent-amsterdam.nl/

<><

• perihelium

CU schreef:

>

> Waarom schreef je dit dan aan Gonnie?

>

> > Als je bedankt voor het slechte ben je of een slecht mens

> of niet goed bij je hoofd. Je weet uit de Bijbel van wie het

> goede komt en wie de tegenstander is en daarmee behoor je met

> je woorden tot die tegenstander.<

>

> CU.

Zo'n bijdehand als jij kan daar vast achter komen. Heb je die links gelezen? Dan kan je daarvandaan je zoektocht starten. Gods zegen! Als je er niet uitkomt en je mocht open staan voor antwoorden heeft er een wonder plaatsgevonden. Pas dan zal je vertrouwen hebben, ook als je het niet weet.

<><

• CU

Dus liep je gewoon tegen Gonnie uit je nek te lullen , met gebruik van de tale kanaäns.

Want het “waarom” kan je niet eens pareren.

CU.

• DmB

Hahahaha, hou toch op mens. Ik ben anti autoritair, mijn kind heb ik zelfs naar een anti autoritaire school gestuurd, dus hou eens op zielige dwaas.

• perihelium

CU schreef:

>

> Dus liep je gewoon tegen Gonnie uit je nek te lullen , met

> gebruik van de tale kanaäns.

>

> Want het “waarom” kan je niet eens pareren.

>

> CU.

ik weet niet waar je het over hebt en ben druk ah wrerk..

<><